Ja maar gisteren zat er heel veel groen tussen de steentjes en een grote bos alg tussen de drijvers. De garnalen hebben flink opgeruimd vannacht en vandaag.Staat er toch best netjes bij?
Ondertussen vind ik het toch steeds meer op hydra lijken het lijken kleine anemoon plukjes met vangarmen….Ja volgens mij zie ik geen Hydra maar wel wat algen. Ik denk dat ik baardalg zie en op de eerste foto s wat Staghorn maar het is en blijft lastig.
Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe en hoeveel licht gebruik je in lumen?
Probeer nogeens een duidelijke close up te maken van zo n "hydra" als je wil.Ondertussen vind ik het toch steeds meer op hydra lijken het lijken kleine anemoon plukjes met vangarmen….
Het lijken echt net mini anemoontjes, en ze groeien in plukjes… tis een raar iets. De vissen en garnalen storen zich er niet zichtbaar aan. Wandelen er rustig overheenNou die lange slierten met segmenten herken ik zo niet moet ik zeggen. Misschien een topic openen bij plagen.
Ik vindt het ook zeker geen Hydra maar welke alg kan dat zijn met die slierten? In deze vorm herken ik het niet.Van wat ik zie is dit geen Hydra maar alg. Ik zou het bij onderhoud weghalen en meer planten toevoegen. Nu winnen de algen het van je planten.
Ja de kleine plukjes wel maar dan zie ik ook rare langere slierten die uit segmenten lijken te bestaan?Lijkt wel baardalg van wat ik zie aan de laatste foto. Heb iets dergelijks ook gehad in mijn 80x40 destijds. Ook op het zand/steentjes.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.