Wat is er nieuw

De Rio 180 van Ronald78

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ronald78
  • Startdatum Startdatum
R

Ronald78

Guest
Hoi. Een week of 6 geleden heb ik mijn Rio 125 ingeruild voor een Rio 180. Vandaag ben ik begonnen met een EI, dus ik dacht, een mooi moment om jullie mijn bak te laten zien. En tegelijkertijd een ijkpunt, omdat ik ook wat problemen heb gehad met enkele planten.

Mijn plantenbestand:
Vallisneria spiralis
Cryptocoryne beckettii
Bacopa caroliniana
Hygrophilla polysperma
Anubias Heterophylla
Pistia stratiotes
Mos

Mijn visbestand is als volgt:
Honinggoerami 3x
Vuurtetra 3x
Otocinclus 8x
Nannostomus marg. 8x
Blauwe neon 14x
Pangio kuhli 7x
Japonica 17x
Vuurgarnaal 2x

DSC_0784~01~01.jpg

Zelf zou ik de glazen diffuser wat naar achteren doen waardoor deze minder zichtbaar is🙂

Ik weet het, maar hier is de stroming het beste.

Update. Ik kreeg groeiproblemen in twee deadspots niet opgelost. Daarom heb ik enkele planten vervangen en de bak een andere uitstraling gegeven. Alternatief is nog het linker stuk hout verwijderen, want die doet wel iets met de stroming in die hoek. Ik heb al een ander stuk hout, maar ik vind deze zo mooi met de heudelotii bolides erop 🙂

Vandaag nog wel een flinke waterwissel doen, want ik heb aardig lopen woelen in de bodem.

DSC_0851~01~01.jpg

Leuke bak zo hoor, maar ja die stukken hout kunnen inderdaad voor dode plekken gaan zorgen.

Pompjes heb ik geprobeerd (van Eheim, Sicce) maar die resoneren te veel bij mij. Nu ga ik het zo even de kans geven, anders ga ik dit hout verwijderen.

Ik heb ook niet zo'n heel goed beeldend inzicht dat ik kan visualiseren hoe de bak er met ander hout en andere planten eruit zou zien. Dus ik ben ook wat terughoudend wat dat betreft...

Het plantenbestand is aangepast naar:

Vallisneria spiralis
Cryptocoryne beckettii
Cryptocoryne (.....)
Echinodorus Bleheri 2x
Anubias Heterophylla
Lagenandra meeboldii red
Pistia stratiotes

Het mos heb ik ook nog uit het hout geplukt. Daar ging veel vuil tussen zitten en werden mooie openingen voor de garnalen door geblokkeerd.

Pompjes heb ik geprobeerd (van Eheim, Sicce) maar die resoneren te veel bij mij. Nu ga ik het zo even de kans geven, anders ga ik dit hout verwijderen.

Ik heb ook niet zo'n heel goed beeldend inzicht dat ik kan visualiseren hoe de bak er met ander hout en andere planten eruit zou zien. Dus ik ben ook wat terughoudend wat dat betreft...

Toch heb ik met de Sicce2000 wel goede ervaringen en deze is geruisloos hier.

De planten groeien goed, geen vissterfte. Update met een foto.

DSC_1306~01.jpg

Je bak staat er mooi bij en oogt fris hoor Ronald.
Welke otocinclussen heb je zitten ?
Wat is de verhouding van je 3 honing goerami's ?

Ziet er netjes uit hoor!
Zelf ook pas geleden een Rio125 ingeruild voor een Rio180.
Zal regelmatig nog even kijken hoe het bij jou loopt.

Thanks all 🙂

Otocinclus vittatus en de goerami's zijn 2 vrouwtjes en 1 mannetje.
Das een mooie verhouding van de goerami's,hoe oud zijn ze Ronald,heb je ze als volwassen kunnen uitzoeken of had je gewoon geluk dat je uiteindelijk 2 vr en 1 m hebt over gehouden ?

Das een mooie verhouding van de goerami's,hoe oud zijn ze Ronald,heb je ze als volwassen kunnen uitzoeken of had je gewoon geluk dat je uiteindelijk 2 vr en 1 m hebt over gehouden ?

Ik heb twee goerami's (m/v) in maart gekocht. Het mannetje heeft een donkere buik. Maar hoe oud ze zijn weet ik niet. Het andere vrouwtje heb ik vlak daarna gekocht.

Staan bij mij op mijn verlanglijstje om aan te kopen vind het zo'n mooie dieren.

Ik vind ze ook prachtig, ik had ook een ander koppel in mijn Rio 125. Het zijn wel schichtige dieren, vooral in het begin, en kwetsbaar. Maar zo in een kleine harem doen ze het erg goed

Ik vind ze ook prachtig, ik had ook een ander koppel in mijn Rio 125. Het zijn wel schichtige dieren, vooral in het begin, en kwetsbaar. Maar zo in een kleine harem doen ze het erg goed
Honinggourami's schichtig? Heb ik werkelijk nooit last van gehad, als ik mijn neus voor de bak houdt hangen ze altijd direct aan de andere kant alsof ze willen vragen waar het eten blijft.
Nooit angstige dieren geweest ook... Hebben ze voldoende drijfplanten gehad? Als de bovenkant van de bak een beetje dicht is dan zijn het geweldige dieren.

Drijfplanten heb ik altijd gehad en toch vond ik de honinggoerami's best schichtig. In mijn Rio 125 helemaal. Nu met zijn drieën vind ik dat ze zich meer laten zien. Maar zodra ik bij de bak kom, duiken ze weg achter het hout of tussen de planten. Ze komen nu wel sneller tevoorschijn.

En weer even een update. Veel last van baardalg gehad, maar het (verder) verhogen van de co2 lijkt te helpen. Geen vissterfte sinds maart, wel twee garnalen van ouderdom gestorven :engel: Ook wat planten veranderd.

DSC_1444~01~01.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan