Wat is er nieuw

De nieuwe rio 240 (aquaria17)

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
De vis die je hebt zwemmen is sowieso de siamensis!

Mooi diertje, heb er hier 2 die inmiddels 6 jaar oud zijn, worden wat chagrijnig naarmate ze ouder worden, maar wie wordt dat nou niet? 😛

Mooie bak! Zou alleen oppassen met die drijfplanten, kost je veel licht waardoor de planten er onder minder aan groeien toe komen. Gebruik je co2?

Haha ja ouderdom brengt een humeur met zich mee ;p

Maar ik schep inderdaad al veel drijfplanten weg, was ook al bang voor te weinig licht namelijk. Ik ben van plan misschien reflectoren te kopen, zodat er ook weer meer licht is. Vind de drijfplanten namelijk wel mooi, en mijn vissen lijken het te waarderen.

En ik gebruik inderdaad co2, Carbo van aquariumbemesting.nl
Ik doseer dan 2 ml per 50 liter per dag.

Oh vloeibare koolstof dan. Heeft toch hetzelfde effect?

Nog even weer een kleine update. Alles groeit hard en de vissen hebben het goed naar hun zin. Ik zit nog te twijfelen over eventuele reflectoren voor extra licht, maar de planten lijken geen tekort aan licht te hebben tot nu toe. Maar even aankijken dus : ) Direct maar de foto's:

Overzicht:
569924_0_82_img_0407.jpg

Linker deel:
955749_0_82_img_0408.jpg

Rechter deel:
158816_0_82_img_0409.jpg

Een dikke appelslak:
164568_0_82_img_0411.jpg

Ramerezi man:
617486_0_82_img_0413.jpg

Sterbai en modderkruiper:
212698_0_82_img_0415.jpg

Modderkruiper alleen:
689799_0_82_img_0417.jpg

Betta man achter de vrouwen aan:
382958_0_82_img_0416.jpg

En nog een keer de betta:
181972_0_82_img_0418.jpg

Mooie foto's van een prachtig grote bak! Lijkt je water nou niet helemaal helder te zijn? Kijk er wat groen tegenaan of komt dat door de belichting van de foto?

Dat lijkt sterker door de belichting, is ook gemaakt met de telefoon, heb helaas niks beters. Maar het water is wel minder helder dan in mijn rio180. Oorzaak is mij onbekend.

Dankje! Ik ga binnenkort eens kijken of ik ergens een betere camera kan lenen :$

Mooi bak hoor. En leuke bewoners!

Mooie bak. De planten die je erin hebt staan zijn zeer mooi, een mooi gezond uitziend ass wat je binnen kreeg. Via internet gekocht of gewoon in een winkel. Het licht lijkt mij voldoende zo en het wordt gebroken door de drijvers wat een heel natuurlijke uitstraling geeft. Reflectoren zou ik nu nog niet er bij doen dit kan als de lampen al wat ouder zijn en minder licht "produceren". :thumbs: Meer licht kan ook algen groei met zich mee brengen.

Gr. John. :petjeaf:

Dankje John! Alle planten heb ik besteld via "aquarium-planten.com", ik ben zeer tevreden over de webwinkel. Mooie grote stekken en gezond!
Met de reflectoren zal ik nog maar even wachten dan. Kan altijd nog, algen wil ik er liever niet in haha. Ik zal ook nog even wat nieuwe foto's maken vandaag.

En hier de foto's:

Totaal:
152214_0_82_img_0438.jpg

Links:
164531_0_82_img_0439.jpg

Rechts:
585596_0_82_img_0440.jpg

Ramerezi opzoek naar overgebleven witte muggenlarven
937591_0_82_img_0441.jpg

En de cory's natuurlijk ook
488113_0_82_img_0443.jpg

Kegevlekjes zijn lekker druk
775594_0_82_img_0444.jpg

Betta weer
227322_0_82_img_0446.jpg

221834_0_82_img_0447.jpg

Even van dichtbij bekijken
452728_0_82_img_0448.jpg

Dat was het weer 🙂

Weer mooie foto's. Wat is de betta toch mooi. De planten zien er inderdaad goed en gezond uit. Wel begint er op enkele bladeren wat algen te groeien. Persoonlijk vind ik dit helemaal niet erg omdat sommige vissen daar graag tussen "grazen".

Wederom bedankt John. Inderdaad zit er op sommige blaadjes wat bruinalg. Maar dit vrij weinig en zit alleen op sommige oudere blaadjes. Ik verwijder het niet want de vissen eten er inderdaad graag van. Het totaaltje was niet scherp zag ik, dus maak morgen even een nieuwe. Heb vandaag na de foto's ook weer nieuwe planten binnen gekregen dus de inrichting is ook bijgevuld met extra planten en iets aangepast : )

Mooie bak en je planten staan er prachtig bij!

Nog weer even een update, want er is een klein beetje veranderd aan de inrichting:

Eerst een nieuw totaaltje, linksboven is een bakje te zien, want ik heb jonge guppen "gered". Zag het vrouwtje toevallig baren:
453946_0_82_img_0451.jpg

En daar zijn de kleintjes dan:
544942_0_82_img_0454.jpg

En ��n van de redenen voor de nieuw inrichting, de Limnophylla heterophylla die ik van "MsFelix" toegestuurd heb gekregen. Waarvoor hartelijk dank!
311165_0_82_img_0453.jpg

Ik heb nu dus Limnophylla heterophylla achterin geplaatst op de plek van de waterpest. Waterpest verplaatst naar rechts en de hygrophila difformis verwijderd. Verder nog een crypto van rechts naar links-midden verplaats. Voor nu weer even tevreden 🙂

ziet er goed uit!
nog een rood plantje zal vast ook niet misstaan denk ik 🙂

Zwits, je dacht precies hetzelfde als ik : ) Ik ben het alleen vergeten te noemen. Midden achterin, links naast de Valisneria heb ik namelijk ook een nieuw plantje gezet. Namelijk de Ludwigia repens Rubin. Nu is die nog groen, maar hij zou heel mooi rood moeten kleuren.

