Wat is er nieuw

Devos 60cm bakkie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Devos
  • Startdatum Startdatum
D

Devos

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn aquarium en het is tijd om wat foto's te plaatsen.

Mijn aquarium had ik ,3 maanden na het overlijden van mijn oom, van mijn tante gekregen. Ze had de visjes netjes elke dag gevoerd, maar verder niets aan gedaan aangezien mij oom dat altijd deed.

Na een grote schoonmaakbeurt een voedingsbodem in de bak gedaan en daar het uitgespoelde oude grint bovenop. in eerste instantie de oude plantjes terug gezet maar al snel heb ik die vervangen door nieuwe plantjes omdat het meer alg dan plant was.
De filter heb ik nieuw moeten kopen omdat ik door de alg de filter niet meer zag.

De verkoper zei dat de voedingsbodem ook zonder grint kon. Niet dus!!! en ik heb er voorzichtig toch maar grint overheen gestrooid.

AAAhZETJ8ZE6Z50Yixl8G1i7a

Goed... de bak verder in orde gemaakt en de vissen er in.
8 kardinalen
8 roodkopzalmjes
2 ? tetra's
3 zebradanio's
1 vuurstaart labeo
1 Siamese algeneter
1 10 karper (ziek)

zoals gezegd, al snel andere plantjes er in gedaan
AACfKdXYCFu6WqcL6w9keNyoa

een paar foto's van de bewoners

Het zieke visje
AAAFJrVjihaTK_KAUHxSl3Tja

de Vuurstaart labeo en de siamees.
Ja, de vuurstaart was de baas in de bak en vooral het zieke visje moest het ontgelden. Na dat de zieke vis er uit was, was de siamees de sjaak.
AADdt_pnmRWP8LlJqPsb3-F2a

Omdat ik wel graag wil weten hoe het hele aquarium gebeuren werkt ben ik alle visjes op gaan zoeken en kwam ik tot de ontdekking dat de meeste in een te klein aquarium zitten of een groep nodig hebben. Daarbij zit er gewoon teveel vis in de bak.
Alle visjes hebben inmiddels een nieuwe thuis waar ze beter af zijn.
Alleen de kardinalen heb ik nog.

Ik heb alleen nog geen info gevonden over mijn lamp.
Het heeft namelijk een gewone E27 fitting. Wel heb ik kunnen ontdekken dat ik minimaal 1000 lumen nodig heb, dus heb ik een nieuwe lamp er in gezet van 1150 lumen. Helaas heb ik de fout gemaakt om een te warme kleur te pakken waardoor de kleuren in de bak er niet mooi uit komen. Maar de planten lijken het beter te doen.
Al het advies hier over is welkom!!

Hey..... hoe maak ik mijn foto's goed zichtbaar??

Mijn plan is om de bak helemaal te veranderen.

Dit grint is scherp en te licht van kleur. Er moeten andere planten in en er moeten natuurlijk vissen bij.

Op dit moment word er een Hornbach gebouwd in Best en daar wil ik het zwarte aquariumzand vandaan halen. Dan nieuwe planten er in en de vissen.
Dus ik heb nog even de tijd om na te denken over het ontwerp en welk spul...

Wel heb ik alvast een paar nieuwe plantjes, 2 stukken echt hout en een paar nieuwe bewoners gekocht. Ja het blijft kriebelen en alleen de kardinalen zijn saai.

10 Vuurgarnaaltjes
AADGBRiMn13oQOgwbCEPBcj7a

Appelslakken
AADtaSuTqXr8oGEmT2SooXNsa

totaaltje
.... en nou zie ik dat ik nog geen nieuwe totaal foto heb gemaakt. Heb je tegoed 😉

tja dit fleurt de bak wel op!! super leuk!! maar nu las ik dat appelslakken wel erg groot worden. is even kijken wat ik daar mee ga doen.

De 10 garnalen doen het ook super goed. Tot mijn verbazing ontdekte ik dat ik 2 eierdragende vrouwtjes heb en ik heb ze pas 3 dagen!!
Ook hierbij is ff kijken hoe dit uit gaat pakken en anders gaat het gewoon Marktplaats op haha

Mooie verbetering, komt vast goed met de bak en vuurtjes :thumbs:

Bedankt voor de tip TomHageraats!
========================================
Dat denk ik ook Mike. tot nu toe gaat alles goed. De waardes zijn altijd goed geweest en de beestjes doen het goed. Ik heb alleen ff last van alg gehad maar dat is al weer onder controle

Geen briljante foto's van mijn GSM maar hier het totaaltje

341364devos_0_82_20150307_17.jpg

De Cabomba's heb ik als laatste erbij gezet en ik had wel gelezen dat ze snel groeien, maar een cm per dag! vind ik wel erg snel. Inmiddels heb ik hem gesnoeid en wat stekjes erbij gezet.

846237devos_0_82_20150308_20.jpg

De Slakken werken volgens mij in ploegen. De helft ligt op de lekkerste plekjes te meuren

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan