DdV
Well-known member
Kan ik ondertussen even reageren op je vraag over Micranthemum sp. Monte Carlo. Ik heb het zelf ook geplant, meteen bij de opstart van mijn bak. Wat groei betreft heb ik er geen problemen mee gehad, ondanks enkele wijzigingen tussendoor (in de loop van de opstart overgeschakeld van bio- naar gewone co2, pas na een aantal weken plantenvoeding toegevoegd...). Het bleef fris groen en laakte makkelijk uitlopers. Maar ik kreeg er wel algenproblemen door en die zetten zich makkelijk vast op de Monte Carlo. Ik vond het al een heel gepriegel om dit te planten, maar alg eruit krijgen is nog veel lastiger. Ik heb het een keertje eruit gehaald, zo goed mogelijk proper gemaakt, en weer geplant, maar zolang die algproblemen blijven duren had dat weinig zin. Uiteindelijk heb ik alles eruit gehaald. Mocht ik het kunnen overdoen, dan zou ik met de Micranthemum sp. Monte Carlo wachten tot de bak een tijdlang stabiel draait, met het volledig visbestand erin. Maar dat is maar mijn ervaring, als je beter weet dan ik waar je mee bezig bent, dan kun je het er ook meteen inzetten. In elk geval een heel leuk en mooi plantje, en met de groei had ik dus geen problemen.
In elk geval mooie scape die je hebt gemaakt, ik hoop dat je snel verder kunt werken.
In elk geval mooie scape die je hebt gemaakt, ik hoop dat je snel verder kunt werken.
!!