Wat is er nieuw

Dennerle CO2 langetermijntest

• Onderwerp starter Onderwerp starter tmr
  • Startdatum Startdatum
T

tmr

Guest
Op het moment ben ik een nieuw aquarium aan het opstarten, m�t CO2 installatie van Dennerle. Alles lijkt te werken, de diffusor gaat nog wat stroef maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing en ik wil zoiezo kijken voor zo'n bruis diffusor.

Bij het pakket kreeg ik een langetermijntest, een soort bol waar je vloeistof in kan doen en dan kan je op lange termijn je C02 gehalte testen. Probleem is bij mij dat het ding iedere keer "leegloopt". Als ik het vul met vloeistof en ik hang m in het aquarium is de vloeistof na een dag verdwenen. Ik heb al een setje navullingen gekocht, maar het word wel een beetje vervelend als ik m iedere dag moet bijvullen. Iemand anders ervaring met deze test en de werking?

Heb je hem wel goed hangen, en goed dichtgedrukt? Of zit er iets tussen het rubber waardoor hij niet goed afsluit?

De vloestof moet boven in het 'ei', maar dat staat wel in de gebruiksaanwijzing.

Dat bolletje kan inderdaad erg stroef gaan.. ik heb 'm destijds ingesmeerd met vaseline, dat scheelt al.
Het is niet de bedoeling dat ie lekt.. lijkt me ook niet gezond voor het toekomstige leven in je aquarium. Mocht ie blijven lekken dan zou ik de garantie aanspreken.

Bedankt voor de snelle reacties! Hoe lang blijft de vloeistof bij jullie zitten?

Ik heb 'm zo:
DENNERLE-CONTINUE-CO2-TEST-DENNERLE-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg
hangen, alleen loopt de vloeistof weg. Niet heel snel trouwens, de vloeistof verdwijnt in de loop van een dag ongeveer. De laatste keer extra gecheckt of hij goed dichtzat, maakt geen verschil.

Zal maar de aquazaak een mailtje sturen, durf niet zo goed nog meer van die indicatorvloeistof in mn aqua te laten verdwijnen...

Vloeistof hoort niet weg te lopen.. nooit ooit dus 😉
Je vervangt het om de zoveel tijd en that's it..

tmr zei:
Zal maar de aquazaak een mailtje sturen, durf niet zo goed nog meer van die indicatorvloeistof in mn aqua te laten verdwijnen...
Zou het niet meer gebruiken, ervan uitgaande dat je het wel goed hebt gemonteerd.. probeer even te achterhalen waar het lekt.
Waarschijnlijk bij het rubber ergens..

Zou zeker die zaak aanschrijven, of anders Dennerle.. ze zijn verplicht je een nieuwe te doen toekomen.

Late reactie, maar het probleem zat wel degelijk bij mij, ik had de test wel degelijk niet goed dichtgedaan. Nog 1x geprobeerd en echt helemaal gecheckt of ie nou echt goed dichtzat, weer in aquarium gehangen en sindsdien geen probleem.

Ik heb Dennerle klantenservice gemaild, die overigens heel correct antwoordden en mij een nieuwe test wilde opsturen. Zij gaven aan dat de vloeistof geen kwaad kan voor planten en toekomstige vissen. Mijn bak staat dus fijn verder in te draaien met een inmiddels groen test-ei en plantjes die echt groeien als kool!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan