Wat is er nieuw

Dennerle nano cube 30 aquascape (the cave) van Tinoush

Ziet er leuk uit hoor!

Vraagje mensen. Ik heb ontdekt dat mijn gras met een soort alg verkocht is. Ik denk haaralg?
Eet oto of Amano shrimps dit op? Of moet ik een saimaise algeneter hebben? Liever niet want de bak is niet groot genoeg. Of nog even afwachten en misschien sterft het? Het is niet door mijn bak veroorzaakt.
1000027471.jpg

Halve week later en ik zie zichtbaar groei en geen algen groei. So far so good.
1000027566.jpg

Bij Ikea een plant gekocht voor 99 cent 😆.
Tot zo ver doet ie erg goed. Extra voedingsstoffen uit het water zuigen en helpen tegen algen.
1000027567.jpg

1000027573.jpg

pH is wel naar 6.5 gezakt. Was eerst 7. Weet niet of ik zorgen moet maken.
1000027574.jpg

Ik weet niet wat de bewoners zijn en of je ph daar te laag voor is. Wat is de oorzaak van de daling?
Meer co2 of...............................

Ik weet niet wat de bewoners zijn en of je ph daar te laag voor is. Wat is de oorzaak van de daling?
Meer co2 of...............................
Dit zal veroorzaakt worden, omdat er een pH verlagende bodem wordt gebruikt (pH 6,0-6,5)

Dit zal veroorzaakt worden, omdat er een pH verlagende bodem wordt gebruikt (pH 6,0-6,5)
Klopt en dat zie ik nu ook op de foto s. Ik weet niet welke bewoners erin komen maar ja met zo n lage ph moet je wel rekening houden.

Je dropchecker is wel vrij donker toch?
Ja goed groen. Denk substrate en co2 vooral zorgen voor lage ph. Nog geen dieren in nee. Mijn steen is ook draken steen. Als ik andere soort gebruikt had was het ph hoger nu.

Klopt en dat zie ik nu ook op de foto s. Ik weet niet welke bewoners erin komen maar ja met zo n lage ph moet je wel rekening houden.
Ja inderdaad. daarom meet ik het ook. Ik zag dwerk kogelvis kan ph6 hebben. amano garnalen en galaxy rasboras weet ik niet. ik ga me in verdiepen.

Ja dan is dat geen goed idee. Misschien kun je er een deksel of rooster voor maken.
Kan niet hout steek uit het water 😆 Maar niet erg. galaxy rasbora en de kogelvis kan ph 6.5 aan. Volgens mij amano garnalen ook. Oto weet ik niet. ik ga het eerst opzoeken.

Ja inderdaad. daarom meet ik het ook. Ik zag dwerk kogelvis kan ph6 hebben. amano garnalen en galaxy rasboras weet ik niet. ik ga me in verdiepen.
Mooie inrichting! Persoonlijk zou ik me voor de kogelvisjes eerder zorgen maken om de afmetingen van de bak, ik vind dit wel klein voor een groepje kogeltjes

Mooie inrichting! Persoonlijk zou ik me voor de kogelvisjes eerder zorgen maken om de afmetingen van de bak, ik vind dit wel klein voor een groepje kogeltjes
ik wou eentje nemen aangezien ze agressief zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan