Den Haag (NL) - DISCUSFARM Living Colors


Wolf1976

Well-known member
Lid geworden
10 april 2021
Berichten
78
Leeftijd
48
Beste leden,

Voor de aanschaf van Discusvissen voor mijn nieuwe setup was ik op zoek naar kwekers in de buurt van Delft en kwam uit op Discusfarm Living colors in Den Haag.

Heeft iemand ervaring met deze firma? Alles ziet er goed verzorgd uit en is bij mij in de buurt

Alvast hartelijk dank voor jullie feedback weer (y)

 
Ik ben hier vandaag even binnen gelopen. Want ik was nieuwsgierig.
Heb er, denk ik, toch wel een uur staan praten met een van de eigenaren. Ze zitten nog niet zo lang in dit pand (paar maanden), en zijn het bedrijf nog aan het opbouwen. Geen gelikte winkelinrichting, maar alles heel functioneel: stellingen met hele ruime bakken, met vissen, en overal biologen onder.
Wat verkopen ze: heel veel discussen, en ook wat 'bijvissen'. Paar soorten L-nummers. Een paar schitterende betta's. Ook een beetje zoutwateraanbod.
Nu ik hier binnen gelopen ben, snap ik waarom je graag discussen zou willen hebben. Potverdorie, wat een schitterende vissen.
Vissen zagen er heel erg goed uit. Ze hadden zowel (eigen) kweek, als wildvang, als Duits en Aziatisch. Aziatisch en Duits allemaal strikt gescheiden in een eigen gedeelte.

Duidelijk vanuit de kwekerij invalshoek opgezet. Dus geen groot aanbod aan techniek of voer, geen decoratiematerialen of iets dergelijks. Geen bakprullaria. Wel gewoon heel veel (en ook hele mooie) vissen. En voer, wat medicatie, dus de basis benodigdheden, hebben ze ook.

Het bedrijf is 'nieuw', de ervaring niet. Dat is ook op de website te vinden: https://www.livingcolorswaterworld.nl/
De indruk die ik krijg is dat deze mensen erg veel weten. En ook graag uitleggen. Dat is heel erg fijn. Ook erg duidelijk zijn in het feit dat discussen niet voor beginners zijn. Heb de indruk dat je hier niet zomaar een vis mee krijgt zonder dat er gevraagd wordt waar hij zal komen te wonen, en hoe. Geen goudvis-kan-prima-in-30L-verhalen.

Breed aanbod, wat betreft 'andere' vissen dus niet. Maar, wat betreft Discussen zeer zeker. Ik denk dat het voor liefhebbers van Discussen dus zeer zeker de moeite waard kan zijn om hier eens te komen kijken/praten. Ik begreep dat ze ook op vivarium (als het door gaat tenminste) aanwezig zijn. Aardige mensen. Met veel kennis ook, voor zover ik weet, want ik weet weinig van Discussen. Nouja, nu inmiddels iets meer ;).
 
Ik heb vorige week 12 jonge (5-6 cm) discusvissen gekocht bij Living Colors, John is een aardige man die klaar staat met advies en de prijs voor jonkies is (meer dan) redelijk.
De vissen doen het goed, al na 1 dag zwommen ze vrolijk rond, ze eten echt VEEL, ik ga wel vaste klant worden hier voor mijn discus vissen, goed gevoel bij !
 

Terug
Bovenaan