Den Haag - Avonturia de Vogelkelder


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Avonturia de Vogelkelder is waarschijnlijk de grootste dierspeciaalzaak in Den Haag.

Zij hebben een vrij uitgebreid pakket op het gebied van allerlei dieren. Daarnaast hebben ze een op kinderen gericht klein dierentuintje, om het zo maar te noemen.
Ook hebben ze een medische afdeling, maar die is met name gericht op honden, katten, vogels en knaagdieren.
Mijn recensie beperkt zich tot de vissen afdeling, alhoewel ik ook ervaring heb met andere afdelingen.

Kwaliteit van het assortiment
Zo te zien goed, de hele vissenafdeling is volledig vernieuwd en vergroot en ziet er netjes uit.

Breedte van het assortiment (vissen en producten)
Een groot assortiment in vergelijking met voorheen. Nu ook meer verschillende vissen. Ook redelijk wat planten.
Niet al te veel aquariums, maar wel allerhande toebehoren, voer en decoratiezaken. Ze voeren diverse merken, waaronder met name de spullen van JBL en Tetra.

Klantvriendelijkheid
Goed en behulpzaam.

Service
Bij de vissen nog niet nodig gehad, maar op andere afdelingen is die prima.

Kennis van zaken
Sterk afhankelijk van de persoon waar je het aanvraagt.

Prijsstelling
Gemiddelde prijzen qua planten en tropische vissen.
Ook de prijzen van toebehoren liggen op gemiddeld niveau.

Zeker de moeite waard om eens te kijken.
 
Dan zou ik gewoon 3 deuren verder lopen...
 
Hahaha Maurice. De Vogelkeider is verplaatst, dus 3 deuren verder kom je niet meer bij Waterweelde ;)
 
Dat was vroege�hr!
Duh Avonturia is al un j�h of v�f/zes geleden ve�hrhuist n�h duh Ke�hrketuinen.
 
Kwaliteit van het assortiment
redelijk, daarbij was de afdeling een ongelooflijke rommel. Prima dat je water ververst en je plantenbak schoonmaakt, maar de hele afdeling was een grote chaos.

Breedte van het assortiment (vissen en producten)
vrij groot, maar ook veel "onzinproducten" die een gemiddelde aquariaan niet nodig heeft en er eigenlijk puur zijn om de kopers op kosten te jagen.

Klantvriendelijkheid
Ronduit slecht, iedereen is druk of lijkt vooral druk, neemt niet de tijd, vragen worden niet beantwoord. Ik ben weggelopen

Service

Alles draait om het verkopen, ik heb de raarste verhalen gehoord om maar te kunnen verkopen

Kennis van zaken
Ik heb er 4 mensen zien lopen waarvan er geen enkele echt kennis van zaken had.

Prijsstelling
Duur, zowel qua vissen als planten als producten

Eerste en laatste keer voor mij
 
De waterweelde bestaat niet meer de eigenaar is niet meer door een hartstilstand of zoiets. heel triest verhaal dit. Toen ik nog in Den haag woonde ging ik daar altijd naartoe. fijne zaak. goede service. De vogelkelder heb ik geen ervaring mee met vissen. wel met terrarium dieren. en de service was altijd goed daar.
 
Kwaliteit van het assortiment
Naar mijn idee ziet het er allemaal netjes uit.

Breedte van het assortiment (vissen en producten)
Veel hardware, van verschillende merken. Koud water vissen en tropische vissen. Veel garnalen, maar ook kikkers, axolotl,.. Veel diepvriesvoer, behoorlijk wat planten.

Klantvriendelijkheid
Netjes en niet opdringerig.

Service
Prima service, met mijn ervaring zijn ze niet direct op het geld uit.

Kennis van zaken
Zit verschil in. Maar bij twijfel wordt een ander personeelslid erbij gehaald, zodat je altijd wel een antwoord krijgt.

Prijsstelling
Gemiddeld.


Er staan behoorlijk wat showbakken, en de betta's zitten per stuk in mooie bakken, met veel schuilplek, van 30l. Dat is een pluspunt wat ik zeker wil vermelden.
 
Dit is een LFS waar ik nog wel eens kom, en ik zie dat er al een paar jaar niks over gezegd is, dus bij deze, mijn (iets recentere) ervaringen ;).

Ik kom hier graag. Al is het alleen al een beetje vanwege de sfeer (want als je er binnen loopt, loop je zo'n beetje een mini zoo binnen), met rondvliegende vogels, alles ingericht in jungle thema, en bij het aquarium/ reptielengedeelte met de grote binnenvijver waar vis, schildpad, vanalles door elkaar heen leeft. Een bijzondere gewaarwording als je denkt alleen even een grote dierenzaak binnen te lopen. Volgens mij hebben ze zelfs een brasserie. Enfin, een grote zaak (op de website staat de grootste in de benelux, 8000m2).

Het aquariumgedeelte zit pal aan het reptielen/spinnengedeelte. Het is er warm. Tropisch. Meestal ook best druk.
Winkel is 7 dagen per week open. Wat handig is, als je binnen korte tijd iets nodig hebt.

Breedte van het assortiment/Kwaliteit van het assortiment
Het assortiment is aan de ene kant ruim, en aan de andere kant ook beperkt.
Zo heb ik hier bijvoorbeeld een potje diploral weten te bemachtigen, maar verkopen ze dan weer geen baktopur direct tabs. Ze hebben wel de manaus-lijn, iets wat ook niet overal aan de hand is. Qua techniek beperkte keus, ga er niet heen als je een pomp/filter/anders technisch wil kopen, dan ben je duurder uit dan nodig, als ze al hebben wat je zoekt.

Hun planten zijn vriendelijk geprijsd. Nieuwe aanvoer komt op dinsdag en vrijdag, net zoals het levend voer. Als je dat zo vers mogelijk wilt, beste aan het eind van een deze twee dagen langs komen.
De kwaliteit van de planten wisselt een beetje. Soms heb je hele mooie planten, soms zijn ze echt een beetje meh.

Dan de vissen. Ze hebben een ruim aanbod. Ook wat 'exotischer' vissen/waterbewoners, zoals axolotl, olifantsvissen. Op de stellingen kleine kaartjes met informatie over hoe de vis gehouden moet worden. Deze is niet altijd hetzelfde als hier op het forum doorgaans wordt aangeraden. Enorme afwijkingen heb ik echter niet gezien.
Regelmatig hebben ze in een van hun bakken een 'opvangvis' (als je met een vis zit die je kwijt moet, dan nemen ze die aan en dat wordt dan uiteindelijk ook doorverkocht geloof ik).
De vissen zien er redelijk uit. Ik heb slechter gezien, ik heb ook beter gezien. In het geval van een zieke vis in een showbak gaat de gehele bevolking van dat bakje in quarantaine, en wordt dus ook niet verkocht.
De vissen zitten niet in 'vol licht', de stellingen zijn vrij donker gehouden, waardoor je de vissen goed kan zien maar ze - denk ik - ook minder stress ervaren. Gestresst overkomen doen ze niet.

Ze hebben een webshop met een beperkt assortiment van wat ze in de winkel aanbieden.
Grotere aquaria bestellen kan er ook. Dan betaal je, als je dat thuis wil laten bezorgen, een toeslag van 79 euro geloof ik (dat is het tarief wat DHL ervoor rekent).

Klantvriendelijkheid/Service/Kennis van zaken

Er werken aardige mensen.
Niet iedereen die op de vloer staat weet even veel. Maar een van de werknemers daar heeft erg veel kennis van zaken, en die wordt er dan ook bijgehaald als je een specifiekere vraag hebt. Of er wordt verteld wanneer hij aanwezig is (en je dus ook even kunt bellen om advies). Erg prettig dat dat kan.
De afdeling is vaak erg druk. Dat betekent dat je soms wel even moet wachten tot iemand tijd heeft om je te helpen. Soms verloopt dat ook een beetje chaotisch.
Tijdens het wachten hoor ik dan nog wel eens het advies wat aan anderen wordt gegeven ("manen kunnen niet in een bak van 40L", "wat voor aquarium moeten de vissen in") dus die vragen worden wel gesteld, en er wordt ook 'nee' verkocht als de klant blijft vragen naar iets wat niet gaat. Vind ik een pluspunt.
Tegelijkertijd moet ik eerlijkheidhalve ook zeggen dat ze me in 2018 een gibbiceps hebben verkocht als een ancistrus. De bewuste verkoper heb ik er al jaren niet meer gezien. En ik mag de gibbi terug brengen als ik dat wil, ook nu, jaren later.
Meedenken gebeurt er ook. Ik was op zoek naar een aquariumpincet, dat was uitverkocht, maar de verkoper tipte me even bij de reptielen te kijken 'want daar was ie ook, en een euro goedkoper'.

Prijsstelling
Gemiddeld: gemiddeld.
Ze hebben er dingen die iets goedkoper zijn dan elders (zoals planten). En dingen die iets duurder zijn dan elders (techniek). De prijs van de vissen vond ik enigszins vergelijkbaar met andere zaken (maar heb er niet erg goed op gelet).

Verder nog te melden
Ze hebben een spaarprogramma waarmee je punten kan sparen voor korting.
Als je niet van drukte houdt kun je het beste aan het eind van hun openingstijden gaan, en niet op woensdagmiddag (vanwege alle schoolkinderen).
Aan coronamaatregelen werd in eerste instantie goed gehouden (afzetlint tussen personeel/klanten), maar de afdeling zelf is niet zo breed opgezet en vrij warm/benauwd. Als dat iets is waar je bezorgd om bent, is dit misschien iets wat fijn is om van tevoren te weten (ga dan heel vroeg, of heel laat).
 
Je moet er niet in het weekend naartoe, behalve als je corona wilt oplopen...
Veel te druk in de winkel in het weekend.
 
Ik bestel er regelmatig niet aquarium-gerelateerde zaken. Hun klantenservice van de webshop vind ik tot nu toe top. Reageren geduldig en uitgebreid en ook nog eens snel. Goed produktadvies.

Nooit klachten gehad dus hoe de afwikkeling van klachten verloopt, kan ik niks over zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog even een update over deze winkel.

Avonturia is inmiddels gestopt met het verkopen van goudvissen en sluierstaarten. Heb natuurlijk even gevraagd hoe dat zat, en ze zijn ermee gestopt omdat ze eigenlijk de hele tijd bezig waren met 'nee' te verkopen aan klanten die de dieren in te kleine bakken wilden gaan huisvesten.
 

Terug
Bovenaan