Dennerle CO2 Drukregelaar Space werkt niet


Paul Stone

Well-known member
Lid geworden
14 december 2015
Berichten
48
Ik heb al 5 jaar een Dennerle CO2 Drukregelaar Evolution Space samen met een Dennerle pH-controller Evolution DeLuxe. Sinds vandaag werkt het opeens niet goed. De pH in mijn aquarium is lager (6.8) dan de richtwaarde die ik in de controller heb ingesteld (7.1) maar het ventiel sluit niet (blauwe lamp op de drukregelaar blijft aan en het groene controlelampje "CO2-toevoer"op de controller blijft branden) waardoor de CO2-afgifte te lang doorloopt. Het viel me op dat de pH te laag was. En toen ik de pH-electrode ging ijken sloeg het ventiel niet dicht zoals had gemoeten bij de ijkvloeistof van 4 pH.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ligt het aan de drukregelaar met ingebouwd magneetventiel? Of aan de controller? En wat zou ik er aan kunnen doen?

Ik heb alles al aan weer eens aan en uit gezet (stekker eruit). De pH-electrode ge-ijkt. Een andere CO2 richtwaarde ingesteld in de controller. De controller op stand automatisch gezet. Een paar tikken op de drukregelaar gegeven. De instelknop van de drukregelaar helemaal geopend en gesloten en toen weer goed ingesteld. Maar niets helpt.
 
Nee is je controller.
Als het magneetventiel aangestuurd blijft tijden het ijken in de ph4 buffer vloeistof is het je controller.
Als je controller alles dicht stuurt maar er blijft CO2 lopen had het je magneetventiel kunnen zijn
 
Ik heb dezelfde set en denk ook dat er iets in de controller niet naar behoren werkt. Anders zou het lampje dat hij toevoegt moeten uitgaan als de ingestelde waarde is bereikt.
 
Dank. Enig idee hoe ik de controller weer aan de praat zou kunnen krijgen?
 
Als de controller daadwerkelijk de CO2 aan zet terwijl hij die uit moet schakelen gaat het denk ik dieper dan een defect component.

Als de CO2 aan staat terwijl de controller de CO2 uit zet is er iets van een relais dat vast gebakken zit
 
Ik heb de klantenservice van Dennerle gemaild. Ik mag mijn drukregelkaar gratis voor controle naar ze toezenden. Dus dat ga ik maar doen. Netjes van ze, garantie is al verlopen.
 

Terug
Bovenaan