Diamantgoerami bij Siamese algeneters


Jorinde

Well-known member
Lid geworden
21 juni 2013
Berichten
227
Enige tijd geleden was ik genoodzaakt ivm. hartnekkige penseelalgen drie Siamese algeneters bij te plaatsen (alle alg is nu weg).
De drie diamantgoerami's zijn nog niet helemaal volgroeid en er is intussen een paartje ontstaan.
De algeneters zijn vrij druk maar wel erg vriendelijk tegenover de andere vissen en zwemmen in elke waterlaag.
Straks zal het koppeltje wel gaan paren bv. als de temperatuur in de lente hoger wordt en aangezien de algeneters overal tussenwroeten, ook tussen de drijfplanten, zullen ze dan ook in de buurt van het schuimnest komen als het zover is.

Ik hoop dat deze combinatie geen probleem gaat vormen aangezien de algeneters vrij groot, nieuwsgierig en brutaal zijn? (Ze zitten in 120 cm).

Wie heeft hier ervaring mee, met deze combinatie?
 
Sorry soortnaam vergeten; het gaat om de Crossocheilus siamensis (zonder zuignap en met maar twee baardraden, de echte) en ze zijn inmiddels ong. 13 cm.

Helaas gaat het momenteel niet goed met de diamantgoerami man. Hij heeft zijn 1e zoutbadje pas gehad. Met de overige vis gaat het goed tot nu toe.
 
Alle vissen zullen proberen het schuimnest te plunderen. Doe je weinig aan in een bak met andere vissen.
 
Omdat Siamese algeneter een grote barbeelsoort is en op zijn tijd ook nog eens erg druk (bij het voeren jagen ze elkaar na) en in elke waterlaag zwemmen vroeg ik me af of de combinatie eigenlijk wel zo geschikt is op langere termijn, aangezien de goerami man het helaas niet heeft gehaald.
Ook al zijn er talrijke oorzaken van visziekte-sterfte, nergens op dit forum lees ik dat deze combi niet kan maar is dat eigenlijk wel zo?
 
Neuh is geen probleem. Labyrinthvissen zijn wel gehecht op rust, maar zolang het geen categorie Danio's is moet het goed zijn. Zou wel zorgen voor genoeg plekjes waar de vis zich kan terugtrekken, maar dat geldt natuurlijk voor iedere vis.
 
Is inderdaad geen probleem.

Ik heb 5 siamesen en 2 Leeri's.
De siamesen zitten over het algemeen in de onderste laag, terwijl de leeri's heel veel boven zitten.
 

Terug
Bovenaan