Diamantzalm of roodneuszalm


Scalare

Member
Lid geworden
21 oktober 2020
Berichten
6
Leeftijd
33
Hey iedereen ik ga straks een nieuw schooltje bij mijn maanvissen plaatsen. Eerder had ik al 6 blauwe tetra’s en 10 kardinalen maar die heb naar aanraden in men ander aquarium geplaatst. Wat ik heeeel jammer vind want ik vond ze heel mooi scholen.

Ik wil toch een schooltje erbij hebben die geen problemen geven. Dus ga ik kiezen tussen diamantzalmen (die ik bij een kennis aan 1,3€ kan krijgen) of roodneuszalmen die in de winkel 3,1€ kosten. Welke raden jullie aan?
 
persoonlijk vind ik diamantzalmen mooier, maar roodneusjes scholen doorgaans meer samen.
 
Het zijn roodneuzen geworden maar al van bij het begin jagen de maanvissen erop. 😔
 
Die Maanvissen zullen ze wel allemaal opeten a €3.10 per stuk ;) Dan zijn rode muggenlarven, wat ze ook graag eten een stuk goedkoper. ;) Roodneuszalmen zijn mooi slank, en glijden zo naar binnen. ;)

Diamantzalmen zijn wat hoger van bouw, en daardoor moeilijk op te vreten. Zeker als ze al wat aan de maat zijn.
 
Het mooie van roodneuszalmen is dat ze heel mooi blijven scholen wat diamantzalmen wat minder doen . of de mooie roodoogzalmen ,die ook niet zo duur zijn maar ook wel scholen .
Wordt het jagen na verloop van tijd niet minder ?
 

Terug
Bovenaan