Wat is er nieuw

De Meterbak van Petra WM

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
Begint er echt mooi uit te zien hoor zeker die terrasjes !!

Nieuwe bewoners.

Micky Mouse Platy, 2 vrouw en 1 man.
o0ugy8.gif

De Corydoras Panda's vinden de nieuwe bak wel wat. Ze woelen ook al lekker in het zand, maar als ik dan met de camera kom gaan ze er gauw vandoor.
dHlH0ZbXTqpN7miNuC8uKE3PItsD0kie.jpeg

Totaaltje:
2rzz5md.gif

Ik heb nu de instroom wel mooi uit zicht daar rechts.... maar volgens mij gaat dat ten koste van de doorstroming.
Er zit nl best wat zweef 'vuil' in het water.
Ik heb ook wel gelezen dat het beter is om de in- en uitstroom aan 1 kant te hebben, maar dan moet ik een gat in de deksel groter uitzagen, want er past maar 1 buis te gelijk door.
En dat kan dan ook alleen aan de rechterkant, bij de andere zit het snoer in een plastic behuizing en daar kunnen we niet zagen.

Ziet er erg mooi uit! Alsof je in je eigen tuin rodn loopt.

Echt een topbak geworden, prachtig ingericht, echt heel mooi gedaan!

Bedankt voor de complimenten! Ik kijk er ook met veel plezier naar.
Nu heb ik een bak die naar mijn idee ook af is. Gewoon goed.
Wat meer drijfplanten wel denk ik, de lamp is vrij fel.

Heel mooi gedaan hoor. Zou er bijna met een tuinstoel in gaan zitten. 😀
Ga je er nog andere vissen bij doen?

groetjes John.

Hij staat er heel mooi bij hoor.
Complimenten.

Inderdaad, hij staat er leuk bij 🙂
Ziet er mooi uit.

Ik heb er nu in zitten:
3 neon mickey mouse platies (al vind ik ze niet echt neon... was blauwer op de website van de winkel)
3 zwaarddragers ook neon, maar dat lijken ze eigenlijk ook niet echt
3 L204
5 corydoras panda
10 guppen en al een stuk of 10 kleintjes
2 antennebaarsjes
7 kardinaaltjes (waren 8, 1 is doodgegaan)
5 japonica garnalen
15 kleine torenslakjes in het zand die af en toe boven komen
2 grote appelslakken

Ik doe er even niet meer bij, want het zijn levendbarenden h�, en ik heb al 10 jonkies rondzwemmen.
We hebben hier nog een Juwel Rekord 600 bij voor klein grut (als ik ze kan vangen)

Leuk bestand zo en inderdaad komen er nog wel wat jongen bij en word het zelfs vol!

Groetjes John.

Kan je zulke muurtjes ook nog met ander materiaal maken ??

Sorry Petra,
Leuk bakkie mooi ingericht
Maar neon vissen weet je wel hoe deze moeten lijden, ze worden geinjecteerd met vloeistof :stom:
En deze vissen wil jij in je bakkie hebben :sorry:
Heb je in eerdere post al gezegd ga voor een mooi biotoop bakkie
Maar je gaat je eigen gang prima, succes :stom:

Leopoldi zei:
Heb je in eerdere post al gezegd ga voor een mooi biotoop bakkie
Maar je gaat je eigen gang prima, succes :stom:
En daarvan hebben velen al gezegd: nergens voor nodig. Als aan eisen van vissen maar wordt voldaan en daar is echt geen biotoop voor nodig.

Stom,
Maar het zij zo

Beste Leopoldi, ik heb wel degelijk gehandeld naar aanleiding van jouw advies.
Ik heb de vissen die er niet bij pasten weggegeven.

Ik heb nu vissen uit Midden-Amerika, die bij elkaar passen. Levendbarenden.
Ik heb er een midden-amerikaans gezelschaps aquarium van gemaakt.

En ik weet niet dat neon vissen ingespoten worden hoor??
Zo neon zijn ze trouwens niet eens.

Petra WM zei:
Ik heb er een midden-amerikaans gezelschaps aquarium van gemaakt.
Wat doen onder andere de L204, Corydoras panda, Guppen, Antennebaarsjes en kardinaaltjes er dan in?

Want hierboven neem ik het weliswaar voor je op, maar dit zijn geen Midden-Amerikanen en er zitten bovendien ongelukkige (temperatuur)combinaties tussen.

~ Ivo

Weet je wat... laat maar.

Leopoldi zei:
Maar neon vissen weet je wel hoe deze moeten lijden, ze worden geinjecteerd met vloeistof :stom:
Heb je wel fatsoenlijk onderzoek gedaan voordat je zoiets roept? Kun je deze uitspraak onderbouwen?
Ik heb dat namelijk wel even goed gezocht, en ik kom nergens iets tegen over geverfde/geinjecteerde (neon) platy's. Wel andere vissen (papegaaicichliden, rouwtetra's, botia's, etc. Niet in Nederland overigens), maar niet bij platy's en zijn aanverwanten.

- Mascha

Daar staat me ook niets van bij. Veel geschreeuw, maar waar is het eigenlijk op gebaseerd? Net als dat 'biotoop-gebeuren'. Het is al eerder gezegd (maar niet doorgedrongen), maar de omstandigheden in een willekeurig poeltje in Azi� kunnen meer overeenkomen met een poeltje in Zuid-Amerika dan in de rivier 100 meter verderop. Daarbij heeft wat hier voor een biotoop-aquarium aangezien wordt weinig met een biotoop te maken, maar meer met vissen uit hetzelfde werelddeel nemen. Dat maakt nog geen biotoop en de kans dat die vissen elkaar in het wild zouden tegenkomen is erg klein!

Mascha&Ivo zei:
Leopoldi zei:
Heb je wel fatsoenlijk onderzoek gedaan voordat je zoiets roept? Kun je deze uitspraak onderbouwen?
Ik heb dat namelijk wel even goed gezocht, en ik kom nergens iets tegen over geverfde/geinjecteerde (neon) platy's. Wel andere vissen (papegaaicichliden, rouwtetra's, botia's, etc. Niet in Nederland overigens), maar niet bij platy's en zijn aanverwanten.

- Mascha

Idd de term "neon" verkoopt goed en daarom heten deze kweekvormen van levendbarenden ook zo. Maar het heeft niets met inspuiten met kleurstof te maken.

Mensen die van die dingen schreeuwen en je dan er ook nog voor af zeiken... daar word ik zo moe van.
Zulke mensen halen de hele lol van zo'n forum weg.

Kardinaaltetra's en Ramirezi's worden hier op kraantjes water gekweekt.

Ik doe mijn best om een mooie bak neer te zetten en toch is het niet goed genoeg volgend de idee�n van bepaalde leden.
Jammer, zo vind ik er niets meer aan om hier te komen. Echt jammer.
Vandaar ook dat alle foto's nu weg zijn. En ik ook.

Jammer dat je je door een schreeuwer laat wegjagen.

Een forum is als iedere andere openbare ruimte. Met sommige mensen kan je goed overweg, met anderen niet. Sommigen zijn makkelijk in de omgang, anderen niet. Negeren is altijd een optie.

De meeste kardinaaltetra's zijn trouwens wildvang (die van jou waarschijnlijk ook) en degenen die gekweekt worden komen niet uit Nederland. Ramirezi's worden vooral nagekweekt in het Oost-Blok (belabberde kwaliteit) en op kleine schaal in Duitsland (betere kwaliteit).

Als jij tevreden bent dan maakt het toch niks uit wat een ander er van zegt. Al hoewel kritiek wel iets anders is dan afzeiken, vind ik dan. Dat eerste helpt je vaak alleen maar om het welzijn van je vissen te verbeteren.

Ramirezi's kweken op kraanwater lukt niet altijd.🙁

Schreeuwers heb je helaas altijd, des te meer reden om ze niet serieus te nemen.

Jones zei:
Jammer dat je je door een schreeuwer laat wegjagen.

Een forum is als iedere andere openbare ruimte. Met sommige mensen kan je goed overweg, met anderen niet. Sommigen zijn makkelijk in de omgang, anderen niet. Negeren is altijd een optie.

De meeste kardinaaltetra's zijn trouwens wildvang (die van jou waarschijnlijk ook) en degenen die gekweekt worden komen niet uit Nederland. Ramirezi's worden vooral nagekweekt in het Oost-Blok (belabberde kwaliteit) en op kleine schaal in Duitsland (betere kwaliteit).

In Isra�l worden ook behoorlijke kwaliteit Ramirezi's gekweekt trouwens.

In Israel nog wel.Heb je daar ook foto's van, van die ramirezi's? Ben wel benieuwd!

Ik heb ze zelf gehad, van israelische kweek. mijn vaste visadres heeft ze af en toe zitten. staan wel (slechte kwaliteit) foto's in mijn album op de eerste 3 pagina's. al was mijn man niet een 100 % schoonheid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan