Diamantgoerami help gezocht


K

Kobus058

Guest
Ik heb een tijdje geleden een koppel gekocht. Het mannetje jaagt zo erg achter het vrouwtje aan dat die beschadigd raakt. Terug naar de winkel, verkoper zei moet je er nog een vrouwtje bij kopen dan verdeeld hij aandacht.
Nu werd het eerst rustiger. Maar nu verstopt het eene vrouwtje zich de hele tijd.

Wat te doen?
 
geeft je even de afmetingen van je bak?
temperatuur?
breken van zichtlijnen door planten/hout?
drijfplanten?
foto van je bak?

er een vrouw extra bijvoegen kan helpen maar dan moet je bak wel groot genoeg zijn

ik heb 1 m 3 v in 150cm/450L bak op 24 gr
de man zit soms wel eens achter de vrouwen aan maar niet continu, dan weer de ene dan een andere
 
Heb een 240l bak elke hoek twee grote stuken hout en rechts valisneria staan. Geen drijf planten las al dat dat zou helpen. Had hem op 26graden staan. Had al gelezen dat dat lager moest.
Is wel wat rustiger geworden heb de temperatuur nu op 22 staan moet dat hoger?
 
extra drijfplanten zeker doen!!
ook andere hoge planten houden ze van

temp op 24 gr toch minimaal

op 26-28 ge zitten ze in paarmodus

240L is dat 100 cm of 120cm?

onderstaand mijn bak voor snoeibeurt
20200312_192231.jpg
 
1m
Ik zal zo kijken of ik een foto van het plekje op haar zijkant kan maken. Maak mij een beetje zorgen daarover
 
DSC_0158.JPG
 
DSC_0157.JPG
 
Zie je net achter de borstvin
Is wel de plek waar het mannetje de hele tijd tegen aan beukt
 
Wat zijn je andere medebewoners? Want 22-23 graden is voor goeramies prima! Voor de rest moeten we even kijken..
 
indruk van de bak en goeramis hier
blauwe spat is 4 jaar 13cm
diamantgoeramis 5-6 cm


vlek is moeilijk te zien op foto
iets scherpere foto?
 

Bijlagen

  • 20200323_203803_553221167405743.mp4
    12.3 MB
Heb hem nu op 24 graden gezet omdat woutdr daar ook heeft. Heb torpedo barbeel 4 stuks(weet dat die in grote bak horen, had die alleen nog over uit een aquarium voordat ik uit huis ging en die moest weg) 2 indische modderkruipers 10 neotetras.

Hoor niet bij dit onderwerp maar ik heb de in en Uitgang van buurten filter tegenover elkaar is dat erg? Die buizen zijn te dik om beide aan 1 kant te kunnen krijgen.

Heb na een paar maanden met opstarten wat problemen gehad. Maar toen zat het vissenbestand er al in anders had ik een weer leeg gehaald. Probeer nu alles weer stabiel het helemaal top re maken.
 

Terug
Bovenaan