Dennerle primus 160 co2 set


G

GiantUriza

Guest
Goedemorgen,

Momenteel gebruik ik in mijn 60L bak profito en carbo van Easylife maar ik zou graag overschakelen naar het gebruik van de estimative index in combinatie met co2.
Nu ben ik tijdens het googlen terecht gekomen bij de dennerle primus 160 co2 set wat me best wel interessant lijkt. Heeft er iemand ervaring met dit produkt? Of zijn er betere alternatieven?
 
Prima setje, gebruik ze al jaren zonder problemen. Je hebt de 'wegwerp' versie en een versie voor hervulbare flessen. Ikzelf gebruik de wegwerpflessen van 500 gram op bakjes van 50 en 25 liter
 
Waarom de EI bij een 60cm bakje? Gebruik je xtra licht misschien? Ik heb zelf enkele van 60cm staan maar geef alleen wat plantenvoeding en echt moeilijke planten kun je toch niet houden met 15W.
 
ik heb deze versie zelf. de hervulbare. nooit problemen mee gehad. Let wel, er zit geen magneet ventiel op. deze zul je er zelf bij moeten kopen. en bij de duurdere uitvoering zit je magneet ventiel in je fijnregelaar verwerkt.

succes
 
Waarom de EI bij een 60cm bakje? Gebruik je xtra licht misschien? Ik heb zelf enkele van 60cm staan maar geef alleen wat plantenvoeding en echt moeilijke planten kun je toch niet houden met 15W.

Ik dacht gewoon dat het gebruik van de EI beter was dan plantenvoeding toe te voegen. Is het wel nuttig om zo'n co2 setje te gebruiken of is de Easylife carbo genoeg in een 60L bakje?
Ik heb geen extra licht, gewoon een t8 15w lamp die 11u brandt.
 
Is het wel nuttig om zo'n co2 setje te gebruiken of is de Easylife carbo genoeg in een 60L bakje?
Easylife carbo gebruik je het liefst bij langzaam groeiende makkelijke planten en CO2 het liefst bij snelgroeiende planten.
Als je CO2 gaat toevoegen in een bak met langzaam groeiende planten is het aan te bevelen om de CO2 zoveel
mogelijk op te lossen in het water. Als je CO2 gaat gebruiken in een bak met snelgroeinde planten is het juits weer verstandig om micro-belletjes door de bak te laten gaan.
Bij de 1 gebruik je het liefst een reactor, bij de andere manier het liefts een diffuser
 
Lol, en ik die dacht dat het gewoon setje installeren was, bellen afstemmen op het aantal liter water en klaar is kees :stom:
 
Ik dacht gewoon dat het gebruik van de EI beter was dan plantenvoeding toe te voegen. Is het wel nuttig om zo'n co2 setje te gebruiken of is de Easylife carbo genoeg in een 60L bakje?
Ik heb geen extra licht, gewoon een t8 15w lamp die 11u brandt.


Naast de nitraat en fosfaat voeg je ook bij de EI plantenvoeding toe hoor. Maar de vraag zal zo laag zijn met 15W dat je het meeste voor niks toevoegt. Zelf weet ik dat mijn 60cm bakje ongeveer 5 mg nitraat verbruikt en 0,5mg fosfaat en dat voeg ik daar naast de plantenvoeding dan toe. 15W is te weinig voor veeleisende planten en voor de minder eisende planten is co2 meestal niet nodig. Dan kun je eventueel wat carbo gebruiken.
Natuurlijk kun je wel de EI gaan toepassen maar of dat nodig is dat is weer een andere vraag.
 
Ok, dan doe ik voorlopig nog wel even voort zoals ik bezig was. Misschien gewoon ook eens meten hoevel fosfaat en nitraat mijn bakje verbruikt en dat dan apart toevoegen want dat doe ik momenteel niet. Bedankt alvast voor de uitleg
 
Prima setjes en een magneetventiel zit er ook standaard bij. Heb er drie, waarvan 1 ongebruikt en die moet ik nog eens op MP of in een verkooptopic gaan zetten... ;)
 

Terug
Bovenaan