Dennerle Cube 60 ontvangen. Cruciale kitfout of schoonheidsfout?


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,980
Leeftijd
55
Vandaag de Cube 60 ontvangen, ziet er goed uit tot bij inspectie van details.
Ik ontdekte een slordige kitfout aan de buitenkant en ik vraag me af of deze kitfout cruciaal is of alleen een schoonheidsfout is die niet van betekenis is.
Ik zal wat foto's posten (neem overigens met deze foto's ook contact op met de verkoper nadat ik jullie reactie heb gehad).

IMG-0635.JPG




Hieronder nog vlekkerig maar na inspectie helemaal OK
IMG-0636.JPG





Totdat ik onderste kartonnen rand eraf haal. Tot zoverre was ik erg blij met de afwerking maar nu...
Hier kijk je aan tegen de buitenste zijkant, aan de boden. Het lijkt op glasbreuk maar hoe ik ook kijk met een vergroot glas, er is volgens mij geen glasbreuk.

Aan de zijkanten waar de kitnaden zitten zit kit aan een van kanten ter breedte van het glas. Ook aan de andere kant loopt de kit onderdaan niet perfect uit.

Wat betreft de groene zijkant van de glasplaat, daar is de foto vertekend, in het echt is dat niet te zien, ook niet met vergrootglas. Geen barst daar te bespeuren.

Maar jullie zien wel de slordige kit die met het blote oog eigenlijk niet opvalt. Ik kwam erachter door met een vinger langs de zijkanten te wrijven om te checken of er stukjes glas uit de randen waren.
IMG-0638.JPG



Laatste foto waarop volgens mij duidelijk te zien is dat het slordige afwerking van de kit is maar ik vraag me dus ook af hoe cruciaal deze kit is.
Vergelijk ik dat met de kit van de Home, daar zit die kit helemaal niet aan de zijkanten. Ben naar beneden gelopen naar de Fusion en me tussen spullen doorgewurmd om daar de zijkanten van te voelen en ook daar geen kit op kopse kanten.

Knipsel.JPG



Los ervan dat het slordig gedaan is, maar met het blote oog niet opvalt en al helemaal niet omdat het bij de bodem zit, ben ik geneigd te zeggen dat dit OK is.

Maar natuurlijk graag jullie mening.
 
Dit ziet er naar mijn idee gewoon uit als uitgesmeerde kit die niet helemaal 100% is weggehaald; niks ernstigs.
Aan de andere kant ziet die kit er ook zo uit, een laagje op de buitenkant van het glas, het lijkt bij hun afwerking te horen. Ik heb ook niet het idee dat dit een fout is die de boel instabiel maakt. Daarvoor is het laagje ook te dun,
Lijkt wel alsof de cube in de doos is gezet voordat de kit helemaal droog was.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets zou best kunnen hoor; ik kan het bij de mijne helaas niet controleren gezien er folie overheen zit; maar als de kit niet dunner/weg is en je glas gewoon egaal is, is je bak safe. Je kunt 'm ook testen door 'm een dag afgevuld weg te zetten.
 
Ik ga zeker een lektest doen voordat ik hem in ga richten. Ik heb inmiddels de verkoper ook aangeschreven. Beter nu dan in een laat stadium. Benieuwd wat ze zeggen.
Ben wel blij met het bakje, oogt groter dan verwacht.
 
Ik zou ook denken dat dat gewoon uitgesmeerd is hoor.

oogt groter dan verwacht.

In dat geval klopt er misschien dus meer niet en dan zou ik in elk geval dat ook even nameten met een petfles:juggle:
 
In dat geval klopt er misschien dus meer niet en dan zou ik in elk geval dat ook even nameten met een petfles:juggle:
Met van die halve litertjes, lijkt me het meest nauwkeurig, alhoewel portglaasjes...
 
ik vind hem lelijk gekit en zou hen helemaal niet testen maar gelijk terugbrengen
 
Kun je wegsnijden die kit aan de buitenkant met een scheermesje, op de constructie heeft dat geen invloed, maar het is niet mooi gekit nee
 
ik vind hem lelijk gekit en zou hen helemaal niet testen maar gelijk terugbrengen
Die hoek verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Online gekocht omdat ik hem niet in de buurt kon krijgen momenteel, dus terugbrengen is niet het eenvoudigste. Wat dat aangaat wacht ik ook op het antwoord van de verkoper. Het zit links achter beneden in de hoek, een hoek die ik niet ga zien. Terug gaat dan sowieso met het expeditiebedrijf van de verkoper.
 
Want? Je zit de hele tijd naar de kitlaag die aan de achterkant zit te staren ipv de inhoud van de bak?
Ik moet de eerste bak die 100% netjes gekit is nog tegenkomen moet ik eerlijk zeggen.
 
Misschien lijkt het op de foto erger dan het is en heb je het inderdaad er zo af
ik heb altijd rechte bakken het zal niet de eerste keer zijn dat ik er 1 omdraai omdat er een kras op zit aan de voorkant
maar dat is in dit geval niet van toeppassing

Dat terugsturen zit een reden achter Ik bestel redelijk vaak online en uiteraadt is er wel eens wat niet niet goed.
vroeger nam ik ook altijd netjes contact op met de verkoper maar daar ben ik van terug gekomen nadat ik een keer meer dan 6 weken heb moeten wachten en toe een gerepareerd product kreeg aangeleverd
daar trap ik dus niet meer in.

Bij een normale webshop mag je binnen 8 dagen het product retour stuurt je hoeft geen reden op te geven en krijg je gewoon je geld terug (inclusie verzendkosten volgens de wet maar dat schiet je er soms wel eens bij in)
gelijk een nieuwe bestellen dan heb je die vaak de volgende dag al in huis en geen gezeur of discussie is mij die eventuele dubbel verzendkosten wel waard
 
Ja ik zie er niet zo’n issue in.

je zal het niet zien, en hoewel het niet de schoonheidsprijs verdient is het ook de vraag wat je mag verwachten van dergelijke bakken.. zo netjes afgekit als ADA tja.. daar betaal je ook enigszins voor.
 
Misschien lijkt het op de foto erger dan het is en heb je het inderdaad er zo af
ik heb altijd rechte bakken het zal niet de eerste keer zijn dat ik er 1 omdraai omdat er een kras op zit aan de voorkant
maar dat is in dit geval niet van toeppassing

Dat terugsturen zit een reden achter Ik bestel redelijk vaak online en uiteraadt is er wel eens wat niet niet goed.
vroeger nam ik ook altijd netjes contact op met de verkoper maar daar ben ik van terug gekomen nadat ik een keer meer dan 6 weken heb moeten wachten en toe een gerepareerd product kreeg aangeleverd
daar trap ik dus niet meer in.

Bij een normale webshop mag je binnen 8 dagen het product retour stuurt je hoeft geen reden op te geven en krijg je gewoon je geld terug (inclusie verzendkosten volgens de wet maar dat schiet je er soms wel eens bij in)
gelijk een nieuwe bestellen dan heb je die vaak de volgende dag al in huis en geen gezeur of discussie is mij die eventuele dubbel verzendkosten wel waard
Volgens de, ik geloof, colportagewet mag je binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden iets retour sturen dat je online hebt gekocht (maatwerk en zulks uitgesloten). Dat je dat doet als iets echt niet in orde is, is logisch. Maar dat is hier niet van toepassing. Je kan zo vaak je wil gaan retouren en een nieuwe willen, kan lang duren voordat je een perfecte wil. Zoals ik al zei, deze kitnaad zit aan de achterkant van de bak, ga je niks van zien. Stoor je je eraan, haal er een mesje overheen en het is ook weg.
Ik vind dat je in deze kwestie van een mug een olifant maakt.
 
Misschien lijkt het op de foto erger dan het is en heb je het inderdaad er zo af
Op de foto's is het letterlijk en figuurlijk uitvergroot. Als je naar de bak kijkt valt het niet eens op. Het was dat ik alert werd gemaakt doordat ik oneffeneheid voelde toen ik er met een vinger langs ging om te controleren op stukjes glas eruit.
gelijk een nieuwe bestellen dan heb je die vaak de volgende dag al in huis en geen gezeur of discussie is mij die eventuele dubbel verzendkosten wel waard
Hoeveel moet je er dan bestellen wil je er een hebben die 100% perfect is. Vriendin laatst me Kobo e-reader. BIj nummer 6 was er weer een met een mankementje, bv dood pixel, of 'bleeding' van de verlichting.
je zal het niet zien, en hoewel het niet de schoonheidsprijs verdient is het ook de vraag wat je mag verwachten van dergelijke bakken.. zo netjes afgekit als ADA tja.. daar betaal je ook enigszins voor.
Ja inderdaad, en zien zul je denk ik echt niet op die plek, tenzij iemand met zijn neus 5 cm boven de kitnaad gaat hangen.
Ik vind dat je in deze kwestie van een mug een olifant maakt.
Ik geloof niet dat je het hier tegen mij hebt, maar ik wilde enkel weten of de bak safe was of niet.

Inmiddels reactie van de verkoper. Zelfde reactie als jullie hier, zo goed als zeker niets aan de hand en schoonheidsfoutje. Lektest doen en anders contact opnemen. Vind ik erg netjes voorstel.
 
De enige kit die er iets toe doet is deze die tussen 2 stukken glas zit. De rest is overbodig en heeft geen structurele sterkte.
Ik heb hier 5 van die cube60's staan en ze hebben dat allemaal wel in meer of mindere mate.
Die dingen zijn een serieproduct waarbij de voorruit dan nog eens gebogen is. Die kan nooit 100% dezelfde maat hebben als de achterruit. Daarom zit je daarmet een kleine oneffenheid.
 

Terug
Bovenaan