Dennerle hoekfilter


vischman

Well-known member
Lid geworden
18 november 2019
Berichten
77
Leeftijd
31
Dag mensen,

Ik vraag me af hoevaak het filter cartridge van de dennerle hoekfilter vervangen moet worden, ik kan het nergens vinden. Iemand ervaring?
 
Nooit want die dingen gaan een lifetime mee en je gooit je complete bacteriecultuur weg en start je in feite je bak opnieuw op met alle ellende vandien met verkeerde waterwaardes enzo
 
Nooit want die dingen gaan een lifetime mee en je gooit je complete bacteriecultuur weg en start je in feite je bak opnieuw op met alle ellende vandien met verkeerde waterwaardes enzo
Maar die witte stof gaat toch niet zo lang mee lijkt me? En bacteriën zitten toch ook wel op andere plekken dan alleen het filter?
 
Maar die witte stof gaat toch niet zo lang mee lijkt me? En bacteriën zitten toch ook wel op andere plekken dan alleen het filter?
Ja ik ben geen fan van hoekfilters omdat ze totaal geen buffer hebben maar buiten dat gaat dat best heel lang mee, en ja bacteriën zitten ook in je bodem, maar je filter is het hart van het aquarium die alles stabiel houdt
 
Zou het beter zijn om er zo'n lege cartridge in te zetten en daar dan zelf filter media in doen?
 
Heb ik twee 30 liter bakjes mee draaien maar dennerle raad geloof ik aan om dat filter media om de drie maanden te vervangen?! Dan gooi je toch je hele bacteriecultuur net zo goed weg? Ik heb bij een bakje die nu ongeveer een jaar draait dit gedaan (althans de helft) maar gelijk ellende. Laat het mooi zitten. Ik ben nu juist op zoek naar een externe filter. Niet dat ik je topic wil kapen maar nog tips?
 

Terug
Bovenaan