Wat is er nieuw

Dennerle Co2 instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fantasy87
  • Startdatum Startdatum
F

Fantasy87

Guest
Goedeavond,

Jaren geleden lid geweest hier op het forum, maar sinds vandaag dus weer terug.

Ik heb onlangs een dennerle co2 installatie(classis line) gekocht en loop tegen wat problemen aan waardoor ik graag wat advies van jullie zou willen ontvangen.

Zodra ik de fles opendraai is de flesdruk ongeveer 50 bar. Hierdoor valt hij binnen de groene markering.

Ik heb middels de stelschroef de werkdruk ingesteld op ongeveer 1 bar.

Middels de fijnafstelling het aantal bellen ingesteld op zo'n 6 bellen per minuut. Tot nu toe verliep alles dus naar behoren.

De co2 set is voorzien van een Dennerle magneetventiel. De magneetventiel heb ik aangesloten op een tijdklok. Nu heb ik geconstateerd nadat het magneetventiel de co2 toevoer stopt de werkdruk blijft oplopen. De werkdruk start bij de ingestelde 1 bar en loopt op tot ruim 5 bar. Ik snap niet waarom de werkdruk oploopt als het magneetventiel is ingeschakeld.

Doordat de werkdruk opliep tot boven de 5 bar heb ik de fles geheel afgesloten. Ik was bang dat het magneetventiel de druk niet aankon.

Op dit moment dien ik dus geen co2 toe.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Welkom terug op het forum!

Heb je een terugslagklep tussen je magneet ventiel en reactor/diffusor?
Als dat zo is zit je terugslag klep verkeert om.

das zeker vreemd je zou zeggen als je de werkdruk op 1 bar instelt dan zou je denken dat deze niet op kan lopen
misschien is je regeleenheid dan niet in orde is
heb zelf ook dennerle co2 staan en daar gebeurt het niet keurig op 1,5 bar en daar blijft het bij
neem anders even contact met dennerle op via http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 55&lang=nl
en beschrijf je probleem daar
mijn ervaring met ze dat ze zeer snel antwoorden en oplossing gericht denken

groet en welkom terug

jaap

De pijlen op het terugslagventiel wijzen in de richting van het aquarium. Dus in de richting waar de CO2 naar toe stroomt. Dus dat zit naar mijn weten goed.

Ja mochten jullie verder ook geen idee�n hebben waardoor het probleem ontstaat dan zou ik inderdaad is contact opnemen met dennerle.

Als er nog forumleden zijn die een suggestie hebben dan hoor ik het graag.

Bedankt tot zover..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan