Ik heb er maar een soort visjes in. Dus er is maar een optie maar heb nergens eitjes gezien ofzo en 1 lijkt me wel heel weinig dan moeten er toch meer zijn.Leuk zo n ukkie en welke dat is ja dat weet ik niet.
Ze hadden ook hele gave dwergvleugel meervalletjes. Die vond ik super mooi en gaaf. Maar ik wist niet zeker of dat kon met garnalen, ze zeiden van wel maar neervallen zijn volgens mij jagers en denk dat ze een garnaaltje lusten. Dus niet gedaan.Inderdaad mooi gedekte garnalen hoor.
Ik heb deze oto’s pas kort en nu al eten ze toch voer. Wilde even een filmpje delen omdat mensen zeggen dat ze geen voer eten. Sorry voor de achtergrond herrie op het filmpje. En wil geen reclame maken ofzo maar wel anderen helpen die hun oto’s willen of moeten bijvoeren.Mooie garnaaltjes zeg,
Houd je Otocinclus in de gaten want jouw bak is los van he hout nog brandschoon. Die gaan ben ik bang te weinig eten vinden op de langere termijn. En ze zijn vaak erg lastig op commercieel voer over te zetten.
Ik zou het aantal Otocinclus als je bak langer draait, wel uitbreiden. Ze zoeken elkaar echt op in grotere groepen, zijn geen 'Einzelgängers'.
Ik hoop dat de verhouding planten zo iets beter is…Leuk ingericht hoor.
Ik snap je bedoelingen maar dit bent niet weg dat ze vaak erg lastig wennen aan commercieel voer. Fijn dat je ze op commercieel voer hebt gekregen!Bekijk bijlage 371051
Ik heb deze oto’s pas kort en nu al eten ze toch voer. Wilde even een filmpje delen omdat mensen zeggen dat ze geen voer eten. Sorry voor de achtergrond herrie op het filmpje. En wil geen reclame maken ofzo maar wel anderen helpen die hun oto’s willen of moeten bijvoeren.
Bekijk bijlage 371050
Of benvo dit nu zo goed uitlegt...? Maar goed. De verwarring tussen lichtduur en lichtsterkte ontstaat vaak doordat men niet direct het verschil door heeft. Immers wanneer je een plant minder licht wilt toedienen dan gebeurd dit dit door korter licht te geven of het licht wat te dimmen toch in beide gevallen? Nee dus!!! Want voor planten is er een belangrijk verschil. Om planten te laten groeien zijn er een aantal dingen nodig. Onder meer: licht, water, een passende temperatuur en koolstofdioxide (CO2) In de natuur krijgen (moeras-)planten die wij vaak in onze bakken hebben zo'n 12 uur per dag licht. In die twaalf uur varieert de lichtsterkte, nooit de lichtduur! In onze bakken waarin wij de natuur zo goed en zo kwaad dit kan nadoen is een lichtduur van zo'n 8 uur geschikt. Dit is dan wel exclusief eventuele dimtijden. Mijn eigen bak werd in totaal verlicht van 's ochtends half negen tot 11 uur in de avond. Mijn bak was ook zeer sterk verlicht maar dat, die lichtsterkte, was nooit meer dan 8 uur. Een alg probleem had ik niet. Misschien maakt deze summiere uitleg iets duidelijk over de verschillen tussen lichtduur en lichtsterkte. Haal deze begrippen dan ook nooit door elkaar. Nu wordt het misschien ook duidelijk waarom plantenaanbieders naast alles wat een plant voor groei nodig heeft altijd de lichtvraag vermelden voor de desbetreffende plant. En bij die lichtvraag gaat het altijd over de lichtsterkte!Minder licht, naar 4 uur gaat contraproductief werken. De planten zullen nog meer verzwakken en de strijd met de algen verliezen.
Minder licht als dempen van het licht (ipv minder uren licht) kan wel. Maar wel met minimaal 8 uur per dag het licht aan.
@benvo weet dit altijd goed uit te leggen.
Het best kies je planten die passen bij de lichtsterkte die je bak erboven heeft. Of dempen middels drijvers, het deels afschermen van de lichtbron etc.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.