Wat is er nieuw

dennerle evolution quantum drukregelaar

Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Leeftijd
30
Zijn er mensen bekend met deze drukregelaar?

Wil hem gaan gebruiken voor een nano bak (34l) icm jbl proflora direct. Geeft deze drukregelaar genoeg bar om de co2 door het membraan heen te persen?

Alvast bedankt.

Misschien weten jullie hier meer over @biljoenblik @tuinkabouter 🙂

De maximale werkdruk van deze is 4 bar. De vraag is nu of deze altijd 4 bar geeft of dat het aantal bellen per seconde de werkdruk zal bepalen? Als dit het geval is weet ik niet of hij genoeg bar zal geven aangezien het aantal bellen per seconde heel laag zal zijn in het nano bakje.

Zelf heb ik de primus gehad voor mijn nano. Dus zonder meters. De draaiknop verhoogt het bellen aantal. En doet dit door een combinatie van meer druk.
Dus het is een combinatie knop. Naaldventiel en druk ineen.

De jbl pro flora direct werkt gelukkig al op 1,5 tot 2 bar. Voor een nano bak heb je niet veel bpm nodig.
Dus ik verwacht geen probleem.

Ter vergelijk. Ik heb een up aqua atomizer. Met een keramische diffuser. En een apo drukregelaar. Op mijn Fusion 300 liter.
Bij 2 bar krijg ik er max 30-40 bpm doorheen geperst. Naaldventiel helemaal open.
Bij 3 bar krijg ik er max 90-100 bpm doorheen.
Bij 4 bar krijg ik er echt superveel doorheel. Het ding begint dan zelfs een bruis geluid te maken.

Dus de hoeveelheid bpm bepaald deels hoeveel druk je nodig hebt. Bij zo'n nano verwacht ik een laag bpm, dus druk hoeft niet hoog te zijn.

Even terzijde. Is een inline atomizer niet over de top voor een nano??

Zelf heb ik de primus gehad voor mijn nano. Dus zonder meters. De draaiknop verhoogt het bellen aantal. En doet dit door een combinatie van meer druk.
Dus het is een combinatie knop. Naaldventiel en druk ineen.

De jbl pro flora direct werkt gelukkig al op 1,5 tot 2 bar. Voor een nano bak heb je niet veel bpm nodig.
Dus ik verwacht geen probleem.

Ter vergelijk. Ik heb een up aqua atomizer. Met een keramische diffuser. En een apo drukregelaar. Op mijn Fusion 300 liter.
Bij 2 bar krijg ik er max 30-40 bpm doorheen geperst. Naaldventiel helemaal open.
Bij 3 bar krijg ik er max 90-100 bpm doorheen.
Bij 4 bar krijg ik er echt superveel doorheel. Het ding begint dan zelfs een bruis geluid te maken.

Dus de hoeveelheid bpm bepaald deels hoeveel druk je nodig hebt. Bij zo'n nano verwacht ik een laag bpm, dus druk hoeft niet hoog te zijn.

Even terzijde. Is een inline atomizer niet over de top voor een nano??

Oke top dan kan ik dit systeem van iemand overnemen.

Ik heb toevallig nog een inline over en aangezien het minder techniek in de bak is leek het mij een goed idee om hem ook voor de nano in te zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan