Wat is er nieuw

Dennerle Nano Cube 20

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rickjuuh
  • Startdatum Startdatum
Vuurgarnalen heb ik al eerder gehad en dit is gelukkig zonder problemen verlopen 😀 qua kleurstelling heb je wel gelijk dan, rood steekt beter af tegen de gele stenen.

Die stukken spiderwood is een goed idee. Nog even kijken hoe ik dat echt mooi vorm ga geven. Maar inderdaad wel een goede oplossing om de techniek te verbergen.

Ik heb nog de standaard zwarte folie die ik bij het bakje kreef liggen. Iemand een idee hoe ik die zonder luchtbellen (dat is meestal het probleem) tegen het glas kan krijgen?
in geval van plakfolie het beste om de ruit eerst te ontvetten.
wat erg belangrijk is met plakfolie is dat je het niet in 1x erop moet plakken maar dat je bij een hoekje moet beginnen en het dan langzaam glad strijkt, en zo langzaam te werk gaan.
als je wat luchtbellen houd kan je die doorprikken met een naald.

met statische folie heb ik niet echt goeie ervaring zoals in mijn foto album te lezen is, maar weet wel dat je daarbij je ruit het beste vochtig kan maken door middel van een mix van water en afwasmiddel zodat het goed te bewerken valt.

Ik zelf heb nu mijn achterkant en rechter zijkant geverfd met zwart acrylverf van de action en het is echt heel mooi geworden!
 
in geval van plakfolie het beste om de ruit eerst te ontvetten.
wat erg belangrijk is met plakfolie is dat je het niet in 1x erop moet plakken maar dat je bij een hoekje moet beginnen en het dan langzaam glad strijkt, en zo langzaam te werk gaan.
als je wat luchtbellen houd kan je die doorprikken met een naald.

met statische folie heb ik niet echt goeie ervaring zoals in mijn foto album te lezen is, maar weet wel dat je daarbij je ruit het beste vochtig kan maken door middel van een mix van water en afwasmiddel zodat het goed te bewerken valt.

Ik zelf heb nu mijn achterkant en rechter zijkant geverfd met zwart acrylverf van de action en het is echt heel mooi geworden!
Hier wil ik toch even op in pikken wat de statische folie betreft,ik heb dit ook aan mijn ramen gedaan in mijn woning en je mag enkel je ramen of in jouw geval het raam van de aquarium met water nat maken,GEBRUIK GEEN ZEEP want dan zit het vol blazen en krijg je er NOOIT helemaal uit.Ik weet dit van een professionele zaak omdat ik ook sukkelde met water en zeep.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wil ik toch even op in pikken wat de statische folie betreft,ik heb dit ook aan mijn ramen gedaan in mijn woning en je mag enkel je ramen of in jouw geval het raam van de aquarium met water nat maken,GEBRUIK GEEN ZEEP want dan zit het vol blazen en krijg je er NOOIT helemaal uit.Ik weet dit van een professionele zaak omdat ik ook sukkelde met water en zeep.
Weet ik dat ook weer! mijn excuses hiervoor, gelukkig dat je er even snel tussen spring.
 
Super bedankt voor de duidelijke info!

Ik zal aankomend weekend eens een poging gaan maken met de zwarte folie, want volgens mij wordt de bak er wel veel mooier van.

Weet iemand of er nog specifieke dingen zijn waar ik op moet letten kijkend naar citroengarnalen (inriching etc.)

Alvast super bedankt voor alle feedback 😀
 
Weet iemand of er nog specifieke dingen zijn waar ik op moet letten kijkend naar citroengarnalen (inriching etc.)

Alvast super bedankt voor alle feedback 😀

Waterhatdheid. Wat zijn de GH en de KH?
 
Waterhatdheid. Wat zijn de GH en de KH?

Hee Daan,

Ik heb op dit moment geen testsetjes meer.

Binnenkort maar weer wat gaan bestellen.
Welke waardes zouden goed zijn voor de garnalen? Owja en ik bedoel vuurgarnalen 😀 toch mooier dan de citroengarnalen
 
Zou dan voor een testkoffer gaan. Véél nauwkeuriger.

Als je met gewoon kraanwater gaat verversen, check dan de site van je waterbedrijf. Heb je toevallig een waterontharder?
Garnalen hebben graag kalk in het water voor hun exoskelet
 
Go
Zou dan voor een testkoffer gaan. Véél nauwkeuriger.

Als je met gewoon kraanwater gaat verversen, check dan de site van je waterbedrijf. Heb je toevallig een waterontharder?
Garnalen hebben graag kalk in het water voor hun exoskelet

Goede tip !
Ik ga even de website van de waterleverancier nakijken 😉

Enig idee wat een testkoffertje kost Daan? Ik heb tot nu toe altijd gedaan met teststrips
 
Super bedankt voor de duidelijke info!

Ik zal aankomend weekend eens een poging gaan maken met de zwarte folie, want volgens mij wordt de bak er wel veel mooier van.

Weet iemand of er nog specifieke dingen zijn waar ik op moet letten kijkend naar citroengarnalen (inriching etc.)

Alvast super bedankt voor alle feedback 😀
Ga je dan toch overstag voor de citroen garnalen in plaats van de vuurgarnalen ? Je hebt gelijk hoor want vind de citroen garnalen zo mooi dat diep geel is bijzonder mooi.
 
Ga je dan toch overstag voor de citroen garnalen in plaats van de vuurgarnalen ? Je hebt gelijk hoor want vind de citroen garnalen zo mooi dat diep geel is bijzonder mooi.

Haha ja ik ben nogsteeds een beetje in dubio dus even kijken wat ik doe. Heb ik gelukkig nog een paar weken voor.

Zijn er qua eisen aan het aquarium verschillen tussen citroengarnalen en vuurgarnalen?

Ik was ook wel benieuwd en heb vandaag gekeken in de dierenwinkel vuurgarnalen kosten hier maar liefst 2 euro per stuk, een beetje aan de dure kant?
 
Haha ja ik ben nogsteeds een beetje in dubio dus even kijken wat ik doe. Heb ik gelukkig nog een paar weken voor.

Zijn er qua eisen aan het aquarium verschillen tussen citroengarnalen en vuurgarnalen?

Ik was ook wel benieuwd en heb vandaag gekeken in de dierenwinkel vuurgarnalen kosten hier maar liefst 2 euro per stuk, een beetje aan de dure kant?
Das veel wat ze vragen per stuk,ben je geen lid van groepen op Facebook ? Er zijn zoveel kwekers die vuurtjes verkopen voor 50 eurocent per stuk.
Wat de gele kosten weet ik niet want heb geen ervaring met garnalen maar als ik er mocht aanschaffen dan zouden het wel de gele citroenen zijn.
 
Op marktplaats worden ze ook vaak aangeboden.
Of je kunt mss een lid in de buurt vinden die ze heeft.
 
Ik vind je bakje erg mooi geworden.

Garnaaltjes vinden het ook fijn om aan bladeren te kunnen knabbelen of dingen van hout of schors.
Kijk anders eens op deze site wat er allemaal te vinden is voor ze

http://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/

Je kunt ook in de foto albums van de leden rondneuzen om ideeen op te doen.
 
Hou zowel bij Vuurtjes als Citroenen er wel rekening mee dat je bij de nakweek minder mooie gaat krijgen en je dus moet uitselecteren. Niet alle nakweek zal even mooi zijn.
 
Hou zowel bij Vuurtjes als Citroenen er wel rekening mee dat je bij de nakweek minder mooie gaat krijgen en je dus moet uitselecteren. Niet alle nakweek zal even mooi zijn.

Klopt idd, dat is eigenlijk bij alle soorten neocaridina garnalen.
Ik moet zeggen dat ik bij de caridina garnalen ook wel uitselecteer.
 
O ja, als je twijfelt tussen geel en rood, kun je ook altijd nog voor oranje gaan 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan