Dennerle Kristal


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,104
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar grijs zand, en ik kwam op Dennerle Kristal leigrijs uit.
Op de site van Dennerle staat dat deze afgerond is en daarom ook geschikt voor Corydoras, maar ik meen ergens hier te hebben gelezen dat dat niet waar is. Heeft iemand ervaring met dit zand icm. Corys of andere bodembewoners? Het zou trouwens om Corydoras pygmaeus gaan.
 
Heb je linkje? Kan alleen het grind vinden.
 
Dus toch het grind. Ik heb het ook in m'n aquaria maar geen ervaring met cory's.
Even een fotootje met een oto.
20190406_215455.jpg
 
Alle Kristal Kwarts zand van Dennerle heeft een afgeronde korrel. Het wordt gemaakt van filterzand, en is dus veilig voor Corydorassen.
 
Ja veilig voor Corydoras maar de corydoras heeft er verder weinig aan.
Corydoras filtert het zand op zoek naar voedsel en suwt het door zijn kieuwen.
Dit grove kristal past er niet door.

Voor corydoras kan je het beste filterzand nemen.
 
Wat is eigenlijk de maximale maat die corydorassen kunnen gebruiken dan?
Filterzand is er in 3 maten, inclusief deze maat van 1-2mm, dus dat zegt mij weinig.

Wij gebruiken zelf filterzand en zwart zand, beide 0,7-1,2mm.
 
Sluit me aan bij Danny. Hier de corydoras op de bodem van dennerle gehouden. Ja het behoudt de baarddraden, maar het gegraaf lieten ze pas zien toen ik de bak om heb gezet naar een volledige zandbodem. Wellicht heb je de mogelijkheid om ergens een zandstrand aan te leggen? Zo had ik het ook destijds
 

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar grijs zand, en ik kwam op Dennerle Kristal leigrijs uit.
Op de site van Dennerle staat dat deze afgerond is en daarom ook geschikt voor Corydoras, maar ik meen ergens hier te hebben gelezen dat dat niet waar is. Heeft iemand ervaring met dit zand icm. Corys of andere bodembewoners? Het zou trouwens om Corydoras pygmaeus gaan.
Waarom grijs?
 

Terug
Bovenaan