Wat is er nieuw

Dennerle scapers tank 55l van Kommetje

Volgens mij doet men ook bij bv baardalg weleens een spot on behandeling ermee en de alg verbrandt dan ahw. Ik dacht dat @biljoenblik het weleens heeft gebruikt en zo niet dan horen we dat wel.
Ja, ik gebruik dat wel eens.

Helpt ook tegen blauw alg. Maar dat is tijdelijk. Ik heb tegen de blauwalg een kuur exit blue (zonder bio) gedaan. Dat werkt.
Niks afplakken of donker. Gewoon die rommel erin.

Nou het is ook een soort laatste poging om het goed te krijgen in de hoop dat de planten aanslaan en het oplossen.

Ik heb ook zo’n kleibol bij de planten in de bodem geduwd. Ik ga het gewoon afwachten. Hopelijk lukt het.

Ja, ik gebruik dat wel eens.
Ik vraag me als het blauwalg dood of het geen goede bacterien dood. Nu heb ik gelezen dat blauwalg er juist gevoeliger voor is maar of dat klopt dat weet ik niet.

Ik vraag me als het blauwalg dood of het geen goede bacterien dood. Nu heb ik gelezen dat blauwalg er juist gevoeliger voor is maar of dat klopt dat weet ik niet.
In te hoge concentraties dood het ook andere bacterien.
Maar blauwalg is extra gevoelig daarvoor.

Ik neem aan de de producent van het spul wel snapt dat je niet alles wilt uitroeien in je aquarium en dat ze een dosis hebben bedacht die acceptabel is om te zorgen dat niet niet gebeurd…

Daar moet je denk ik vanuit kunnen gaan.

Daar moet je denk ik vanuit kunnen gaan.

Het lijkt ook niet echt iets te doen 🙈🤣 dat is de andere kant…
IMG_3279.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Ro
IMG_3279.jpeg

Dag drie
IMG_3305.jpeg

Dag vier

Ik denk dat ik verbetering zie…

• Leuk
Waarderingen: Ro
Ja ziet er wat beter uit denk ik. Zou volhouden. Misschien kun het ergste van de bovenlaag van het grind eruit halen.

Ja ziet er wat beter uit denk ik. Zou volhouden. Misschien kun het ergste van de bovenlaag van het grind eruit halen.

Ja alleen het is een kuur van vier dagen. Dit was de laatste dag. In de aquariumwinkel zeiden ze daarna iedere week 1 dosis tot het over is. Maar dat bovenste grind weghalen is een goed idee denk ik ook.

Zal ik nog wel doorgaan met die vloeibare co2? Of beter van niet? Heb het tot nu toe wel gedaan. En een kleikorrel bij de wortels van de planten.

Ik zie geen bewoners en heb zelf af en toe een carbo stootkuur gebruikt tegen baard en draadalg en dat duurt 5 dagen.
Met garnalen zou ik dat niet snel doen.

Die zitten er wel in. 5 garnalen en 2 japonica, 2 oto’s en 5 rasbora galaxy.

Het is 1 pompje per dag voor de hele bak en zou veilig zijn voor garnalen. Ik was meer bang dat het de algen voedt ipv de planten…

IMG_3326.jpeg

Ja ik dacht het ook maar post even foto’s om dan beter te kunnen zien hoe het gaat. Maar voor nu wordt het nog steeds beter. Ook al doe ik dat spul tegen de algen er niet meer bij. Dus blij mee

O bijzonder dat je niks ertegen toevoegd. Komt de boel denk ik beter in balans.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan