Deksel Juwel primo 60 led


nan

Active member
Lid geworden
25 november 2014
Berichten
42


Beste liefhebbers,

Mijn schoonvader heeft onlangs een Juwel primo 60 led aangeschaft. Nu valt me op dat het deksel bij onderhoud telkens van het aquarium moet worden genomen. Op zich is dat lastig want het deksel moet ergens neergelegd worden en er moet een lamp bij geplaatst worden om toch enigszins in de bak te kunnen werken.

Mijn lijkt het me handig als het deksel verbonden blijft met het aquarium. Ik bedoel dat het met een constructie aan het aquarium kan blijven hangen en niet weggelegd moet worden waar deze in de weg ligt of waar (water) schade ontstaat op andere meubels of dat het deksel zelf kapot gaat.

Heeft iemand daar een slimme constructie voor? Liefst met een foto?

Alvast bedank
Groetjes,
 
Ik zie dat er nog geen reactie is. Misschien niet veel mensen die een dergelijk aquarium hebben? Veel startbakjes hebben een vergelijkbare constructie. Dus zal er vast wel iemand over nagedacht hebben wat er met dat lastige deksel gedaan worden.

Hier is al vast de eerste stap van het inrichten te zien. De bedoeling is een eilandbeplanting met een populatie van rasbora galaxy.
 

Bijlagen

  • DSC_0035.JPG
    DSC_0035.JPG
    287.7 KB · Weergaven: 135
Nou ik bekijk de bak net en wat een belabberde constructie met zo n kleine opening voor onderhoud zeg. Een oplossing heb ik niet voor je tot mijn spijt.
 
Ik leg het deksel altijd zodanig neer dat ik ongeveer 10 cm ruimte heb. Andere optie is dat je hem erboven kunt hangen midels een haak in het plafond.
Dus in elke hoek een gat boren en een boutje er doorheen. Dan doorzichtig touw een viersprong maken en dan met 1 touw naar het plafond. Mooi is het niet maar het functioneerd wel.

Nog een optie is een hoge balk over de zijkanten leggen en daar het deksel op leggen maar ja dan moet je evenwels het deksel even op zei leggen.
 
Stoorde mij ook altijd bij mijn Primo, ik had dan het geluk dat ik de kap schuin op de bank tegen het aquarium aan kon zetten en zo toch nog beetje licht had om in te werken.

mest mij betreft een mis-design, had gewoon een klep moeten zijn.
 

Bedankt voor de reacties,
Ik leg het deksel altijd zodanig neer dat ik ongeveer 10 cm ruimte heb. Andere optie is dat je hem erboven kunt hangen midels een haak in het plafond.
Dus in elke hoek een gat boren en een boutje er doorheen. Dan doorzichtig touw een viersprong maken en dan met 1 touw naar het plafond. Mooi is het niet maar het functioneerd wel.

Nog een optie is een hoge balk over de zijkanten leggen en daar het deksel op leggen maar ja dan moet je evenwels het deksel even op zei leggen.
Dit is inderdaad een optie, maar een constructie met het touw is misschien meer voor een grote Hollandse bak met dito deksel en een regiment t8 buizen. Voorlopig leggen we het deksel maar op een stoel.

We denken nog even verder. Misschien hebben we nog een oplossing. Wellicht haakjes oid die op de aquariumrand passen.
 

Terug
Bovenaan