Even een foto van de Ludwiga repens Rubin:
558267_0_82_img_0455.jpg

En de lotus links die keihard groeit:
887282_0_82_img_0456.jpg

Hoezo corydoras bodembewoner 😛
341835_0_82_img_0457.jpg

De ramerezi man, die ik echt prachtig vind (vrouwtje is met haar rode buik n�g mooier, maar die wilde even niet op de foto)
177994_0_82_img_0458.jpg

Ziet er goed uit hoor!
De Limnophylla gaat bij voldoende licht ook nog anders van kleur worden. De toppen worden roodachtig van kleur...

Dankje MsFelix, ik hoop dat de Limnophylla een beetje rood kleurt, vind ik wel mooi staan want ik heb nu veel groen.

Verder heb ik nog wat foto's gemaakt van de rio 180, hoort eigenlijk niet in dit album maar wilde ze toch even delen:

De baas van het aquarium:
811849_0_82_img_0467.jpg

691925_0_82_img_0466.jpg

En wat andere bewoners bij elkaar:
537759_0_82_img_0465.jpg

De algeneter (beetje vage foto helaas):
188698_0_82_img_0462.jpg

Binnenkort gewoon weer wat foto's van de rio 240 😉

Je aquarium ziet er goed uit! De 'algeneter' is een Pterygoplichthys joselimaianus, die kan dus nog aardig groot worden.

Mooie vissen in je 180. De Labio bicolor ziet er prachtig uit. Is het ook zo'n ettertje zoals ik er ooit een heb gehad. Hij joeg achter iedere vis. Nu heb ik een Labio frenatus en deze is een stuk rustiger.

Dankje! Maar toen ik de algeneter kocht vertelde de visspeciaalzaak mij dat het ��n van de kleinere soorten was. De naam weet ik niet, maar ik heb hem nu zo'n half jaar en hij groeit niet echt meer heb ik het idee. Hij is nu zo'n 10 cm. Het is ook geen goede foto, dus is lastig te zien.

@John, ja die labeo's kunnen flinke etters zijn. Mijne is redelijk rustig, hij jaagt af en toe wat achter de andere vissen aan, maar hij doet ze niks. Het is ook een beetje mazzel hebben met het karakter van de vis natuurlijk.

Even een duidelijkere foto van de algeneter uit de rio 180:
154155_0_82_image_1.jpg

Omdat ik de totaaltjes het mooist vind:
868166_0_82_image.jpg

En de betta man met zijn vrouwtje van bovenaf:
856556_0_82_image_2.jpg

Morgen moet het belgisch groen flink gesnoeid worden om mooi te houden. En de cabomba die er in nog in staat van de opstart ga ik er ook uithalen. Heeft de nieuwe ludwiga weer wat meer ruimte.

aquaria17 zei:
Dankje! Maar toen ik de algeneter kocht vertelde de visspeciaalzaak mij dat het ��n van de kleinere soorten was. De naam weet ik niet, maar ik heb hem nu zo'n half jaar en hij groeit niet echt meer heb ik het idee. Hij is nu zo'n 10 cm. Het is ook geen goede foto, dus is lastig te zien.

@John, ja die labeo's kunnen flinke etters zijn. Mijne is redelijk rustig, hij jaagt af en toe wat achter de andere vissen aan, maar hij doet ze niks. Het is ook een beetje mazzel hebben met het karakter van de vis natuurlijk.

Geloof mij maar, het is de Pterygoplichthys joselimaianus. De visspeciaalzaak heeft jou dus een vis verkocht welke helemaal niet een kleine soort is.

@Ludger, Als ik de foto's vergelijk, lijkt die er inderdaad erg op! Ben benieuwd wat het wordt, tot nu toe blijft ie gewoon klein.

En nog even een foto update van de rio 240:
764669_0_82_img_0521.jpg

Niet veel veranderd aan het totaal. Slechts een paar kleine wijzigingen.

De ludwiga is in ieder geval goed aangeslagen, hopelijk wordt ie nog wel wat roder:
675662_0_82_img_0522.jpg

En helaas is 1 van mijn betta vrouwtjes ziek, ze zwemt al bijna twee week zo rond, denk niet dat ze het red:
547798_0_82_img_0524.jpg

Wonder boven wonder is het betta vrouwtje weer helemaal gezond. Hoe het kan weet ik niet, maar ik ben er wel blij mee : )

Verder gaat het goed met de bak, 5 nieuwe jonge guppen hebben de kannibalen om hun heen overleefd en zijn nu groot genoeg zodat ze niet meer opgegeten kunnen worden.

Hele mooie bak,en leuk dat je jonge visjes hebt 😉

Mooie bak hoor!
Erg mooi groen.

Dank beide : ) De jonkies beginnen nu wat harder te groeien en krijgen ook al kleur.
De grote eikenbladvaren heb ik er uit gehaald, deze werd te groot en de bladeren vond ik niet mooi meer.
Binnenkort komen weer even wat foto updates!

Heel mooi weer en gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding.

Maar, i wil je ook vragen of dat wel goed gaat tussen je Betta's, Ramirezi's, Sterbai's en de Kegelvlekken.
Die heb ik ook allemaal en daar ik ook graag "aan de Betta's" wil, ben ik benieuwd hoe dat onderling gaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan