Kommetje
Well-known member
- Lid geworden
- 21 januari 2022
- Leeftijd
- 37
Ik weet al dat ik veel meer planten nodig had en ik had drijfplantjes maar die waren helemaal bruin geworden helaas.
Laatst bewerkt:
Over deze lamp kan @Cornelius misschien iets zeggen. Ik weet zo niet hoeveel lumen die is maar als je zonder co2 werkt dan moet je niet teveel licht hebben en makkelijke planten.Ik heb een vraag. Wat zijn snelgroeiende planten die je in vitro kunt bestellen? Ik ben niet blij met mijn aquarium nu. Heb er te weinig aan gedaan afgelopen tijd.
Wil nieuwe planten erin zetten en een nieuwe lamp.
Iemand ervaring met deze?
Bekijk bijlage 378307
Ik vroeg me ook nog af ik wil een nieuwe Aquael turbo 500 pomp aanschaffen. De spons zit helemaal vol met algen namelijk. Er zitten ook keramische ringen in een aparte filterkamer. Kan ik een nieuw filter kopen en alleen de filterkamer overzetten en de rest nieuw doen?
Met een dimmer is dat toch niet zo belangrijk? Met deze LED kan je in principe alles laten groeien wat je wilt.Maar ben bang dat degene die ik op het oog heb te hoge lichtsterkte heeft.
En is dit dan goed of te veel?
Je kunt alle onderdelen van dit filter los aanschaffen.Ik heb een vraag. Wat zijn snelgroeiende planten die je in vitro kunt bestellen? Ik ben niet blij met mijn aquarium nu. Heb er te weinig aan gedaan afgelopen tijd.
Wil nieuwe planten erin zetten en een nieuwe lamp.
Iemand ervaring met deze?
Ik vroeg me ook nog af ik wil een nieuwe Aquael turbo 500 pomp aanschaffen. De spons zit helemaal vol met algen namelijk. Er zitten ook keramische ringen in een aparte filterkamer. Kan ik een nieuw filter kopen en alleen de filterkamer overzetten en de rest nieuw doen?
Bedankt voor de tip maar het scheelt niet veel. Alleen de motor is €24 en alles is €33,- dan koop ik gewoon een setje. Kan het sponsgedeeltje ook een beetje proberen schoon te maken misschien is dat beter…Je kunt alle onderdelen van dit filter los aanschaffen.
Ook de spons. En het gedeelte met de motor is los te koop. Net zoals de kamers waar je het filtermateriaal in kunt doen.
In principe zou je alleen de filterkamer over kunnen zetten maar je verliest een deel van je filterbacteriën. In de spons zullen er heel wat zitten.
Waterwaardes in de gaten houden is dan wel een must in mijn ogen. Maar je hebt uiteraard ook oa de bodem die een deel van de filtratie op zich neemt. Ik vermoed dat je niet tegen grote problemen aan gaat lopen.
Ja 6 euro bakje ofzo er zitten amper drie blaadjes aan hoop dat het gaat aanslaan…Jeetje ik dacht waar heeft ze die Javavaren dan en dat is echt erg weinig en vaak nog duur ook.
Ik ga mee met nina, ik zou voor drijfplantje gaan, die kunnen mensen je hier best opsturen. Moet je even aanvragen bij gezocht. Ik kan je wel voorzien van een bosje limnophila sessiflora. Wat je ook kunt doen is gras plant rechts voorin in die hoek plaatsen. Of een mos soort. Waterpest kan ook, maar is misschien te donker, denk dat lichtgroen leuker isWat je zou kunnen doen is een bosje of 2 aan waterpest plaatsen, daarnaast lekker wat kikkerbeet of ander drijfplantjes erin doen.
Dan kan je daarna misschien rustig gaan kijken naar welke plantjes je wil.
Limnophila is bijvoorbeeld een leuk plantje die het bij mij altijd goed gedaan heeft.
Je zou ook wat filmpjes van md fishtanks kunnen kijken, hij gebruikt altijd enorm veel planten in zijn aquaria, ook in de nano's.
Je loopt achter JohnJa bijzonder en ik zie deze kleur voor het eerst.
Je hebt nog die kamer met biologisch medium, toch?Heb even een betere foto gemaakt van de spons van mijn filter.. Is het erg dat hij er zo uit ziet? Mijn oto is er wel blij mee maar weet niet of het wel zo goed is?
Dat klopt ja in een deel zitten die keramische ringen. Ik heb de bodem een klein beetje omgewoeld met herinrichten dat ging anders niet. Dus ik wacht een weekje. Maar de uitstroom is volgens mij best in orde hoor nog…Je hebt nog die kamer met biologisch medium, toch?
En je hebt de bodem voor filtratie. Laat die dan vooral ongemoeid.
Ik zou die spons inderdaad vervangen want de flow zal wel erg beperkt zijn. De spons wellicht ergens wegmoffelen, of in stukjes, 1 stukje? Dat zal de Oto in elk geval fijn vinden. Achter het filter, in de hoek, heb je wellicht een plekje om deze spons (deels) uit het zicht te verstoppen?
Succes met het vervangen van het filter!
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.