Dennerle Nano Cube 30L (Niwla)


Status
Niet open voor verdere reacties.
De Efteling namaken is toch ook een scape? :D
 
Staat er weer mooi bij.

Ik vind het altijd erg mooi als het lekker vol groeid. Maar ja zo af en toe moet er gesnoeid worden.
Maar toch vind ik het dan weer jammer. Als alles weer opgeruimd is.
 
Ik vind het nu vooral heel erg tricky om er wat mossen uit te halen omdat ik nu in de TB-bak jongen heb.
 
Ja daar zou ik even mee wachten dan Alwin. Voor je het weet zit er een jong tussen.
 
Gisteravond bij thuiskomst weer een dode (zwangere) garnaal in de bak. Dit is de tweede keer dat ik een dode garnaal heb en No2 meet in mijn bak heb na het geven van gedroogd brandnetelblad wat ik via facebook van iemand gekocht heb. :stom:

Dat ligt dus inmiddels in de container.
 
Ik geef ook weleens wat brandnetel dus het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is. Dit is dacht ik de tb bak toch? Bij onze groep die bij dezelfde winkel wegkomt heb ik van de 20 ook al 4 of 5x een dode gehad (in zeg maar 4-5 maanden tijd). Ook inmiddels al wel dik 10 kleintjes zwemmen en nog 3-4 met eitjes.
Misschien dat ze toch op onze "andere" waarden wat sneller het loodje leggen. Toch is het wel raar dat je no2 meet. Hoe hoog is die waarde en hoe meet je dit?
 
Behandel jij die brandnetel voor jij het geeft? Ik gooi het er gewoon gedroogd in. Misschien mis ik daar een afslag?

Ik heb 1 (mg/l?) No2 gemeten met druppels

Edit: en het is inderdaad de TB-bak
 
Ik doe het even een paar minuten in heet water zoals elk blad dat ik geef. Heb al een poosje geen brandnetel meer gegeven maar Moerbei en Walnoot. Walnoot komt van de Pets Place en dan van de knaagdieren afdeling.
 
Bedankt voor de tip!

Edit: en gefeliciteerd h� ;-)
 
Gezellig rommeltje in beide bakken:

Gd_uGQX08v0CVe7sTYx3A-ALGodNtpep.jpeg
 
Ach de een noemt het een rommeltje.
Ik vind het heel natuurlijk ogen. En staat er goed bij.
 
Mooie bakken hoor! Hoe gaat het met de garnalen?
 
Dank jullie wel!

Mooie bakken hoor! Hoe gaat het met de garnalen?

In beide bakken doen ze het prima! Beide kweken lekker! Alleen in de TB-bak wordt de kleur een beetje eentonig. Toch maar eens wat meer verdiepen in die kweekschema's en misschien wat uitvangen.
 
Dank jullie wel!



In beide bakken doen ze het prima! Beide kweken lekker! Alleen in de TB-bak wordt de kleur een beetje eentonig. Toch maar eens wat meer verdiepen in die kweekschema's en misschien wat uitvangen.
Dat hebben wij ook en het aandeel echte TB is vrij laag en daarom gaan we alle gendragers nu ook wegdoen en alleen verder met de echte TB. Dik 90% van de jongen draagt alleen het gen is me opgevallen hier.
 
Misschien dat ik die stap ook ooit nog wel eens maak.

Hierbij een filmpje van een groot gedeelte van de populatie in die bak:

 
Dat is denk ik vergelijkbaar met die bij ons hoor;). We hebben hier in de 3 bakken zo n 250 kleintjes met alleen het gen en daar gaan we afscheid van nemen dus.
 
Je hebt daar 2 leuke cubes draaien :)
 
Mooi dat ze het goed doen. Ik heb nu ook een beetje dezelfde kleuren maar wil zelf de populatie iets groter en stabieler hebben. Heb zelf nu heel veel jongen en wil even afwachten wat er overblijft.
 
Het was vanavond erg druk op het " terras":

OYVKGXFa64Dqg_bsU3YSion5ypl004fF.jpeg


Bak gaat als de brandweer. Veel zwangeren en erg veel jong grut. Gaat maar door! Heerlijk!
 
Echt heel mooi,ik ga zaterdag om kingkong en/of pandas.
 
Echt heel mooi,ik ga zaterdag om kingkong en/of pandas.

Gaaf!!

Ik ben daar eigenlijk nog niet zo mee bezig. Deze startersgroep een tijd geleden gekocht en sinds dien groeit de groep lekker en dat vind ik allemaal allang mooi! Helaas in het begin wel de red Ruby/red Wine verloren. Daar zou ik er graag nog een paar van bij hebben maar ben er niet zo mee bezig wat ik nu allemaal precies heb zitten. Ben voor nu vooral blij met de kwantiteit, maar ben totaal niet bezig met kwaliteit :juggle:
 
Is toch een mooie groep zo zou het risico van erbij zetten niet nemen hoor!
 
Het is toch echt de wereld op z'n kop.
De bak met TB's is eigenlijk sinds de start werkelijk ontploft, terwijl de bak met vuurtjes die ernaast staat (en net zo lang draait) maar schoorvoetend vooruit komt.

VXLbcBn5xzHGXCZgvVaQBvgSm9o7ZI92.jpeg


Sterker nog, de bak met TB's draait het beste van alle bakken..... :-( ..... ik snap er geen hout van......
Gisteravond de waardes van de vuurgarnalen-bak gemeten en was allemaal prima in orde.....
 
Soms zijn het rare beestjes en opeens zie je dan weer dames met eitjes. De bak die ik van Jurn had heeft ook bijna een jaar drooggestaan zeg maar en opeens waren er velen met eitjes wat resulteerde in dik 200 kleintjes. Nou zeg het maar dan:juggle:
 
Zoals beloofd hierbij wat bewegende beelden:



In dit geval zie je best veel vuurgarnaaltjes omdat ze net wat te eten hadden gekregen. Nogmaal zie je ze een stuk minder en zijn ze ook niet zo actief. Ze blijven naar mijn idee erg klein en zijn zo donker van kleur.....
 
Op de video niet direct iets raars te zien. Hoeveel garnalen zitten erin en wat zijn je waterwaardes?
 
Laatste meting heb ik onderstaande waardes gemeten:
Ph: 7,5
No2 = 0
Nh3 = 0

Overige waardes heb ik toen niet gemeten omdat ik vooral benieuwd was naar bovenstaande.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan