Wat is er nieuw

Dennerle Nano Cube 60??

Suzanne93

Well-known member
Lid geworden
30 juli 2014
Ik zou graag de Nano Cube 60 van Dennerle aan willen schaffen, maar ik zou graag eerst de mening willen horen van andere eigenaren.

Dus wie heeft er ervaring met dit aquarium?
full26266637_b.jpg

De complete set kost op de meeste webwinkels zo'n �150,-. Is dat het waard? Is het een goede prijs-kwaliteit verhouding?

Ik zou er graag garnalen in willen houden. Is het bijbehorende filter (een beetje) garnaalbestendig?

Wat zijn jullie verdere ervaringen met het aquarium of met het merk?

Kun je een foto van je aquarium laten zien? (of een link naar jouw fotoboek) 😀

Alvast heel erg bedankt!

Mijn mening, uit eigen ervaring.
Dit is een perfect aquarium voor garnalen incl. De techniek is alles garnalenproof.
Het is een wat duurder merk maar alles is top!
De ronde hoeken van de bak ogen ook erg mooi.
Het filter kun je eventueel (vond ik niet nodig) ook een bescherming bij kopen (kapje) voor jonge kleine garnalen.
Ik heb helaas geen foto's want ik heb nu een fluval edge 2 (46L)
De Dennerle 60L heb ik zo'n beetje drie jaar gehad en heb 'm destijds verkocht omdat ik wat groters wou (geen succes) dus nu maar weer op de nano tour

Heel erg bedankt voor je reactie. Het is dus een goed aquarium voor garnalen en het is het geld waard?

Heb geen ervaring met deze bakjes.
Wel met een paar andere produkten van Dennerle.. staat bekend als een a-merk, leveren goed doordachte artikelen en van degelijke kwaliteit, vaak ook mooi ontworpen.
Wel betaal je de hoofdprijs voor alles in hun assortiment, is soms een beetje te..
Maar in deze zou ik zeggen.. veel mooiere 'garnalenbakken' als dit vind je niet.

Ik weet niet wat voor filter er bij zit?
Als het een Dennerle-hoekfilter is dan hoor je daar 'soms' ook wel eens over dat die wel degelijk garnalen-jongbroed kunnen opzuigen, maar die kans schijnt niet groot te zijn.
Zo'n baby-kapje kost je 6/7 euro dacht ik..
Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee..

Dennerle hoekfilter heeft bij mij nog nooit jongen 'opgezogen' maar ik heb er inderdaad bij uitzondering wel eens van gehoord. Gewoon zorgen dat het filter goed dicht zit, dan gaat het 100% goed.
Verder heb ik nooit een enkel probleem gehad met deze bak, verlichting, filter enz enz. Qua techniek haal ik alles van Dennerle en ook mijn bodem enz enz. Het is inderdaad een A merk. Wel wat duurder maar je koopt kwaliteit. Het filter is zo stil dat je zelf in een stille woonkamer moet luisteren om 'm te horen. Met dit (nano) aquarium heeft u geen mis-koop.

Net als Mark vind ik ook dat je de hoofdprijs betaald terwijl een merk als SF ook mooie nano qubes heeft. Daar kun je altijd een hoekfilter los inkopen als je zou willen.
Maar ook ik heb geen eigen ervaring met die bakjes van Dennerle. Ja een wat oudere kleine van 20 liter.
Volgens mij zijn de lampen vrij duur als je die wil vervangen.

Heb zelf ook de Dennerle nano cube 60l en ben er heel tevreden over. De filter heb ik van in het begin wel vervangen door een externe. Niet omdat de bijgeleverde filter niet goed was, maar omdat ik veel liever met externe filters werk.

Verder heb ik nog geen enkele negatieve ervaring gehad met Dennerle. Ik zou niet twijfelen als ik van u was.

Het zal zeker goed zijn, maar in vergelijking met de SF is het vrij prijzig.
Beetje te vergelijken met een Ford en een BMW denk ik.

jessicapilon zei:

das appels met peren vergelijken john 😀
daarnaast zijn de twee die je aangeeft niet te vergelijken met de cube 60
heb vanmiddag nog naast zon bakje gestaan en moet zeggen ziet er wel heel strak uit hoor

groet
jaap

toevallig zaterdag zelf een nano cube van dennerle opgehaald, had hiervoor de superfish aquaqube (ging weg vanwege lek)

vergeleken met elkaar is de superfish veel lomper zeg maar, de dennerle is gewoon veel mooier afgewerkt.

ik zou zeker weten voor de dennerle gaan!

flipper34 zei:
jessicapilon zei:

das appels met peren vergelijken john 😀
daarnaast zijn de twee die je aangeeft niet te vergelijken met de cube 60
heb vanmiddag nog naast zon bakje gestaan en moet zeggen ziet er wel heel strak uit hoor

groet
jaap

Het is niet dezelfde bak Jaap, dat is me bekend maar gelet op de vrij hoge prijs van zo n bakje wilde ik dit als alternatief geven.
Ik zou dan persoonlijk daar voor gaan. maar dat kan de TS zelf bepalen. Ik heb hier diverse qubes van SF staan en 1 kleine van Dennerle maar qua uiterlijk vind ik ze niet zo heel veel verschillen. Althans niet zoveel dat ik bereid zou zijn daar enkele tientjes meer voor te betalen. Maar smaken en meningen verschillen gelukkig 😉.
Verder is Dennerle natuurlijk een prima merk.

Edit: Ik vind juist die zilveren omlijsting bij de onderkant mooi lijken bij de sf en ook de zilveren hoekstukken waar de plaat op rust. Maar zoals ik al zei smaken verschillen 😉.

492492_0_82_dennerle_30_voor_citroenen_op_19_7_13_002.jpg

573487_0_82_bakken_op_29_4_2015_005.jpg

Kijk ik heb beide dus staan en dat zilveren op de SF vind ik juist wel wat hebben. Alleen een glazen qube vind ik ook kaal staan. Maar ik zeg niet weer dat smaken verschillen hoor 😉

kellemes zei:
Maar ja, dan heb je nog Batavus of Aldi's fietsfabriek. 😉

Hoe weet jij dat het een Batavus is 😀 😉??
Ik denk dat bij de keuze van een bak de smaak vaak heel erg bepalend is. Net als een bak moeten kiezen tussen de merken Ferplast en Juwel. Vaak hebben alle bakken wel voor en nadelen en dan is het uiterlijk en je smaak bepalend.

Waarom ik ook niet voor de dennerle zou gaan is omdat die geen led heeft maar een pl lamp. De led van sf is mooi gestroomlijnd en oogt veel strakker. Die lampen moeten ze aanpassen bij Dennerle en dat zou al een stuk schelen vind ik.

Dennerle heeft iets van een minimalistische 'moderne' look, vallen veel mensen blijkbaar voor.
Ik vind het ook wel wat hebben, maar ja zoals gezegd.. je betaald de hoofdprijs.

Ik heb ook een kleine SuperFish en vind het prima.. maar mij zal het worst zijn hoe het eruit ziet.. als de dieren het maar goed hebben.

kellemes zei:
Dennerle heeft iets van een minimalistische 'moderne' look, vallen veel mensen blijkbaar voor.
Ik vind het ook wel wat hebben, maar ja zoals gezegd.. je betaald de hoofdprijs.

In zoverre heb je gelijk qua bak maar ja zoals ik al zei vind ik de lamp juist weer ouderwets en stoffig overkomen. daar hoort dan een mooie strakke led lamp bij in deze tijden of in ieder geval een ander model dan ze nu voeren. Ik heb die pl lampen ook boven de 2 Dennerle bakken hoor maar die van SF zijn wat meer Star Trek achtig 😉.

Die aqua qubes van Superfish zijn inderdaad ook erg mooie bakjes en voor een zeer redelijke prijs, maar ze zijn niet in grotere maten te verkrijgen (zover ik heb kunnen vinden). Ik zou namelijk een aquarium van (rond de) 40x40x40 willen hebben en de Nano Cube 60 van Dennerle komt daar wel bij in de buurt.

Zelf heb ik al twee aqua-40's van Superfish en die bevallen bij goed, maar het lijkt me leuk om eens te experimenteren met een groter formaat.

Ja de maat is een beperking hierin. Net als jij heb ik ook prima ervaringen ermee en nooit geen klachten gehad. Ook niet over de led verlichting.
Al vind ik een pl lamp voor mn gevoel meer licht geven, maar het verbruik is oo meer weer dan.
Maar goed het uiterlijk speelt soms ook een rol.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan