Wat is er nieuw

De Rio125 van jeffrey (jenee98)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
Hier komt binnenkort waarschijnlijk mijn 2e 80cm.
hij is heel vies maar ben al flink bezig met de schoonmaak morge de kast van de pomp eruit en kijken of hij nog waterdicht is.
ik weet niet zeker of hij waterdicht is hoop van wel er zitten verder wel 2 krassen op de voorruit jammer maar kan er mee leven.
hij komt boven op me kamer eindelijk voor elkaar dat ik daar groter mag.
ik doe er een zand bodem in en heb al een plan voor lavastenen te gebruiken.
wat in de aqua 40 zit gaat mee dezen moet weg mag er geen 2.
dus wat er mee gaat is:
5 fantoomzalmen
5 regenboogvisjes
3 cory panda
rond de 5 mandarijn garnalen
2 tijgerslakken.

ik wil er het volgende in:
10 fantoomzalmen
8 regenboogvisjes
7 cory panda of andere leuken om mee aan te vullen.
en een koppeltje waar ik de naam niet van weet?
2 tijgerslakken
5 ottocinclus misschien?

zal binnenkort wat foto's zetten.
groetjes jeffrey.

De foto's van de bak duurt nog even je ziet nu anders Tog alleen maar een hele smerige bak 😛.
heel de middag op de trekker gezeten en vanavond moet ik leren dus helaas even geen tijd vrijdag wel dan moet hij schoon naar mijn kamer en dan kijken of hij waterdicht is.
en dan volgende week aan de inrichting beginnen stenen en bodem.
nog 2 vraagjes zou er straks graag een koppel Apistogramma cacatuoides in willen maar gaat dit wel met de garnaaltjes en regenboogjes?
ik zou ook een roden lotus willen maar die gaan de hoogte in duurt dit lang ik zou hem eigenlijk laag willen houden gaat dit?cm of 10.
hoop dat jullie me met mijn vragen kunnen helpen.

Nog een vraag hoop dat hij beantwoord gaat worden aangezien ik op mijn vorige vragen ook geen antwoord heb gehad ik heb een zandbodem gekocht maar moet eerst de boden erin of eerst het water.
de verlichting is stuk het duurt dus nog even eerst kijken of we vervangende verlichting kunnen regelen is dit niet het geval dan heb ik een nieuwe kap nodig die kost �80; de deloux die van rekord kan ik niet vinden maar een nieuwe rekord 800 kost �100; dus als we geen verlichting vinden komt er waarschijnlijk een geheel nieuwe bak.
hoop dat ik antwoord krijg op mijn vraag hoe ik nou mijn bodem erin moet leggen zodat het niet door heel de bak gaat het zand.

Eerst je bodem en dan pas het water erin. Laat het voorzichtig op een bord de bak ingaan, zodat het minste stof maakt. Een lotus kun je lager houden, door de hoge bladeren steeds af te knippen.

Gezien je jou vragen in je foto-album zet, zou het daardoor kunnen dat je geen antwoord hebt gehad.

De lichtkap ? T8 of T5?

Daar zit over de lengte achter een plaat gekit.
Daar zit de E(Vsa ) onder.
Kost ong. 30 euro.

Kwestie van omwissellen( paar draden los halen,en opnieuw aansluiten.
Dit is EEN evsa.
647726_0_82_hfpi_2_14212439_tl5_jpg_1_1.jpg

Wattage staat op de OUDE ,bij jou.

Kan je het zelf niet,vraag hulp.

Plaat wel terug kitten,vooor de veiligheid.

Het zand eerst goed wassen,he.
Half emmertje,3 x spoelen.

Oh oke in ieder geval heel erg bedankt dat je ze beantwoord heb gaan vanmiddag kijken voor verlichting als ik verlichting in dezen kap verander begin ik vanmiddag met de bodem denk ik weet niet of mijn kast sterk genoeg is misschien een meubel.
ik ben nog niet helemaal zeker over het bestand maar tot nu tie wil ik het zo hebben:
12 fantoomzalmen
10 regenboogvisjes
7 c.panda
2m/4v chocolade goerami's of 1 koppel maar weet niet zeker of dezen visjes komen.
7 mandarijn garnalen
2. Tijgerslakken

of zwaardragers ipv de choco's maar laten die de garnalen met rust ook vind ik betta's mooi.
nog genoeg tijd om te beslissen heb stuk hout gekocht en can osmose zal morgen wat foto's plaatsen.

Dankje Bertus ga vanmiddag met de kap naar een winkel heb zelf weinig verstand daar van zal het even tegen me pa zeggen en ga het zand idd zeker goed wassen bedankt voor de tip.

Gaan van't weekend waarschijnlijk bij een 2e hands Rio 125 kijken nog even bellen voor afspraak maken.
er zit niks bij alleen wel een meubel en originelen pomp etc.
hij vraagt er en nette prijs voor maar proberen er natuurlijk toch wat af te lullen als het wat is.
hij staat leeg dus ik vraag wel of hij hem even vol laat lopen en de pomp aanzet als ik er ben zodat ik kan zien dat dat wel (goed) werkt en dat hij waterdicht is.
wat zouden jullie trouwens doen nieuwe rekord 800 of Rio 125 2e hands?

Nou de bak is er,
het is een Rio 125 geworden vond ik toch de mooiste.
morgen middag vrij dus dan kan ik er lekker aan beginnen.
dus morgen komen er foto's en nog ff zakje zand bijhalen heb er aan 1 (10kg) niet genoeg denk.
ben er hartsikken blij mij heb hem gekregen van mijn vader bij de Hornbach.

Anderhalf uur met het meubel want vechten geweest pfffff.
straks de achterwand met zwart folie doen.
maar moet nog ff wachten totdat er iemand thuis is kan nu niet verder🙁.
zal straks wel wat foto's plaatsen.

nou zoals beloofd komen hier de eerste foto's

799243_0_82_juwel_rio_deel1_022.jpg

814337_0_82_juwel_rio_deel1_023.jpg

lampjes aan,
637589_0_82_juwel_rio_deel1_025.jpg

bodem erin,
174259_0_82_juwel_rio_deel1_026.jpg

988724_0_82_juwel_rio_deel1_027.jpg

waarvoor is dit?
783196_0_82_juwel_rio_deel1_028.jpg

ben dus nog niet zo ver maar de bodem licht erin zaterdag even osmose water halen en de bak vullen.
vind zelf dat de bodem er wel netjes in licht heb er een klein laagje voedings bodem onder gelegd werd me aangeraden in verband met planten dat ze daar aan vast kunnen houden en aan alleen zand niet.

groetjes jeffrey

Ziet er goed uit naamgenoot, ben benieuwd wat je er van gaat maken. Voor mij is het een wijze les geweest dat ik alles te snel heb gekocht in het begin. Doe het rustig aan zou ik zeggen!

Juwel heeft dat rondje, met dat visje er op, er op gemaakt zodat je er een eiwitafschuimer op kunt zetten. Dus voor als je een zee of brakwater aquarium wilt.

Haha dankje mooie naam he sjeff,
ja doe het maar rustig aan ja wil alles graag nu hebben maar dat gaat natuurlijk niet haha.
en dat rondje is wel handig dan al ga ik er denk geen gebruik van maken.
heb ik er goed aangedaan om dat laagje voedings bodem er in te leggen?
er komen geen choco's in want heb nu een betta man die niet meer in de rekord kan en haal er als de bak is ingedraaid 3 vrouwtjes bij.

Goede avond,
ik heb een stuk hout gaat straks de bak in we zijn het aan het koken maar hij blijft maar bruin afgeven zelfs nu nog na een stuk of 10x koken.
is hier een manier voor iets toevoegen zegmaar om hier vanaf te zijn dat hij niet meer afgeeft heb al eerder een stuk hout gehad dat afgeeft en dat wil ik nu niet meer.
dus al er een manier voor is laat het asjeblieft horen.

zo water en al erin alleen een stuk hout krijgen we echt niet schoon tips??
472624_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_001.jpg

maar dan komt nu de bak.
755588_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_016.jpg

338628_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_017.jpg

928792_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_020.jpg

522877_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_030.jpg

665372_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_031.jpg

224681_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_034.jpg

476719_0_82_begin_inrichting_van_rio_125_037.jpg

laat het commentaar maar horen en als je tips hebt over me hout krijgen we echt niet schoon.

Nou er zijn weer nieuwe planten bij zal morgen ff update doen.
het hout krijgen we echt niet schoon al met jodium vrij zout gekookt maar er blijft thee afkomen.
dus moet er even wat anders voor zoeken rechts voor de pomp dat die een beetje wegvalt.
ik heb ff n vraag over vissen.

er gaat in komen:
10 zwarte fantoomzalmen.
7 mandarijn garnalen.
5 regenboogvisjes.
1m/3v betta.
7 c panda
2 ancistrus.
2 tijgerslakken.

kan ik hier een koppel ramerezi gold aan toevoegen?.
en hoe met je de rode lotus planten heb dat bolletje de grond in geduwd moet hij dieper?
kruipen garnalen het filter eigenlijk in?
groet Jeffrey.

Hout zal na verloop van tijd wel minder bruin afgeven geduld is een schone zaak. Ik zou er geen Ramerezi bij doen.

Ik denk dat alles wel kan bij elkaar behalve dan de ramirezi er bij, je bodem is druk zat met de corydora's en ancistrussen. Je garnalen zullen sowieso in je filter gaan zitten, hier komt namelijk al het afval heen waar hun toch graag het voer vandaan halen 🙂

Welke regenboogvisjes?
Zoals Jeffrey al zegt: niet ook nog een koppel ramirezi's erbij. De bodem is al vol zat met en Corydoras en Ancistrus en daarnaast is het een bijzonder ongunstige combi in bakjes van dit formaat.
Het knolletje van een lotus niet helemaal onder het zand duwen.

~ Ivo

Ik zal beginnen over het hout,
ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat we het al 30x hebben gekookt ligt nu in koudwater en het is nog thee ga het niet riskeren dat me water straks bruin is.
en kan ik er �berhaupt wel wat bij doen bij het visbestand?
en de garnalen moeten dan maar in de aqua 40 blijven.
de regenboogvisjes zijn pseudomugil furcatus die worden niet groot.
en hoe is het gedrag van betta's saai? En heeft een mannetje nou graag vrouwtjes om zich heen?

Ik weet niet zo goed hoe het zit met het hout, heb je er een foto van? Bij mij was 3 keer met kokend water afspoelen voldoende om het eruit te krijgen... Visjes heb ik niet en ken ik ook niet goed genoeg dus daar moet je even op wachten.

Het hout wordt vanzelf minder. Heb het zelfde soort hout en geeft heel licht nog iets af hier na 3/4 maand. Maar met water verversen wordt het water steeds mooier. Gewoon in je aquaria doen!

ff updateje,

722545_0_82_rio_125_start_deel_2_357.jpg

671839_0_82_rio_125_start_deel_2_358.jpg

593537_0_82_rio_125_start_deel_2_360.jpg

641936_0_82_rio_125_start_deel_2_365.jpg

744688_0_82_rio_125_start_deel_2_367.jpg

391261_0_82_rio_125_start_deel_2_370.jpg

877117_0_82_rio_125_start_deel_2_374.jpg

547184_0_82_rio_125_start_deel_2_374.jpg

296113_0_82_rio_125_start_deel_2_378.jpg

en dit zie ik vanaf m'n bed

344231_0_82_rio_125_start_deel_2_380.jpg

heb voor de vissen ook even topic op samenstellen visbestand gezet.
het hout ik gooi het niet in de bak laat het wel in water liggen komt bijna zwart water af.
foto van hout staat bij vorige foto's.
staat de lotus zo dan goed?
ben benieuwd wat jullie er van vinden.

nou ff nieuwe update,

ik vind zelf dat de bak goed gaat ben nu wel klaar heeft hij nog 2 weken de tijd om te groeien gaan me eigen vissen erin en dan een week daarna ga ik er nog vissen bijhalen,

tot nu toe gaat het bestand zo worden:

10 zwarte fantoomzalm
2 regenboogvisjes zijn over en mogen toch mee
4 1m/3v betta
4 Mickey mouse platy's omdat ze geel zijn
7 c panda
? nog een of meerdere algeneter(s)
en natuurlijk toch de garnalen wil ze eerst nog ff apart houden zodat ik jongen erbij ga krijgen.
en de 2 tijger slakken

denk dat het wel een mooi bestand is.
maar eerst nog ff een vraag voordat de foto's komen ik heb echt last van ontiegelijk veel slakjes als ik begin te tellen ben ik binnen een half uur nog niet klaar hoe kom ik hier van af vind slakken wel mooi als het er maar een 'paar' zijn.

nou dan begin ik nu maar met de foto's.

224539_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_002.jpg

258682_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_004.jpg

739314_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_006.jpg

285869_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_009.jpg

221289_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_011.jpg

919224_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_017.jpg

348763_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_019.jpg

688885_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_021.jpg

476661_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_025.jpg

646867_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_027.jpg

314417_0_82_rio_125_klaar_om_te_groeien_046.jpg

dat is een van de boosdoeners.

ben benieuwd wat jullie van de bak en het bestand vinden wat ik in gedachten heb.
over de bak ben ik zelf zeer tevreden vindt hem sowieso mooier als de rekord die bij ons beneden staat.
en wat te doen tegen de slakken en dan bedoel ik geen botia of helena?

groet jeffrey

ondertussen is de bak lekker aan het groeien gegaan en er zitten al vissen in verwacht aanstaande dinsdag of volgende week dinsdag dat me rami's bij de lfs binnen komen.
heb er een idioot mooi algen eter gekregen van me pa vind hem echt helemaal geweldig kost wat maar dan heb je ook wat 😉 .
de naam weet ik helaas niet zou binnekort ff een update doen en dan de foto van de diklip erbij.
ik wilde eerst choco's denk dat ik het toch waag en ze over 2 maanden ofz ga halen dat ik de waardes helemaal onder controle heb.

hier komt even een kleine update.

232635_0_82_pics_039.jpg

494529_0_82_pics_030.jpg

322638_0_82_pics_048.jpg

:smitten:
856337_0_82_pics_049.jpg

op de algen eter ben ik echt supertrots weet niet hoe die heet zal ff vragen in ander topic.
tot zover de update zal met camara wel ff foto's van bak maken zijn erg slecht van m'n tel.

MsFelix dankje ben er ook trots op vooral op de L187.

Na een tijd niet meer op het forum te zijn geweest puur omdat ik gewoon te lui was om de computer op te starten probeer ik vanmiddag even een foto update te plaatsen het is aardig veranderd ik vind het nog niet helemaal Super maar het moet nog wat verder groeien enz.
dus ik probeer vanmiddag wat mooie foto's te schieten en dan zal ik ze plaatsen.

Is het geen L444 of L445 voor zover ik weet vond ik het een super visje om te zien en heb ik het wel aardig onthouden. Staan op de stocklist bij Utaka...

nee die zijn het geen van beide sjef de mijne heeft meer stippen op zijn/haar lichaam.

zal ik maar ff updaten
de roden plant was afgestorven en die daarachter ook voor op de plek van de rode zoek ik nog een mooie nieuwe op de plek van de andere heb ik al wat.
de goerami's zitten hier ook in het mannetje is al aardig verwond niks ernstigs maar ze werden heel de tijd aangevallen door de kersjes uit de rekord.
585799_0_82_aquariums_en_balonnen_071.jpg

726945_0_82_aquariums_en_balonnen_074.jpg

799966_0_82_aquariums_en_balonnen_073.jpg

366361_0_82_aquariums_en_balonnen_130.jpg

264674_0_82_aquariums_en_balonnen_126.jpg

er zit nu in:

koppel diamand goerami
6 c panda
10 zwarte fantoomzalmen
1 l...
2 regenboogvisjes
1 clownbotia

laat het commentaar maar horen.

Helaas is mijn mannetjes goerami overleden ik weet nog niet wat ik met me bestand ga doen alle tips zijn welkom daarover

Je aquarium ziet er mooi uit hoor 🙂
Ahh wat jammer van je diamantgoerami zeg 🙁 maar denk dat die zoiezo te klein gehuisvest zaten.
Als je alsnog van plan bent om chocolade goerami's te nemen dan zou ik voor het vrouwtjes diamant goerami een ander huisje zoeken en dan gewoon even niks in de bovenlaag nemen totdat je de choco's hebt 🙂
Ook die hebben straks de ruimte bovenin nodig en denk daarom dat je die het beste alleen bovenin kan houden en niet samen met nog een oppervlakte vis 🙂

Ook zal je denk ik met der tijd een ander onderkomen moeten zoeken voor de clownbotia. Ook deze worden helaas veel te groot voor een 80cm aquarium maar dit kun je gewoon op het gemakje doen 🙂
Voor de rest ziet je bestand er goed uit hoor en als je straks de choco's hebt is je aquarium ook wel goed vol en zou er dan niks meer bij nemen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan