Wat is er nieuw

Dennerle cube 60 op Meubel Juwel LIDO 120?

NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Leeftijd
57
Zoals sommigen van jullie al weten heb ik een Dennerle cube 60 besteld.

Graag zou ik hem op een aquariumkastje gezet maar tot gisteren kon ik niets vinden wat voor mij hier aan voldeed.
Nou las ik in een ander topic over de onderkast van de Juwel LIDO.

Plaatje erbij gezocht.

Breed 61 cm, Diep 41 cm hoog 73 cm
Nou is de Dennerle cube 60: breed x diep 38 x 38 cm

Dat betekent dat ik aan de zijkanten 11.5 cm over ga houden. en het bakje dus niet op de zijkanten van het kastje rust. Het bakje is immers smaller dan dit kastje.

Is die hardboard plaat op de bovenkant dan wel bestand tegen het gewicht van laten we zeggen een 90 kg?
Of gaat die plaat toch doorbuigen? (Ik vrees van wel).

Ik zou hem met gemak moeten kunnen verstevigen maar ik ben niet zo'n handige dus dat zie ik nog niet zo gebeuren.
Ik dacht dan aan een verticale plaat midden door de kast. En dan ook voetjes plaatsen.

Wat denken jullie, te doen zonder versteviging zonder dat ik natte voeten krijg?

Knipsel.JPG

Ben bang dat dat op termijn gaat doorbuigen, of je legt er een plaat betonplex bovenop in dezelfde maten als de kast
Dat is inderdaad waar ik bang voor was. Niet doen dus.
Ik heb wel een plaat betonplex liggen maar die zou ik met een decoupeerzaag moeten zagen op een kopse kant en dat ga je zien, dat krijg ik nooit mooi recht.

Zo jammer dat Dennerle er geen meubels bij levert.

Dat is inderdaad een mooi meubel! En past binnen het budget. Zo'n Juwel LIDO meubel zit ook niet heel ver van die prijs af. De EXO Terra is nog veel mooier ook.
Ik ga dit meubel eens beter bekijken, eventueel telefoontje aan wagen.

Dankjewel Albert!
ik heb dus de middelste versie. Hartstikke stevig in elkaar en mooi met dat glazen deurtje met rookglas.

op sommige foto’s zie je in de hoeken aan de bovenzijde van die pinnetjes uitsteken?.maar die zitten er los bij. als je die gebruikt icm de terrariumbakken zet je ze in het hout, en dan vallen ze precies binnen de hoeken van de terraria, zodat ze niet kunnen schuifen.

ik heb dus de middelste versie. Hartstikke stevig in elkaar en mooi met dat glazen deurtje met rookglas.
Ja dat bevalt me ook zo goed aan dit meubel.

Je hoeft nu niet te gaan meten maar weet jij hoe dik dat hout is?
Ik ga nu toch offline dus er is zeker geen haast bij. Ik zal toch moeten bellen over de dikte van het hout van de kleine versie (en ook voor het draaggewicht vermoed ik).

Truste allemaal voor straks.

Nou, contact opnemen met Exo Terra is nog een hele uitdaging. Daar moet ik nog eens voor gaan zitten.
Ik had gehoopt op een minstens een mailformulier of evt een telefoonnummer maar ik kan dat dus niet vinden :-(

Blijkbaar kun je het het beste eerst proberen via een lokale winkel.

Die worden hier niet verkocht en hornbach had alleen de kleinere maten.
Wellicht dat een van de LFS ze wel zou verkopen maar ik heb het niet op met hun klantenservice en expertise op dit gebied. Het ligt te vaak aan de klant.

Heb je deze nog egeprobeerd te contacten? Zit in Den Haag. Komt mijn terrarium vandaan
https://www.avonturiashop.nl/exo-terra-cabinet-45x45x70-cm.html?search_query=Cabinet&results=6
Ik heb net contact gehad met de terra-afdeling.
Het hout is inderdaad 3 cm.
Rekensommetje laat zien dat het aqua dan niet ondersteund wordt de de verticale 'dragers'. Kom rondom een 1/2 cm te kort :-(

Ik zoek verder op de website van Avonturia, die hebben een erg groot assoritment, wie weet wat ik daar nog vind.
Anders ga ik dit weekend aan de slag met een lektest.

Net eens rond gaan bellen en wat blijkt. De LFS vertelde me dat Aquatlantis een nieuwe lijn heeft die ze zelf nog niet op de website hebben staan.
Het wordt een toren van 40 x 40 cm en 83 hoog.

Ze gaan er voor me achteraan en wordt erover teruggebeld.
Kan dus nog even duren tot ik hem heb maar het lijkt me een mooie oplossing.

Enig nadeel, alleen hoogglans wit of hoogglans zwart.... en beiden zijn nou echt het het van je hier dus daar ga ik nog eens rustig over nadenken maar ik laat dit meubel in elk geval komen (ongezien). Een betere maat (en hoogte!) kan ik naa mijn idee niet vinden.

Nee dat klopt en het zijn alleen de wat grotere modellen inderdaad. Ik hoorde het van lid Sander058 en of er nog kleinere in deze lijn komen weet ik dan ook niet.

Den LFS had a; voor iemand een 50 x 50 besteld en geleverd dus ze zijn er al

Ok, raar dat ze dan niet bij die lijn staan maar misschien is dat een kastje uit een andere lijn dan deze nieuwe. Zover ik zie is de kleinste een 80cm namelijk.

Ik weet niet hoor, maar een halve cm te kort op het exo terra kastje? Dan staat ie nog op verticale staanders toch?
zie je niet teveel beren op je pad? En anders een plaatje betonplex erbij onder. Volgens mij is t bakje 38x38 Toch?
dan kom je meer tekort overigens, 3,5cm rondom ? Kastje is 45x45.

maar goed, jij moet je er zelf goed bij voelen.

Ik weet niet hoor, maar een halve cm te kort op het exo terra kastje? Dan staat ie nog op verticale staanders toch?
zie je niet teveel beren op je pad? En anders een plaatje betonplex erbij onder.

maar goed, jij moet je er zelf goed bij voelen.
Nee dan staat hij toch nog niet op de vertikalen staanders.
Je hebt dan 7 cm over, dus 3,5 cm aan elke kant. Hout is 3 cm dik.

Overigens niet bits bedoeld naar jou @Fozzy Beetje druk met multitasken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan