de hardware is er, nu beslissen welke biotoop ik ga maken.


Dirk1955

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Berichten
188
Leeftijd
68
Locatie
Stevoort
Allen,
In een 10 tal dagen komt de bak, verwarming, licht, filtering co2 en de nodige sturingen heb ik ondertussen ontvangen. Dus stelt zich nu de vraag, welk leven gaat in de bak. Ik vat nog even samen: de bak is vloglas 130X90X60. (waterhoogte 50) Er komt aan de linkerkant en de achterwand een 3d wand in. Ik heb 2 grote potfilters waarvan ik er 1 continu ga laten draaien. Ik wil planten. Nu ben ik in twijfel over ofwel Killifish ofwel regenboog vissen. Mijn vraag is nu welke vis het gemakkelijkst is om te starten? Zelf vind ik de regenboog familie mooi, en een grote verscheidenheid, maar zijn die ook vlot verkrijgbaar? en zijn dat solitairen of scholen vissen?
Bij de killivissen valt het me op dat die nogal klein zijn, dus daar zou zowiezo een schooltje moeten samen zijn, echter als ik zo wat opzoek zijn er minder visboeren die killivissen aanbieden. Afrika of Oceanie?? Hebben deze vissen extra moeilijke voorzieningen nodig en kunnen die ook met andere vissen uit het zelfde deel van de wereld samen leven?

Dirk

ps, ik ben van Hasselt, Belgie, waar kopen de streekgenoten hun vis bestand? maw een handelaar met gezonde vissen?
 
Succes met kiezen! Is altijd een heel proces. Het helpt als je je waterwaarden weet, van het water dat uit de kraan komt en of je dat eventueel aan wil passen en hoe je dat gaat doen. Dat geeft je al een richting, daar kan je dan vissen bij zoeken.
 

Terug
Bovenaan