Wat is er nieuw

De Rio125 van jeffrey (jenee98)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
Khoppie dankje zal binnenkort ook ff wat nieuwe foto's posten heb de laatste tijd geen tijd gehad in verband veel sleutelen scooter en stage dus heb het aardig druk gehad maar in die tijd weinig licht aan gehad en de planten vlogen de lucht in de bal begint er ook steeds mooier uit te zien in tegenstelling tot de rekord waar ik alleen de javavaren in leven kan houden en de rest is allemaal kapot gegaan.
over de vissen ik dacht aan het zelfde ja en eventueel geen goerami's maar chiclides maar dat word denk ik te druk dus dan hou ik het op choco's even goed plekje vonden voor de goerami en botia ook ik wist dat de botia te groot zou worden,maar had hem tegen de slakken maar daar doet hij vrij weinig tegen.
en welk levend voer is het best voor mijn vissen want ik mag geen tubifex voeren daar heb ik ook regenboogjes mee verloren omdat hun buikjes openklapte heel vervelend.

Heb je niet gewoon een tijdschakelaar op je aquarium staan dan? Het is namelijk wel belangrijk regelmaat in je verlichtings duur te vinden 🙂 Voor jouw aquarium zou ik zeggen zo tussen de 10 en 12 uur per dag.
Doe je bijvoorbeeld de ene dag wel je verlichting aan en dan vervolgesn weer 2 dagen niet dan kan ik me voorstellen dat je planten het op een gegeven moment niet goed doen.
Dus mocht je geen tijdschakelaar hebben dan zou ik deze wel aangraden.
Voegde je voor de planten ook iets van voeding toe of helemaal niet?

Cichlides zijn inderdaad niet echt een goed idee als je ook al corydorassen hebt en vooral niet in een 80cm aquarium 🙂 Als de cichlides namelijk een nestje krijgen (wat bij veel soorten vrij snel kan gaan) dan worden de corydorassen vaak aangevallen omdat deze door het territorium van de cichlides zwemmen. Geeft voor zowel de corydorassen als voor de cichlides veel stress en dit moet je zien te voorkomen. Door veel stress kunnen je vissen ook weer ens ziek worden dus ook iets wat je niet wil 🙂

Botia's eten op zijn tijd wel eens een slakje maar denk niet dat ze een hele slaken populatie uitroeien. Heb je veel last van slakken dan anders kan dit een andere oorzaak hebben. Een paar slakjes in je aquarium kan namelijk geen kwaad deze ruimen planten afval enzo op wat alleen maar positief is. Mocht je nu ontzettend veel slakken hebben dan kan het bijvoorbeeld zijn dat je teveel voert. Dit is in ieder geval 1 van de zovele oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat je veel slakken hebt. Dan kun je beter eens een schijfje komkommer in het aquarium doen (met een lepeltje er door heen gestoken anders blijft het drijven) en dan zo proberen de slakken uit te vangen. De slakken zullen op de komkommer af komen en hier van gaan eten. Zitten er een aantal slakken op de komkommer dan pak je deze uit het aquarium en haal je de slakken er af en zo ga je door tot je ze bijna allemaal gehad hebt 🙂

Je kan ook diepvriesvoer kopen is net zo goed en minder kans op ziektes. vaak ook iets goedkoper want ik betaal voor een blister diepvries voer ongeveer 4 euro en kan ik zeker 2 maanden mee doen met levend voer vaak maar 2 dagen en is bijna 2 euro voor een zakje. Afwisselend voeren is ook aan te raden. Zo krijgen je vissen alles wat ze nodig hebben binnen dus bijvoorbeeld de ene dag witte mug en de dag erop daphnia en dan weer artemia. dan kun je ze als bij voer nog wel iets van vlokken of granulaat geven. Ik geef mijn vissen artemia, daphnia, witte en zwarte muggen larven, mysis en heel soms runderhart, vlokken, granulaat en gevriesdroogde muggenlarven. Voor de corydorassen had ik speciale tabletjes met vlees suplementen van hikari. Hier waren ze echt verzot op. Sommige mensen voeren corydorassen algen tabletjes maar corydorassen deze zijn niet geschikt. Het kan gebruikt worden als bij voer maar ik raad aan voornamelijk tabletjes te voeren met vlees suplementen erin omdat ze dit echt nodig hebben.
Met jouw bestand zou ik het bij de wat kleinere soorten voer houden dus dan kun je bijvoorbeeld heel goed de artemia, daphnia, muggenlarven (ook rood) geven.

Hoop dat je er iets aan hebt 🙂

Nee op dees geen tijdschakelaar ginge we nog halen idd 🙂 .
maar op de rekord zit er wel een en daar gaat juist alles kapot kwa planten en ik gebruikte plantenvoeding en carbo... Vervanger van de co2.
komkommer heb ik al geprobeerd maar nee kwam nix op af.
zal is kijken voor diepvries tot nu toe alleen nog maar tubifex gevroren en dat gooi ik maar weg denk en levende rode muggelarve krijgt de betta weer mooie kleur van.
die tabletjes met vlees zal ik ook is voor kijken voer nu dus affentoe mug en algentablet.
en ik neem idd maar geen chiclides allen maar pech mee gehad.
en op z'n tijd komen de choco's 😛 .

ff update hier ook.
wat zal ik voor de diamant kunnen vragen heb liever een goed huis voor haar dan de hoofdprijs en weer te klein al ging het bij mij heel goed.

297921_0_82_aquarium_098.jpg

758948_0_82_aquarium_112.jpg

974674_0_82_aquarium_086.jpg

391664_0_82_aquarium_105.jpg

375685_0_82_aquarium_115.jpg

zien jullie m ook 😛 .

228533_0_82_aquarium_109.jpg

447842_0_82_aquarium_111.jpg

de lotus heeft t goed naar z'n zin zoals je kunt zien.

ben wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Lijkt wel of je gourami wondjes heeft?

ja dat klopt idd zie het net ook zou niet weten waar het van komt maar het mannetje is er aan overleden denk ik die had het ook en ging niet over.
maar het mannetje had het al voor ik ze over had gezet en het vrouwtje nu pas.
doe ze dus nog even niet weg en weet iemand misschien wat het is misschien een ziekte alleen de goerami heeft het en wat kan ik er tegen doen.
doet de clownbotia het,dit zal wel niet wand toen het mannetje het had zat er geen botia bij.
ik hoop dat iemand er meer over weet en als er duidelijke foto's nodig zijn zeg het dan maar dan probeer ik die te maken,ze gaat niet graag op de foto namelijk haha.
en hoe zit het met ramirezi's voor in mijn bak die vind ik heel mooi heb ook een koppel besteld ooit maar nooit meer wat van gehoord zal het wel eens zeggen als ik weer naar die winkel ga.

na weer trug te zijn van vakantie die nog een week langer duurde als gepland omdat onze hond helaas is overleden van 17 jaar ;( .
helaas is het ook niet heel goed gegaan met de bak.
veel planten zijn kapot gegaan en al me panda's t regenboogvisje en de clownbotia omdat het water heel warm is geweest rond de 30 graden.....

ik heb net de waardes ff gemeten en daar kwam dit uit:

fosfaat :0,1
ph :6,0
fe :0,0
cu :0,0
nitriet :0,0
nitraat :geeft geen kleur
ammoniak :geeft geen kleur

ik gebruik de sera aqua test box

nou ben ik van plan om links want alle planten daar zijn er niet meer en de lava stenen die er al liggen een rots partij te maken want het lijkt me leuk om een klein vredelievend chiclide soort te houden die er tussen kunnen kruipen en dat ook doen.

maar ik weet niet welke visjes daarvoor geschikt zijn ik dacht zelf aan rami's of Dario Dario (bengaals vuurtje).

ik hoop dat jullie me kunnen helpen heb er weer zin in om aan de gang te gaan met mn aquaria's

Had je geen oppas voor het aquarium geregeld dan? :O

haha nee..... :stom:

Oj oj oj.. Das geen slim plan.. Hoe hebben ze te eten gehad dan? 😱

ja dat wel hoor heel affentoe naar huis maar dat de mijn moeder... geen verstand van XD.

Dan heb ik nog een vraag wand ik heb java mos en dat gaat als een gek hoe moet ik dat uitdunnen?
Met een schaar of met mn nagels.

Hallo,

Ik ben vandaag naar de lfs geweest met mijn moeder waarvan ik nieuwe plantjes en een koppel chiclide's gekregen heb.
Ben er ontzettend blij mee de bak is helemaal anders nu.
Ik weet niet hoe de chiclide's heten maar weet wel hoe deze vissen zijn omdat ik deze al een keer eerder heb gehad in de rekord.

De vissen doen het heel goed al heb ik wel een fantoonzalm moeten bevrijden want deze was met zijn hoofd in een kier in het hout gezwommen.

Ik zet vanaavond foto's van die chiclide's hier jullie weten het vast wel hebben een beetje weg van rami's

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.

De foto's moeten nog heel even wachten tot wat later op de avond.
Want ik was net druk bezig met foto's maken en toen was de accu van de camara leeg... :stom: .
Dus ik ga voor ik naar bed ga maak nog ff gouw wat foto's.
En dan zet ik ze hier :juggle: .
Ook is me voedings bodem omhoog gekomen dus dat ziet er niet zo mooi uit.
Maar de foto's komen strax!!! 🙂 .

Nou het spookt hier hoor nu de usb kwijt waar het kaartje in moet kan ik nog niks uploaden ga morgen eerst eens een zoektocht houden.
Had ze graag laten zien.
Door hulp van MsFelix weet ik nu dat het mikrogeophagus altispinosa's zijn dankje MsFelix!
Dus dat weten jullie dan alvast blijft de rest nog even spannend 😀 niet te lang hoop ik.....

nou t is me toch gelukt hoor hier de foto's :thumbs: .

het mannetje:

972944_0_82_1.jpg

513426_0_82_2.jpg

551534_0_82_3.jpg

157557_0_82_4.jpg

452389_0_82_5.jpg

het vrouwtje:

285981_0_82_v1.jpg

363288_0_82_v2.jpg

784351_0_82_v3.jpg

m'n l nummer:

538394_0_82_a_lnr.jpg

aquarium nu:

534688_0_82_aqua.jpg

461358_0_82_links.jpg

591237_0_82_rechts.jpg

dat was het met de foto's ik ben het zelf nog niet eens met de inrichting als jullie misschien iets weten laat maar horen.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden ga nu maar slapen zo laat nog achter de computer :c .

De mikrogeophagus altispinosa's zijn de nacht goed doorgekomen ze zijn al een klein beetje mooier op kleur maar dat zal wel gaan komen met het licht aan.
Zal denk ook even levend voer halen wat kan ik ze het beste geven?

Bij mij vinden ze witte en zwarte muggenlarven erg lekker. Ook daphnia en artemia gaat er goed in.

Waarom staan die valesneria Voor die lavastenen? En niet erachter?
Je mis nu de helft van de bak.
Beetje rommelig nu.

Oke dankje visstisck dan zal ik een van die halen.
Bertus ja dat is idd maar ik heb nu een soort rots met gangen gecrieerd of hoe je dat schrijft.
Ik dacht dat ze daar in zouden kruipen maar ik kaj het idd wel is naar voren halen en kijken hoe het dan is bedankt voor de tip.

Mooie visjes 😉

De stenen kun je beter plat leggen door de bak, de altispinosa legt daar graag zijn eitjes op.
Je zou nog wat drijfplanten toe kunnen voegen... en wat meer hout....
Dan kleurt het water wat gelige, dating en ze ook wel prettig.
Je hebt er geen corydoras bij toch?
Hou dat ook zo....

Ik had deze vissen ook op 80 cm gehad maar samen met de corydoras was het te druk en gingen ze elkaar na verloop van tijd irriteren... Ik heb ze toen weg moeten doen..

Nee het enige is de l nummer maar die licht rustig op zijn plekje tussen de stenen.
Ik zag hele groote cory's wilde ik er wel 2 van hebben is te weinig? Maar dat doe ik dan niet.
Ik denk dat ik idd dat gelige water nu wel mooi vind en ga de bak wat meer naat de eisen van deze vis inrichten.
Ik wilde graag nog wat voor de boven laag visjes of kan ik beter de fantoomzalmen wat uitbreiden?
Ik zou graag de fantookzalmen ruilen voor vuur tetra's maar daar zijn me ouders het niet mee eens.

Even voor de duidelijkheid dit zit er nu in:

1 l nummer
6 zwarte fantoomzalmen (de genen die vast zat is gestorven helaas)
2 mikrogeophagus altispinosa's is er ook een kortere naam voor?? 😛 .

Altispinosus zijn geen holenbroeders en zullen dan ook weinig interesse tonen in holen. Al vinden ze schuilplekken in de vorm van hout,beplanting en flink wat bladeren wel prettig.

Overigens denk ik dat je de Vallisneria iets te diep hebt staan.

Hoe moet ik die btw planten want alle lfs waar ik er vandaan heb zeggen gewoon zo planten das het beste?
Kan je dan ook zeggen hoe diep ze moeten net wortels onder of nog dieper?

nou ben weer even bezig geweest.
ik heb er nog niks bij gekocht.
het resultaat mag er wezen vindt ik zelf
mis alleen nog wel een hout stuk voor in het midden nog even voor kijken.
ik ga niet langer praten hier komen de foto's.

492526_0_82_rio_verandering_1982014_004.jpg

935893_0_82_rio_verandering_1982014_005.jpg

455556_0_82_rio_verandering_1982014_006.jpg

621691_0_82_rio_verandering_1982014_007.jpg

221867_0_82_rio_verandering_1982014_008.jpg

232221_0_82_rio_verandering_1982014_009.jpg

812999_0_82_rio_verandering_1982014_011.jpg

ben benieuwd wat jullie er nu van vinden.
ik vind het zelf iig al een heel stuk beter meer rust ook.
als je tips hebt voor de inrichting laat maar horen.

Vind dit een stuk beter.. Nu kan die Valisnerai vanaf achter lekker over het wateroppervlak gaan groeien. Niet snoeien, lekker laten gaan. Je bak is eigenlijk iets te fel verlicht voor de alti's.. (afkorting 😛)
Filter je trouwens over turf?
Als je meer hout toevoegt en over turf filtert, wordt je water iets geliger. Dat dempt meteen het licht en de Ph en Kh zullen wat zakken. Dit vinden de Alti's erg fijn.
Ik vraag mij trouwens ook af wat voor stenen je erin hebt zitten..
Is het lavasteen?

Je zou ook kunnen vragen bij mede forumleden om wat drijfplantjes om het licht wat te dempen.

Nou ik had gelezen idd dat ze turf wel fijn vonden maar was gister daarvoor en voor leven voer en hout naar een tuincenter in etten geweest maar die hadde niks alleen mopani hout naar dat wil ik niet.
Nou heeft de boerebond een petsplace afdeling dus zal het daar beter treffen.
Als ik een mooi stuk hout vind gaat dat zeker mee en anders in het weekend naar roosendaal daar heb ze onwijs veel stukken hout liggen.

Het idd lavastenen vindt ik zelf het mooist het idee voor die stenen was om een terrasje ermee te maken links voor meer zand met planten maar dat heb ik toch nooit gedaan.

Over het ph ik zit op 6 en dat was wel het minimum voor deze vis?

De valisneria laat ik idd lekker over het oppervlakte groeien..
Ik denk alleen dat ik de zwarte fantoomzalmen een ander plekje voor zoek vind ze niet passen bij de alti's.

En dan nog wat mijn javamos is goed aangeslagen aleen wat te hoe kan ik dit uitdunnen?

Ik heb nog een vraag over mijn visbestand heb er ook een topic over gestart is samenstelling visbestand maar krijg niet echt antwoord.

Ik wil dit:
1m 2/3 alti's ?te veel?
15 vuurneons
L nummer

Ik hoor wel of dit gaat en als dat gaat kan er dan eventueel een een oppervlakte vis bij?

Ik zou voor de Alti's een kleinere soort nemen aangezien ze best fors kunnen worden. Ramirezi? of apistogrammasoortje.

gr Peter

@carithius dankje ik vond het zelf zo ook al een hele verbetering nog een mooi stukje hout zoek gaat goed komen.

@peter hartman,

de minimum bakmaat voor deze vis is 80cm..
ik heb 80cm en weinig mede bewoners dus moet geen probleem zijn hou ze dan gewoon met zn 2 en dan geen harem.

Mijn ph waarde is met 1,5 omhoog gegaan 😳.
Hoe dit kom weet ik niet maar hij is nu van 6 naar 7,5 gegaan kan dit kwaad?
Ik was van plan over turf te gaan filteren heb vernomen dat dat je ph ook verlaagd.
Verlaagd dat voldoende?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan