Deel je mening AUB


Geophagus

Member
Lid geworden
30 mei 2023
Berichten
6
Leeftijd
27
Hi Allen!
Wou even graag jullie mening vragen over mijn bak van 121x51x66. Ik heb er afgelopen weekend 8 maanvissen, 2 electric blue acara’s en 5 geophagus red heads in gedaan. De maanvissen en acara’s zijn vrij klein aangeschaft en de red heads zijn een cm of 8. Is mijn aquarium nu al overbevolkt en dan vooral met oog op de toekomst als ze volgroeid zijn?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    67.4 KB · Weergaven: 80
De set up vind ik hartstikke speels! Maarrrrr ben een beetje bang dat je waterkwaliteit slecht is. De vissen zitten voornamelijk bovenin en er is een duidelijke witte waas. Ik zou even testen, meten en waterwisselen voordat de eerste zo gaan drijven 😅
 
De set up vind ik hartstikke speels! Maarrrrr ben een beetje bang dat je waterkwaliteit slecht is. De vissen zitten voornamelijk bovenin en er is een duidelijke witte waas. Ik zou even testen, meten en waterwisselen voordat de eerste zo gaan drijven 😅
Zou me niet verbazen als de wissel net gedaan is en het daarom stoffig is 😄
 
Ik heb weing verstand van zulke vissen, maar ik heb het veel kleiner gezien. En zo heel veel koppen tel ik niet dus kwa belasting in het water met een passende filter lijkt mij niet kwalijk.
 
De bak is/wordt sowieso overbevolkt.
Persoonlijk zou ik hier al geen 8 maanvissen in houden of 5 Geophagussen, die worden zo'n 20-25cm.
 
Ik heb geen ervaring met geo's, maar wel met manen. Een bak van 121cm is gewoon te klein voor 8 maanvissen. Ze moeten elkaar uit de weg kunnen gaan, en dat lukt in die beperkte ruimte domweg niet.
 
Bak is veel te klein voor 5 Geophagus Red Head. Het is een redelijk agressieve vis zeker wanneer ze een koppel vormen en eitjes leggen of erger nog als ze een school jongen om zich heen hebben zwemmen.
Ik heb hier 1400 liter, 250cm en drie van die red heads. Ze knallen echt door de bak heen. Dat ga je op 120cm echt niet trekken. Zal mij niks verbazen als ze knallen en je lichtkap deksel opwippen.
 
De set up vind ik hartstikke speels! Maarrrrr ben een beetje bang dat je waterkwaliteit slecht is. De vissen zitten voornamelijk bovenin en er is een duidelijke witte waas. Ik zou even testen, meten en waterwisselen voordat de eerste zo gaan drijven 😅
thank you, water is gedeeltelijk ververst maar snap je conclusie. Dat een aantal vissen boven waren is toeval. Dankjewel voor je reactie!
 
Bak is veel te klein voor 5 Geophagus Red Head. Het is een redelijk agressieve vis zeker wanneer ze een koppel vormen en eitjes leggen of erger nog als ze een school jongen om zich heen hebben zwemmen.
Ik heb hier 1400 liter, 250cm en drie van die red heads. Ze knallen echt door de bak heen. Dat ga je op 120cm echt niet trekken. Zal mij niks verbazen als ze knallen en je lichtkap deksel opwippen.
Zorgwekkende reactie, tot zover happen er 2 af en toe naar elkaar maar ik dacht te hebben gelezen dat de rangen bepaald moeten worden en dat ze juist best vredig zijn.
 
Ik heb geen ervaring met geo's, maar wel met manen. Een bak van 121cm is gewoon te klein voor 8 maanvissen. Ze moeten elkaar uit de weg kunnen gaan, en dat lukt in die beperkte ruimte domweg niet.
Is het een optie als ze gaan paren en eieren leggen, om ze dan in een aparte bak te zetten met ze 2en? Om die agressie te voorkomen
 
Bak is veel te klein voor 5 Geophagus Red Head. Het is een redelijk agressieve vis zeker wanneer ze een koppel vormen en eitjes leggen of erger nog als ze een school jongen om zich heen hebben zwemmen.
Ik heb hier 1400 liter, 250cm en drie van die red heads. Ze knallen echt door de bak heen. Dat ga je op 120cm echt niet trekken. Zal mij niks verbazen als ze knallen en je lichtkap deksel opwippen.
Is het niet het geval dat je 2 mannetjes en 1 vrouwtje hebt? Dan zullen ze misschien continu strijd hebben om het vrouwtje. Mij werd geadviseerd er minimaal 5 te houden
 
Ik zou 2 opties overwegen, bak van 2m kopen of de vissen terug brengen :)
Precies dit.

En nope linksom of rechtsom die geo's passen gewoon niet in je bak.
Mijn geo's hebben echt elke drie weken een nieuw nest omdat de kleintjes door de discus opgegeten worden. Ga je ze elke drie weken apart zetten? Nee joh das veel stress, als je ze al te pakken krijgt. Ze zijn bloedsnel.
 
Is het niet het geval dat je 2 mannetjes en 1 vrouwtje hebt? Dan zullen ze misschien continu strijd hebben om het vrouwtje. Mij werd geadviseerd er minimaal 5 te houden
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ze vechten met alles wat beweegt.

Je hebt je laten adviseren maar je vraagt onze mening.
Die heb ik gegeven.
Blijkbaar boeit mijn mening en mijn ervaring je niet.
Anders zou je wel de juiste conclusie trekken.
 
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ze vechten met alles wat beweegt.

Je hebt je laten adviseren maar je vraagt onze mening.
Die heb ik gegeven.
Blijkbaar boeit mijn mening en mijn ervaring je niet.
Anders zou je wel de juiste conclusie trekken.
Begrijp me niet verkeerd ben heel blij met jullie mening. Dat advies was over de hoeveelheid geo’s die je het best kan houden, niet over overbevolking.. Een grotere bak gaat er sowieso komen. Gelukkig gaat het tot zover heel goed, maar weet nu dat ik over een tijdje actie moet ondernemen. Dank
 
Begrijp me niet verkeerd ben heel blij met jullie mening. Dat advies was over de hoeveelheid geo’s die je het best kan houden, niet over overbevolking.. Een grotere bak gaat er sowieso komen. Gelukkig gaat het tot zover heel goed, maar weet nu dat ik over een tijdje actie moet ondernemen. Dank
Over een tijdje? Wat noem jij een tijdje? Morgen? Week? Maand? Ik zou ze zsm retour brengen
 
Is het een optie als ze gaan paren en eieren leggen, om ze dan in een aparte bak te zetten met ze 2en? Om die agressie te voorkomen
Voor ze zover zijn, hebben ze al heel wat strijd geleverd en bij manen is koppelvorming niet voor het leven. San hen je dat opnieuw. Je kunt kijken wie het koppeltje is en die overhouden en de rest verkopen/ herplaatsen.
 
Ik vind het een prachtige scape, @Geophagus. Wat dat betreft chapeau.
Ik ben zelf niet thuis bij de betreffende vissen, maar druk je graag op het hart het advies van @rjoemman serieus te nemen. Beste man heeft verstand van zaken. Als hij zegt dat het probleem met deze soorten een kwestie van upgraden of vissen retourneren is, dan zou ik dat geen weken (en zeker geen maanden) uitstellen.

Succes. Ik hoop binnenkort een twee keer zo lange bak met een twee keer zo mooie scape van je te kunnen bewonderen ;)
 
Begrijp me niet verkeerd ben heel blij met jullie mening. Dat advies was over de hoeveelheid geo’s die je het best kan houden, niet over overbevolking.. Een grotere bak gaat er sowieso komen. Gelukkig gaat het tot zover heel goed, maar weet nu dat ik over een tijdje actie moet ondernemen. Dank
Geophagus, 25 cm.
Mag wel in mijn koekenpan.
Zo gauw gaat het ook niet voor je vissen, kun je rustig op weg naar nog een bak.
Anders heb ik nog wel een 2m.bak die gaat niet gratis helaas maar ik ben er wel mee uitgespeeld.
 

Terug
Bovenaan