Wat is er nieuw

De RIO 125 van WJO

• Onderwerp starter Onderwerp starter WJO
  • Startdatum Startdatum
W

WJO

Guest
Na het bekijken van vele mooie foto-albums maak ik er zelf ook maar ��n aan.

Mijn aquarium is een RIO 125 met standaard filter. De achterste T5 heb ik vervangen door een JBL Ultra Tropic. Aan de voorzijde zit de orginele Juwel High Lite Day. Beide met reflector.

Voor de Co2 toevoeging maak ik gebruik van de Dennerle Quantum 300 met bijgeleverde flipper.

Qua plantenvoeding gebruik ik de "complete" van plantedbox.
Bij de planten die dat op prijs stellen zit een kleibolletje van JBL.

Opstart op 28-07:
20160728_200057.jpg

01-08:
20160801_201311.jpg

14-08:
20160814_142543.jpg

De Echinodorus Latifolius heb ik eruit gehaald. Deze begon de Lotus al te overwoekeren. En eerlijk gezegd vond ik dit plantje te groot voor wat ik in gedachte had.

Zo dat groeit goed. Mooie planten.
Welke plant is dat voor de lotus? (vooraan bij het juwel logo)

biljoenblik zei:
Zo dat groeit goed. Mooie planten.
Welke plant is dat voor de lotus? (vooraan bij het juwel logo)

Dat is de Hydrocotyle Tripartia.
Staat ook aan de linkerkant.

Dankje!

Volgens mij zit ik nu in de nitriet-piek.. net even gemeten 0,6

PH 6,5
KH 4
No3 10
GH 5
FE 0,2
Co2 zit dan ongeveer op 30?

Verder wel een beetje last van draadalg en her en dar wat rottende bladeren bij de Crypto's.

Wat is je PO4 waarde?

Probeer de verlichtingsduur eens te verminderen of de CO2 & voeding wat op te schroeven.

Po4 kan ik nog niet meten helaas.
Verlichting staat 8 1/2 uur aan.
Co2 op ca 60 bellen.

Crypto s moeten zich vaker aanpassen dus dat lijkt wel normaal. Ik geef zo n 60-70 bellen in de 80cm van Ferplast.

Kan gebeuren natuurlijk. Wellicht heeft het met de opstart te maken na een wat hogere nh3/4.
Of de stroming is wellicht niet helemaal goed waardoor en op bepaalde plekken te weinig co2 komt.

Misschien kan de TS aangeven waar deze draadalg zich precies bevindt.

8-9 uur licht is meer dan voldoende.

De draadalg zit vooral op de siamensis (rechtsachter).
Maar als ik in de bak bezig ben geweest zie ik het zweefvuil door de hele bak heen bewegen..
Misschien ben ik te laat geweest met de voeding?
Met de opstart wat toegevoegd. Daarna niet meer.

Dat de stroming niet goed is lijkt mij vreemd. Omdat dit filter ook gebruikt word voor de Rio 180
En rio 240

Die plant zit wel het dichtste bij het licht en zal daardoor meer voeding verlangen.
Het kan meerdere oorzaken hebben maar ik zou wel wekelijks plantenvoeding gaan gebruiken want anders kan de groei stagneren.
Ik heb ook de Rio125 gehad en vond persoonlijk de uitstroom wat minder maar ja dat is persoonlijk.

Kleine update:

Afgelopen zaterdag de eerste bewoners uitgezet! 4 Japonica garnalen (meer hadden ze niet in voorraad bij de lfs).
Zeer nuttige beestje als je het mij vraagt. Ze zijn gelijk begonnen met het opruimen van algen en afstervende blaadjes.

1 van de dames:
20160822_192805.jpg

Nog een totaaltje. Ik heb de lotus ook kunnen stekken, staat er vlak voor.
20160822_192733.jpg

Het sterrenkruid heb ik net gesnoeid, moet dit zeker om de 4 dagen doen anders belemmert het de oppervlakte stroming.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan