W
Wiets82
Guest
Al jaren lid hier op het forum, en al zeker net zo lang droom ik over weer een aquarium in huis. Opgegroeid met altijd vissen in huis, ook op kamers was er een bakje en toen ik uiteindelijk echt op mezelf ging kwam er een grotere bak. Destijds veel fouten gemaakt, maar ook veel dingen geleerd en dingen kunnen herstellen.
Door al die ervaringen weet ik nu wel dat een beplante bak, hoe mooi ook, het niet voor mij is. En dan kom je al snel uit bij cichliden. Malawi is kleurrijk, maar daardoor ook heel druk. Ook hier liep ik niet echt warm voor.
Na heel veel lezen, veel fora bezoeken, bezoekjes aan speciaalzaken om de vissen in het echte bewonderen, uren YouTube afstruinen is de keus definitief gevallen voor een Tanganyika aquarium.
As zaterdag ga ik de bak op halen, een Akvastabil Effectline van 160x55x60. Compleet met 2 externe filters (eheim en jbl) en led verlichting van Kitelight.
Het toekomstige bestand zal in ieder geval bestaan uit:
Altolamprologus Calvus (koppel)
Paracyprichromis Nigripinnis (schooltje van min 10)
Synodontis Lucipinnis (schooltje van 10)
Later zal nog eventueel worden toegevoegd:
Lamprologus Callipterus (harem van 1m en ?v)
Julidochromis (ornatus?) (nog geen definitieve keus gemaakt)
Later vandaag zal ik alvast een foto proberen te plaatsen van hoe de bak er bij de huidige eigenaar uit zag.
Door al die ervaringen weet ik nu wel dat een beplante bak, hoe mooi ook, het niet voor mij is. En dan kom je al snel uit bij cichliden. Malawi is kleurrijk, maar daardoor ook heel druk. Ook hier liep ik niet echt warm voor.
Na heel veel lezen, veel fora bezoeken, bezoekjes aan speciaalzaken om de vissen in het echte bewonderen, uren YouTube afstruinen is de keus definitief gevallen voor een Tanganyika aquarium.
As zaterdag ga ik de bak op halen, een Akvastabil Effectline van 160x55x60. Compleet met 2 externe filters (eheim en jbl) en led verlichting van Kitelight.
Het toekomstige bestand zal in ieder geval bestaan uit:
Altolamprologus Calvus (koppel)
Paracyprichromis Nigripinnis (schooltje van min 10)
Synodontis Lucipinnis (schooltje van 10)
Later zal nog eventueel worden toegevoegd:
Lamprologus Callipterus (harem van 1m en ?v)
Julidochromis (ornatus?) (nog geen definitieve keus gemaakt)
Later vandaag zal ik alvast een foto proberen te plaatsen van hoe de bak er bij de huidige eigenaar uit zag.