Wat is er nieuw

Dennerle nano bodemstofzuiger gaat nog te hard

Ja, dat geloof ik. In de vorige inrichting had ik filterzand en geen enkel probleem met zoveel afval. Wat dat betreft heb ik wel spijt van het zand en zat ik vanmiddag serieus te overwegen om toch het zand eruit te halen. Maar goed. Ik kijk het even een tijdje aan, hopelijk wordt het beter. Het kan altijd nog, de boel weer omgooien.
 
Oh, dat is wel een goeie, wie weet lost ik het zo op, zo vervang je het langzamerhand. Bedankt voor de tip!:thumbs:
 
Grind op het zand lijkt me geen goed idee want dat gaat vast toch mengen met elkaar en dan schiet je er weinig mee op.
 
Grind op het zand lijkt me geen goed idee want dat gaat vast toch mengen met elkaar en dan schiet je er weinig mee op.

Op zich heb je gelijk, maar Bertus gaf als tip dat je dan al stofzuigend het zand er weer tussenuit zeeft. En dan heb je wel een overdracht van bacteriën, of het indraaien van de bodem opgevangen. Ik ga dit denk ik wel doen op een gegeven moment. Of gewoon in gedeeltes het zand eruit en dan vervangen door filterzand. In ieder geval moet ik iets, want ik zie dat wat er groeit aan planten ook niet veel is, behalve de Bacopa. De bananenplantjes willen helemaal niet goed meer, terwijl dat toch een makkelijke plant is. Het lijkt erop dat zulk fijn zand toch te fijn is voor de planten om goed te kunnen groeien. Helaas. Want ik heb het gekozen omdat het er zo mooi uitziet, maar practisch is het dus niet.
 
Ik heb het besteld, bovenstaand zand. Eigenlijk nog meer voor mijn planten dan voor de troep op de bodem. Je ziet ook dat de puntslakjes alleen in de bovenste laag zitten, die schuiven door de bodem met hun huisje nog zichtbaar. Het voelt voor hen blijkbaar ook niet prettig. Terwijl je ze in het filterzand altijd diep zag zitten (bij het glas natuurlijk), dat zie je nu niet meer. Over een paar dagen is het binnen en dan ga ik in gedeeltes de bodem vervangen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan