Wat is er nieuw

Denerle nano cube 60 ltr van spookyajax

Ik heb de JBL E402 besteld en deze komt morgen binnen, ga dan eens puzzelen hoe ik het met de ruit ga doen. Misschien kan ik hem ook ergens op maat laten snijden, er hoeft denk ik maar een randje vanaf maar dat moet ik morgen even gaan bekijken ☺️
Ik ben daarvoor naar een glashandel gegaan. Maar zij hebben mij verteld dat die glazen ruit gehard is. En dat deze niet te snijden is.
Dus heb het maar anders opgelost.
 
Ik ben daarvoor naar een glashandel gegaan. Maar zij hebben mij verteld dat die glazen ruit gehard is. En dat deze niet te snijden is.
Dus heb het maar anders opgelost.
Misschien handig om te vermelden hoe want ik denk dat TS tegen hetzelfde gaat aanlopen. Volgens mij kun je ook een dekruit van plexiglas laten snijden en deze zat destijds bij een van onze nano.
 
Misschien handig om te vermelden hoe want ik denk dat TS tegen hetzelfde gaat aanlopen. Volgens mij kun je ook een dekruit van plexiglas laten snijden en deze zat destijds bij een van onze nano.
Ik heb de ruit iets naar voren geschoven, zodat deze op de voorruit steunt.
Het valt nagenoeg niet op.
Maar dan heb je genoeg ruimte achter voor de buizen.
 
O ja dat herinner ik me weer en als je geen springers hebt dan kan dat.
 
Ik ga volgende week eens vragen bij de glaszetter hier, misschien als ik beide hoeken iets af haal dat het ook kan maar dat is even afwachten. En anders de oplossing van @biljoenblik

Pomp is binnen maar de rvs shrimp guard komt hopelijk dinsdag die heb ik bij onlineaquariumspullen besteld dus ik ga wachten met installeren tot ik die heb denk ik zodat het allemaal meteen goed zit👏🏻
 
Laatst bewerkt:
Externe filter draait 👏🏻nu is het even kijken hoelang ik dit nu laat indraaien voor ik mijn garnalen ga over verhuizen… morgenavond wil ik het water weer even testen. Voor nu ben ik er heel blij mee en denk nu ook waarom heb ik dit niet meteen gedaan 🤪

6FD105FC-DEFB-496B-BF08-6839E1F3EBA0.jpeg
 
Glas snijden kon inderdaad niet @biljoenblik maar ik ging even googelen en kwam er achter dat er een korte afdekplaat te bestellen is speciaal voor externe filters. Deze dus besteld en dit moet passen als het goed is. Ben benieuwd!

14AA6843-19B8-45F9-83E6-EFC9BB25173E.png
 
Nooit geweten dat zoiets bestaat en wat zouden we moeten zonder Google:deal:
 
Glas snijden kon inderdaad niet @biljoenblik maar ik ging even googelen en kwam er achter dat er een korte afdekplaat te bestellen is speciaal voor externe filters. Deze dus besteld en dit moet passen als het goed is. Ben benieuwd!

Bekijk bijlage 359890
Kiek. Dat maakt het mooi af dan.
 
Heeft iemand hier ervaring met het bijzetten van een nieuwe groep garnalen? Ik wil straks in mijn nieuwe bak graag de groep wat groter hebben maar lees dus allemaal verhalen dat de nieuwe groep bacteriën bij zich kunnen hebben en soms dus overlijden of juist andersom dat de oude groep overlijd? Ik wil uiteraard gewoon een groep van 10 Citroen garnalen toevoegen aan de bestaande groep Citroen garnalen. Ook om er juist wat “vers” bloed aan toe te voegen zeg maar
 
Externe filter draait 👏🏻nu is het even kijken hoelang ik dit nu laat indraaien voor ik mijn garnalen ga over verhuizen… morgenavond wil ik het water weer even testen. Voor nu ben ik er heel blij mee en denk nu ook waarom heb ik dit niet meteen gedaan 🤪

Bekijk bijlage 359875
Water testen werd verplaatst naar het weekend haha

IMG_1164.jpeg
 
Dat gebeurt zelden hoor en ik heb er nooit negatieve dingen mee meegemaakt.
Heeft iemand hier ervaring met het bijzetten van een nieuwe groep garnalen? Ik wil straks in mijn nieuwe bak graag de groep wat groter hebben maar lees dus allemaal verhalen dat de nieuwe groep bacteriën bij zich kunnen hebben en soms dus overlijden of juist andersom dat de oude groep overlijd? Ik wil uiteraard gewoon een groep van 10 Citroen garnalen toevoegen aan de bestaande groep Citroen garnalen. Ook om er juist wat “vers” bloed aan toe te voegen zeg maar
Nou er is zoiets als kruisbesmetting maar dat zal niet zo n vaart lopen en zelf heb ik het niet meegemaakt maar uitsluiten kun je het ook niet.
 
Goed kijken 🦐
IMG_1178.jpeg
 
Ik ook op de achterruit maar ja met zoveel planten wordt het al lastig. Ik heb zelf bij de garnalen alleen 2 stukjes hout met mos erop en tussen dat mos zitten er ook al veel.
In een bak met veel planten zul je ze veel minder zien.
 
Ik ook op de achterruit maar ja met zoveel planten wordt het al lastig. Ik heb zelf bij de garnalen alleen 2 stukjes hout met mos erop en tussen dat mos zitten er ook al veel.
In een bak met veel planten zul je ze veel minder zien.
Ik zei gisteren tegen mijn man oei toch iets teveel planten er in gedaan haha, misschien straks toch iets van endler guppen er bij in oid zodat er wat meer te zien is 😍
 
Ik ben met 20 blauwe in een 240l begonnen. Lange tijd gedacht dat ze dood waren. Zie ze nu overal.. ze vermenigvuldigen van zelf
 
Af en toe komt er een kleintje spieken 😍

IMG_1181.jpeg
 
Korte afdekplaat binnen gekregen, past perfect! 👏🏻👏🏻

IMG_1200.jpeg

IMG_1201.jpeg
 
Garnalen vinden dat wel fijn, vooral de kleintjes zitten graag tussen de wortels. Ik haal regelmatig de grootste uit m’n bak en laat de kleinere over, die groeien dan weer bij.
IMG_1207.jpeg
 
Wat een bedrijvigheid in de bak! 😍

IMG_1283.jpeg

IMG_1286.jpeg
 
Staat er weer mooi bij hoor. Nu de gele rakkers nog een juist shirt aantrekken en ze kunnen losgaan😉
 
Afgelopen weekend contact gehad met Shrimp Mania Soest en hij vertelde mij dat de mambo bee een leuke caridina garnaal die goed kweken en ook op dezelfde waterwaardes dan mijn Citroen garnalen kunnen dus nu de eigenaar van 20 leuke garnaaltjes! Benieuwd of ze gaan kweken :br: voor nu zwemmen ze allemaal vrolijk rond en lijken de donkere kleurtjes ook leuk!

IMG_1312.jpeg
 
Dat zijn zover ik weet en lees de Bijtjes en dat zijn ook leuke garnaaltjes.

 
Dat zijn zover ik weet en lees de Bijtjes en dat zijn ook leuke garnaaltjes.

Klopt deze zijn het ook! Heel leuk effect in de bak! Ben er heel blij mee, hopelijk gaan ze ook kweken ( zag er al eentje met eitjes 😍 )
 
Ik heb ze 10 jaar geleden gehad maar toen omdat ik niet beter wist teveel co2 erop gehad. Dat was niet slim maar ja.
Ben benieuwd hoe ze het bij je gaan doen.
 
Ik heb ze 10 jaar geleden gehad maar toen omdat ik niet beter wist teveel co2 erop gehad. Dat was niet slim maar ja.
Ben benieuwd hoe ze het bij je gaan doen.
Oei ik heb ook co2 op mijn bak maar weet nog niet zo goed hoe hoog of laag ik hem moet zetten, heb een checken via AliExpress maar betwijfel of dit dus goed werkt aangezien ik weinig verandering in de kleur zie… is er een andere checker die beter werkt of makkelijker is? Heb een co2 systeem van Dennerle
 
Ik gebruik de Colombo en die bevalt me prima. Die van Dennerle is ook goed hoor maar duurder. Als hij blauw blijft dan zit er weinig co2 in.
 
De shrimp stick valt in de smaak :br:
IMG_1356.jpeg

IMG_1360.jpeg
 
Wat een mooi aquarium. Heel erg netjes.
En zeer mooie citroen garnalen.
 
Blijft leuk om te zien, die garnaaltje op zo'n stokje. 😊
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan