Dennerle ijzertabletten


Als je daar niet de tijd voor hebt dan is het wellicht geen goed idee om een grotere bak te nemen.
Even voor de duidelijkheid het volgende. Het zou kunnen dat je geen tijd hebt om meer te verversen en ik bedoelde niet dat je geen tijd hebt want dat kan ik niet beoordelen hoor. Een aquarium vraagt nu eenmaal het nodige onderhoud en dat kost tijd en soms is het verstandiger om met beperkte tijd een kleinere bak te nemen.
Maar ik heb in geen geval willen aangeven dat je dat niet hebt want zoals ik al zei daarnet kan ik dat niet bepalen vanaf hier. Het was meer een goed bedoelde tip ;)
 
Een rode tijgerlotus neemt vooral voeding op via de wortels.

Ik weet niet hoe die tabletten die je nu hebt werken in de bodem of dat kan šŸ¤”

Zelf geef ik de planten die voeding uit de bodem halen een osmocote capsules bij de wortels en een kleibolletje (van dennerle). Voor de rest geef ik een vloeibare AIO plantenvoeding. Daar zit ook ijzer in :)

Tabletjes kunnen ook prima in de bodem.
Gebruik ze zelf om de rode planten wat extra ijzer bij de wortels te geven, werkt prima!
Wordt gewoon langzaam opgenomen. Duurt wel een maand of 3-5 voor ze helemaal opgenomen en weg zijn.
 
Je hoort vaak dat men rode planten extra ijzer geeft maar dat is helemaal niet nodig eigenlijk:

 
Je hoort vaak dat men rode planten extra ijzer geeft maar dat is helemaal niet nodig eigenlijk:

Ligt wel aan de plant.
1 van de varens werd spontaan echt rood nadat er ijzertabletten bij gestopt werden, had hem ook al rood gekocht.
En merk bij meer planten dat ze er wel gelukkig van worden.
 
Ligt wel aan de plant.
1 van de varens werd spontaan echt rood nadat er ijzertabletten bij gestopt werden, had hem ook al rood gekocht.
En merk bij meer planten dat ze er wel gelukkig van worden.
Wat minder nitraat, rond de 5 ppm, zal ook werken bij roodvorming. Maar zelf hou ik het maar bij het licht. Wanneer een, voor de plant, optimale kleurenspectrum Ć©n lichtsterkte geboden kan worden komen de kleuren vanzelf.
 
Ik ben het helemaal met Stefan eens: je kan hier veel van elkaar leren!
En soms begrijpen we elkaar hier even niet goed, of is iemands lontje even wat korter............maar de leden van dit forum vergroten het plezier in onze hobby zoveel meer!!
Te korte lontjes kunnen inderdaad een belangrijke rol spelen, helaas! Een gemaakte grap, bijvoorbeeld, die bij gemis van een gezichtsuitdrukking helemaal fout valt. Maar ook het geven van een eigen mening die beslist niet opgevat moet worden als een vaststaand feit leidt te vaak al tot een kwaad gezicht of tot gebruik van de negeerknop. Wat ik persoonlijk altijd erg jammer vind. Je hebt helemaal gelijk; we kunnen veel van elkaar leren!
 

Terug
Bovenaan