Wat is er nieuw

Dennerle scapers tank 55l van Kommetje

Oh oké, ik dacht misschien als ik voldoende opruimertjes heb komt het in balans… En ik heb meer plantjes neergezet.

Draadalg is meer een probleem van tekorten. Te weinig co2 tov het licht.

Ik heb net als John licht gedimd door iets voor de lamp te plakken. Hier heeft dat goed uitgepakt.

IMG_1833.jpeg

Staat er toch best netjes bij?
Ja maar gisteren zat er heel veel groen tussen de steentjes en een grote bos alg tussen de drijvers. De garnalen hebben flink opgeruimd vannacht en vandaag.

Mijn laatste garnaal terug gebracht naar de aquariumzaak, in ruil daarvoor een pakje garnalenlolly’s gekregen. Das nog eens aardig toch…

ik zou een snelgroeiende plant toevoegen achterin links voor het pompje. Dek je en de pomp weg en je hebt minder alg en de danio s vinden het leuk. Vallisneria, waterpest, een varen of wat ambulia sessiflora

Heb de lamp iets gedimd met een papiertje. De garnalen houden de boel wel ook extra schoon voor mijn gevoel. En ze doen het goed! Er is er eentje gesneuveld maar denk toeval, de rest gaat prima en prachtig mooi van kleur! Heel blij mee, veel beter te zien dan blauwe.

IMG_1911.jpeg

Nu is de draadalg verdwenen en komt het volgende… Rare dingen op het glas en tussen de steentjes op de bodem. Het lijken mini anemoontjes
IMG_2324.jpeg
IMG_2325.jpeg

Ik heb gekeken, het lijkt op hydra. Maar ik heb niets toegevoegd aan het aquarium behalve plantjes maar die waren in vitro. Ook geen levend voer ofzo. Dus ik weet niet hoe ik er aan kom dan. Hoe krijg ik het weg dat vraag ik me wel af.

Flubenol werkt prima maar dat is zo niet meer te koop dus je moet iets zoeken waar het inzit.

Ik heb even gezocht naar algensoorten maar denk eigenlijk eerder aan baardalg plukjes.

Ik kon het op de foto s erg lastig zien dus misschien heb je een goed close up van zo n pluk.

IMG_2327.jpeg
IMG_2328.jpeg

Ja volgens mij zie ik geen Hydra maar wel wat algen. Ik denk dat ik baardalg zie en op de eerste foto s wat Staghorn maar het is en blijft lastig.
Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe en hoeveel licht gebruik je in lumen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan