De Volga 350 van jeevandewee


jeevandewee

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 juni 2020
Berichten
156
Leeftijd
58
Met de verbouwing van mijn garage heb ik afscheid genomen van mijn Juwel 240 en deze vervangen door een Volga 350.
20210420_172410.jpg


Bij deze weer een album aangemaakt om de ontwikkeling van deze tank met jullie te delen.

20210508_151247.jpg


Ik heb dit keer gekozen voor een hardscape met grote stukken hout en geprobeerd om meer diepte te creëren. De stukken hout hebben 2 maanden liggen weken. Eerst op het droge geoefend met de hardscape.
20210509_135140.jpg


In de Juwel 240 had ik een nogal dikke laag zand liggen en heb ik op sommige plekken last gehad van bodemrot. Ik heb gemerkt dat het niet handig is om grote stenen op een dikke laag zand te plaatsen.
Ik had wel weer zand nodig om de cory's te kunnen accommoderen en heb nu gekozen voor een bodem opgebouwd uit lavasplit, soil afgedekt met zand om het beste van beide werelden (planten en bodemvissen) te combineren.
20210509_150127.jpg

20210509_154936.jpg


20210509_172111.jpg


Het diepte creëren is volgens mij wel aardig gelukt :D Tevens heb ik geprobeerd om de hoogte van deze bak zo goed als mogelijk te benutten.
20210509_172102.jpg

20210509_175254.jpg


Ik heb de bak beplant met planten uit mijn Juwel 240 aangevuld met een badge nieuwe platen (plantenlijst volgt later zodra ik weet of ze het hebben gered en de beplanting klaar is)
20210510_122123.jpg

20210510_122016.jpg


Ik heb beide bestaande filters (JBL 1902 en de Oase Biomaster 350) overgezet op het aquarium en de CO2 er weer opgezet.
Ik moet nog een achterkant plaatsen maar twijfel nog tussen een zwarte en witte achterkant (neig naar wit)

Initieel zet ik mijn vissenbestand van de Juwel 240 over, maar ga het bestand met de tijd met mijn Eheim Proxima 250 herverdelen en aanvullen.

Voor zover de opstart van de Volga 350
 
Laatst bewerkt:
Mooie inrichting, zelf zou ik een zwarte achterkant kiezen, als ik kijk naar mijn beeldhouwwerken en het fotograferen ervan, komen ze het mooist uit met een zwarte achtergrond, dat zal met jouw vissen en planten niet anders zijn denk ik
 
Mooie start zo weer. Persoonlijk zou ik de achtergrond ook zwart maken. Alles komt beter uit zo.

Gr. Ed
 
Erg gaaf. Wat zijn de maten vd aquarium
 
Super mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet zodra de planten wat gesetteld zijn 😄

Een zwarte achtergrond zal heel mooi staan hier, maar ik zou toch voor een lichte achtergrond gaan. Eventueel zelfs met licht er achter.

Juist vanwege het paadje (eigenlijk meerdere) dat je naar achteren hebt lopen. Dit is dan je 'focal point'. Wanneer je dan een donkere achtergrond hebt loopt het nergens heen. Wanneer je een lichte achtergrond hebt kun je een idee van 'in de verte zien' creëeren, alsof het door blijft lopen. Misschien is het idee om die planten op het eind van het paadje dan ook naast het paadje te zetten? Ook het paadje onder het hout door zou ik aan de achterkant leeg laten.
 
Heb hier een wat grijzige achtergrond in de dubai 100. Vind ik mooier dan zwart en zou hier ook niet misstaan
 
Ziet er heel mooi uit!
 
Super mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet zodra de planten wat gesetteld zijn 😄

Een zwarte achtergrond zal heel mooi staan hier, maar ik zou toch voor een lichte achtergrond gaan. Eventueel zelfs met licht er achter.

Juist vanwege het paadje (eigenlijk meerdere) dat je naar achteren hebt lopen. Dit is dan je 'focal point'. Wanneer je dan een donkere achtergrond hebt loopt het nergens heen. Wanneer je een lichte achtergrond hebt kun je een idee van 'in de verte zien' creëeren, alsof het door blijft lopen. Misschien is het idee om die planten op het eind van het paadje dan ook naast het paadje te zetten? Ook het paadje onder het hout door zou ik aan de achterkant leeg laten.
Ik ga een plaat maken met zwarte kant en lichtgrijze kant en uitproberen wat het mooiste is. Ik ga zeker nog de focal point snoeien zodra de planten zijn gegroeid. (y)
Mijn Panda's zijn erg blij met de extra ruimte :D
 
Even een update na anderhalve week vakantie en bakken op voederautomaten.
De planten beginnen al aardig te groeien. WW waren goed, de nieuwe soil heeft de KH, GH en pH wel wat omlaag getrokken, maar dat was te verwachten.

20210522_132712.jpg
20210522_135127.jpg
20210522_135132.jpg
20210522_135242.jpg
20210522_135247.jpg
20210522_165041.jpg
 
Japonica garnaal met een complete Bettertab in de poten... 😂

20210522_135412.jpg
 
Erg fraai Joachim en hoeveel lumen heb je boven je bak per liter? Best behoorlijk wat licht volgens mij.
 
Erg fraai Joachim en hoeveel lumen heb je boven je bak per liter? Best behoorlijk wat licht volgens mij.
Er zitten standaard 2 van deze in de Volga 350
Heb me.voorgenomen het eerst met de standaardverlichting te proberen
 
Dat zijn denk ik dezelfde als in mn Fusion 120 van 52W. Ik heb ze maar op zo n 65% want anders vindt ik er veel licht afkomen. De wiite/gele leds heb ik wat meer open maar de rij met wit/rood/blauw juist flink gedempt om zo wat geler licht te krijgen.
 
Dat zijn denk ik dezelfde als in mn Fusion 120 van 52W. Ik heb ze maar op zo n 65% want anders vindt ik er veel licht afkomen. De wiite/gele leds heb ik wat meer open maar de rij met wit/rood/blauw juist flink gedempt om zo wat geler licht te krijgen.
Ik heb ch1 op 85% staan en ch2 op 75% maar ben nog aan het experimenten met de verlichting. De Volga 350 is best hoog en ik heb nogal wat licht nodig om de bodemplanten te bedienen.
Vind wel dat de voedingen nogal heet worden. Zeker als ik boen de 80% kom. Is dat bij jou ook zo?
 
Ik zit niet op 80% maar goed warm worden ze wel inderdaad.
 
Erg mooi, en ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitgroeien.
Is het je intentie om alles kort te houden en zo alles tegen elkaar aan te laten groeien, of ga je later uitdunnen, en de "mooiste" planten houden?
 
Erg mooi, en ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitgroeien.
Is het je intentie om alles kort te houden en zo alles tegen elkaar aan te laten groeien, of ga je later uitdunnen, en de "mooiste" planten houden?
Het zal een vol beplante scape worden, maar ik wel proberen om zichtlijnen en scape contouren enigszins zichtbaar te houden.
De stemplanten achteraan moeten wel net boven de hardscape uitkomen.
Verder zal ik nog wel het eea verplaatsen, tweaken om het naar mijn zin te maken.
 
Weeral prachtige foto's proficiat
 
Mooie groene bak! (Vorige ook trouwens)
 

Terug
Bovenaan