De laatste uurtjes van Matriarch


Volgens mij zijn er heel veel bloemetjes die deze winter zijn blijven bloeien. Zelfs de Spaanse Margriet op mijn terras bestond het vorige week om een bloemetje te produceren. Even buiten gekeken: hier staan dus wel Madeliefjes. Maar ik zit in Noord Holland, dus dicht bij de zee.
 
We zullen eens kijken.
Kleine moeite, en je komt weer eens buiten.
 
Dierwinkels zijn ook essentieel, toch?
Dan moet ik eerdaags toch maar even een paar meiden halen.
Mijn mannetjes gup moet het nu met één vrouw stellen, die hij meer als een zus lijkt te beschouwen dan als een partner.

Zijn driften probeerde hij vanmiddag op een rouwtetra te botvieren. 😳
(Iets dat hij, gezien de reactie van de rouwtetra niet gauw weer een keer zal doen, vermoed ik.😃)
 
Denk het ook.
Wel apart.
Hij bleef, als hij de kans kreeg, wel achter de omaatjes aan zitten.
Zodra die hun schuilplek tussen de plantjes vandaan kwamen ging zijn damesalarm aan.
Het nog overgebleven vrouwtje heb ik nog maar een paar maanden.
"Lekker jong ding" dus.
Maar hij heeft er nauwelijks interesse voor.
Gezellig naast elkaar in de bak hangen als het bedtijd is, meer doen ze eigenlijk niet samen.
Het is ook het eerste vrouwtje dat ik ooit gehad heb dat al een paar maanden in de bak rondzwemt en nog steeds niet zwanger is.

Hij zal toch niet op oudere vrouwen vallen?
Want dan heb ik voor hem ook een naam: André Hazes.jr. :br:
 
Laatste update.

Nou, die had niet veel nodig.
na 10 minuutjes was het al gebeurd.
dVkWOoE.jpg

D'n Ouden Dame.
Met staart als een wandelstok.

Respect voor je beslissing
Al ga ik zelf in geval van nood over op een flinke zak aquarium water met wat waterpest en rechtop in vriezer
Ik had es ergens een onderbouwd artikel gelezen dat ze dan langzamer afkoelen waardoor ze in hybernation inslapen
 
Dit was ook aquariumwater en het beestje was op sterven na dood.
Volgens mij heeft ze niet eens gemerkt dat ik haar uitving.
Dus ik denk dat het sowieso rap gegaan is.

Dat van die waterpest ben ik ook wel benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
Waterpest om iets van een vertrouwd en of bekend beeld mee te geven, ipv van kil en kaal
of beter gezegd
Doe een vis in een totaal leeg aquarium, doe er 1 plantje of tak of wat in, en de vis gaat achter of onder de tak hangen, als een soort van schijn veiligheid
 
Laatst bewerkt:
Waterpest om iets van een vertrouwd en of bekend beeld mee te geven, ipv van kil en kaal
of beter gezegd
Doe een vis in een totaal leeg aquarium, doe er 1 plantje of tak of wat in, en de vis gaat achter of onder de tak hangen, als een soort van schijn veiligheid
Ja ok dat snap ik maar goed als je een vis in een zak of bak in een donkere vriezer doet dan is dat toch al helemaal anders en veel stress dus ik vraag me af of een bosje waterpest dan nog veel uitmaakt. Maar goed kwaad zal het niet kunnen ;)
 
Vissen kunnen ook ruiken.
En ik heb ook bacopa in mijn bakje staan, dat sterk geurt.
Moge het verhoed worden dat het nog eens moet gebeuren, maar dan doe ik er een takje van bij.
Baadt het niet...

De gedachte erachter snap ik.
 
Ja ok dat snap ik maar goed als je een vis in een zak of bak in een donkere vriezer doet dan is dat toch al helemaal anders en veel stress dus ik vraag me af of een bosje waterpest dan nog veel uitmaakt. Maar goed kwaad zal het niet kunnen ;)

Een zak (rechtop) heeft voorkeur omdat de vis dan in normale zwem positie blijft
Het donker geeft ook rust, dat kon je zien op het timelaps filmpje
De vis gaat in rust stand en ondertussen koelt het water al, voor koudbloedigen is dat een heel andere beleving, die gaan in rust stand om energie te sparen, afkoelen is hartslag en bloedcirculatie vertragen, de vis komt uiteindelijk in een soort van pseudo coma
alleen de afkoeling houdt niet op en dan wordt die niet meer wakker

En zoals dat uitgelegd werd kon je ook nergens echte stress factoren ontdekken behalve dan het uitvangen

Heb nog gezocht maar kan het nog niet terug vinden
 
Nieuwe dames aangeschaft.
Kijken wat André er van vindt.
Ze zijn nog wel erg jong, dus ik heb zo mijn twijfels., haha.
P2064632.JPG


P2064631.JPG

Beetje wazige foto's, maar het valt niet mee om het scherp te krijgen, door glas, water en plastic heen.
Maar even voor het idee.
 
Gesprek tussen verkoper R en mij M tijdens het afrekenen:
R: "Één donkere dame en een blonde. Bijzondere mix."
M:"Altijd een blonde erbij. Ik ben gek op blonde dames."
R:"Er zitten mooie exemplaren bij. Zeker."
Beseffend dat zijn vrouw binnen gehoorafstand een andere klant hielp er snel achteraan voegend:
"Guppen, hè? Guppen!"

Túúrlijk.
Guppen....

😂
 
Ik zie nu trouwens dat die met de blauwige staartvin kennelijk een beetje onder de indruk is geweest van de reis naar mijn bakje.
Het gedeelte van de staartvin tot de buik was in de winkel nog zwart.
Als soort van ode aan Matriarch.

Het is ook wat.
Zo zwem je lekker in een bakje met allemaal soortgenoten, wordt je in een zakje gestopt, en even later zwem je in een wildvreemde bak met allerlei vissen om je heen om eens te bestuderen wie er nú weer het territorium is binnengekomen.

De blonde dame heeft de bak inmiddels verkend en hangt tussen de andere guppen tussen de planten in de " slaapzaal"
De (nog niet) donkere dame een eindje verderop onder het "hunebed" (Stapel stenen met een 'brug")

Wel, we zullen zien.
Morgen nieuwe dag.
 
En Zwartje heeft de schuilplaats inmiddels ook verlaten en zwemt nu vrolijk rond.

Zonder noemenswaardige interesse van André, overigens....
 
Gesprek tussen verkoper R en mij M tijdens het afrekenen:
R: "Één donkere dame en een blonde. Bijzondere mix."
M:"Altijd een blonde erbij. Ik ben gek op blonde dames."
R:"Er zitten mooie exemplaren bij. Zeker."
Beseffend dat zijn vrouw binnen gehoorafstand een andere klant hielp er snel achteraan voegend:
"Guppen, hè? Guppen!"

Túúrlijk.
Guppen....

😂
De vrouw van de verkoper was ook blond zeker :DD :DD
 
Nee, juist niet!
Daarom was zijn opmerking waarschijnlijk ook zo gevaarlijk
😂
 

Terug
Bovenaan