Deksel voor mijn Aquarium maken!


W

willem1231

Guest
Hallo Mede gebruikers!
Ik heb een project voor de deur liggen!
En het lijkt me leuk om iedereen daar gewoon een beetje mee op de hoogte te houden!
Het gaat hier om een aquarium van 100x40x40 LxBxH,
De inhoud:
50+/- Guppen,
6 Vijfstreepbarbelen
1 Harnasmeerval

Voor de rest qua apparatuur:
1 Instelbaar Warmte element ingesteld op 28 graden
1 ReptoHeater standaard 25 graden
1 Binnenfilter *tijdelijk tot mijn buitenfilter weer gemaakt is*
1 Buiten Filter Eheim 2213


-vEAlIjmXFfw254eZTI9m83fTjbU4Nv5.jpeg


Het aquarium is voor de helft gevuld met water, zo gaf ik het een beetje een terrarium-achtig uiterlijk!
Ik had er eerder altijd een plank hout op en een puzzel vastgelijmd aan een stuk hout, dat was eerder altijd mijn deksel,
nu ik dit een halfjaar heb aangezien vond ik het genoeg!
Onze douche is vorige week verbouwd, toen het plafond is verlaagd, zijn er stukken overgebleven, witte kunststof platen:

-vEAlIjmXFfw254eZTI9m83fTjbU4Nv5.jpeg


Dus nu ga ik dat stuk hout gebruiken om een frame rondom de rand van het aquarium te maken, zodat ik later die platen erin kan leggen!
maar hier houd het niet op!

-vEAlIjmXFfw254eZTI9m83fTjbU4Nv5.jpeg


Met 3 spotjes in de afneembare kap boven op de deksel!
nu een tekening van bovenaf!

-vEAlIjmXFfw254eZTI9m83fTjbU4Nv5.jpeg


Op die tekening kan je zien dat ik voor de nodige ventilatie heb gezorgd dat er roosters inkomen!
Althans zo zit het in mijn hoofd!
dit zijn puur schetsen van hoe ik het graag zou willen hebben!
dus gewoon snel vanuit mijn hoofd op papier geklad!

-vEAlIjmXFfw254eZTI9m83fTjbU4Nv5.jpeg


Ik hou jullie op de hoogte!
Als jullie vragen hebben over de bak, vissen of planten of elk ander hoor ik het graag!
Ik zou ook Graag Feedback willen!
Dus als iemand iets op te merken heeft, Zeg het me!
M.v.g. Willem
 
Begin maar alvast ,Willem.
We houden je in de gaten.
 
Goedenavond Willem,

Leuk idee...hoop dat het gaat lukken met het geen wat je van plan bent te maken :)
Zelf heb ik vorig jaar een bak gekocht van 1000x400x500mm hoog.
Heb geprobeerd zelf een frame en lichtbalk van aluminium te maken..dit is helaas niet helemaal goed gegaan.
De bedoeling toen..was om het geheel te lijmen met een 2 componenten lijm van 3M..DP490 genaamd. Maar bij het vullen van de bak..is het toch gaan barsten :(
Maar het idee nooit opgegeven hoor ;)

Ben nu zelf ook weer begonnen met het maken van een lichtkap..plus onderkast.

Lichtkap: RVS L-profiel 40x20x3mm dik. Deze is onder 45 graden gezaagd en getig-last..(gevloeid..een kenner weet wel wat ik hiermee bedoel :) )

Vervolgens Hardhouten plinten gekocht..en MDF 12 mm..van alles laten zagen.
Toen het een en ander verlijmd..sleufgaten gezaagd..RVS frame met Hammerite (zilver grijs) netjes strak geschilderd.

Vandaag wat aan het schuren geweest..

Als het schuren klaar is..gaat de hele binnenkant in de epoxy om het waterdicht te krijgen. Buitenrand wordt mat zwart geschilderd.

Daarna wordt de lichtkap op de Bak gekit en afgewerkt. Uit eindelijk komt hier een led verlichtingsset van Kitelight in.
De kast moet nog uitgetekend worden..maar heb al zat mooie dingen op Youtube gezien..dus dat gaat goed komen.
Ik heb wel foto's gemaakt..maar deze houd ik nog even voor mezelf :D


Ik zou zeggen...succes met je plan..en maak er wat moois van.....


Groeten manfred
 

Terug
Bovenaan