Wat is er nieuw

Dennerle PH Controller comfort werkt niet goed! wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter lil-sander
  • Startdatum Startdatum
L

lil-sander

Guest
Hallo,

Ik heb sinds dit weekend een Ph controller aangesloten op mijn co2 set de Dennerle PH Controller comfort om precies te zijn. Nu zit er iets niet goed en ik weet niet zo goed wat ik moet bekijken om er achter te komen wat er nou fout gaat.

Op de controller geeft hij aan dat mijn PH te laag is (er knippert op het beeldscherm +/- 6.00) terwijl het bolletje met vloeistof wat ik in mijn aquarium heb hangen donker blauw is wat aangeeft dat de ph te hoog is. Mijn magneetventiel gaat dus ook niet open om meer co2 toe te voegen.

Heb hem al 2x geijkt zoals in de beschrijving staat, wat ik doe,
ik zet de electrode in ph7, zodra de meet waarde niet meer wijzigd druk ik op het knopje ijken ph7. er komt E7 te staan zodra er weer een meetwaarde te zien is spoel ik de electrode af in gedistilleerd water en zet ik hem in de ph4 zodra de meet waarde niet meer wijzigd druk ik op de knop ijken ph4 als er dan weer een meetwaarde in beeld komt spoel ik hem weer af en hang ik de electrode weer in de bak. doe ik hier iets fout in?

Ik heb de electrode laten testen bij de locale dierenspeciaalzaak en die zeggen dat de electrode in orde is.

Hoe kan ik dit zelf checken? en zijn er nog andere mogelijkheden waar ik naar moet kijken?

Ik neem ook aan dat de aangegeven waarde van +/- 6.00 knippert omdat het als een soort alarm moet voorstellen?

alvast bedankt voor jullie tips.
gr
Sander

Als je hem geijkt krijgt is de electrode ok.
Wat is uw KH?

Ken de dennerle niet, maar moet je niet nog eens bevestigen of zo na de ijking?

Heb je in de bak ook andere pH verlagende middelen gebruikt naast co2?

Als je geen KH kan meten ben je niets met een pH controller, dat weet je toch?

Je zou dan een kh druppeltest kunnen aanschaffen. Die zijn niet zo heel erg duur.

Dat moet ik dan nog even halen. maar in mijn co2 controller hoef ik niks met de hardheid van mijn water in te stellen. hij vraagt daar niet om

heb je de PH Controller wel ingesteld op de juiste ph waarde bv ph 7 of een ander waarde die jij wilt
als je dit niet gedaan hebt krijg je dit ook

groet
jaap

Ik heb de ph op 7 ingesteld.

zou dan de pH-probe eens in normaal kraanwater hangen als je daar de ph waarde van weet meestal wel te achterhalen bij je waterbedrijf
zie wel dat je controller al op leeftijd is kan ook zo zijn dat deze niet goed samen werkt met je probe of gewoon geweest is

groet

jaap

als je hem in de ijkvloeistof van ph7 zet zou hij na verloop van tijd op of rond de 7 moeten aangeven, zo ook met de ph4, dan is de probe goed.
brand wel het ledje voor je klep, er zit ook ergens een glaszekering in.

ff kijken hoor...

je controller meet pH 6

Je hebt hem ingesteld op een pH van 7

logisch dat ie geen CO2 toevoegd dan.

Ik zou zeggen stel je controller eens in op 5.9 dan zou de co2 moeten gaan lopen.

Wel even je vissen in de gaten houden dat ze geen lucht gaan happen.

Heb je een pH verlagende bodem?

Het bolletje geeft toch aan dat de co2 te laag is, en niet de pH te hoog?

correct me if I'm wrong...

Ik heb zelf ook het nieuwere systeem
Van dennerle maar je kan met de CO2 bol aan de kleur idd zien wat het CO2 is en de ph. Er zit een kleurtabel bij. Als hij blauw is geeft hij aan onvoldoende CO2 en een ph tussen 7,6 en 8,2. Echter is dit ook gekoppeld aan de kh waarde. Bij een lage kh van 3 is hij nog lichtblauw bij ph7.
Dus je zal echt moeten gaan meten wat de kh is. Koop anders teststrips die geven globaal het juiste weer.
Succes

Gr Ed

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan