Wat is er nieuw

De kunst van het vissen vangen

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
In mijn aquarium zit ik met ongeveer 15 rouwtetra's waarvan ongeveer de helft opvang van de buurvrouw.
Nu is dat eigenlijk een beetje teveel naar mijn goesting en zou ik het op maximum 8 willen houden. Een kameraad van me die sinds enkele maanden gestart is met een aquarium met guppies zit met een babyboom 😀 in zijn bak.

Nu mag hij van mij gerust een schooltje rouwtetra's hebben om zijn guppenpopulatie een beetje in toom te houden alleen, ik kan ze niet te pakken krijgen. Van zodra het vangnetje in het water komt schieten ze weg tussen de Vallisneria. Andere vissen zoals de dwergcichliden zwemmen er vanzelf in :s

Kent iemand een truuk om ze op een makkelijke manier te vangen ?

Wat ik met succes heb gedaan. Het netje op de bodem houden tussen het glas en een plant. Vervolgens met de andere hand het aquarium rondgaan. De vissen zwemmen weg van de hand, en schieten zo het netje in.
Dan snel het netje tegen het glas houden, anders schieten ze er weer uit.

rouwtetra´s... ja ik heb 2x mijn bak leeg moeten halen, en 2x waren het precies deze vissen die het laatst overbleven.

ze zijn ondanks hun postuur razend snel en wild, ze spartelen zo je netje weer uit 😀

wat mij enorm heeft geholpen is om een groot net te pakken.

dus geen netje van 10cm doorsnee maar 1 van 25cm. dan lekker met de hand of een ander netje ze door de bak je grote net in jagen.

Kan je beter een klok kopen, voor een tientje heb je dit en het werkt altijd 😉

516513luc_0_82_013.jpg

Dit toestel heb ik nog nooit gezien, hoe werkt dit? ik gebruik idd een groot net en met een ander vis ik ze dan uit dit net, of je vult een emmer met aquawater , en vangt ze dan met een kleiner netje, beweeg kalm in het water, niet te snel anders gaan ze ook weer heel snel uit het grote net , snel werken jaagt ook de andere vissen op en deze hebben geen stress nodig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan