Wat is er nieuw

Diepvries mosselen voor ancistrus

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
38
Goededag allemaal,
Ik was laatst bij de hornbach en als je daar toch bent is het altijd leuk om ff op de aquarium afdeling rond te neuzen.
Wat me vooral opviel was dat de vissen er goed uitzagen en de prijs ook niet verkeerd.
Maar nu het volgende ik zag bij het diepvriesvoer mosselen liggen en ik heb wel eens gelezen dat dit goed is voor de ancistrus.
Deze mosselen waren als ik mezelf niet vergis per stuk verpakt dus lekker makkelijk.
Kun je deze mosselen gewoon direct voeren na ontdooien uiteraard?
En wat doet dit met de kwaliteit van het water? Is dit niet een enorme belasting voor het aquarium of iets dergelijks.
Bedankt vast voor jullie reacties!

Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn. Ancistrussen kunnen wel wat dierlijk voer verwerken, maar van te veel dierlijk eiwit kan hun darmstelsel ontregeld raken met ernstige gevolgen. Een hele mossel is wel veel in één keer.
Ik zou hem liever verwennen met stukjes courgette, bloemkool, broccoli etc etc. (blancheren en verzwaren.
Verder koop ik gewoon diepvrieszeevruchten in de winkel en als ik mijn carnivoren wil verwennen, hang ik een mossel daaruit aan een veiligheidsspeld aan een touwtje in de bak. De rest eet ik zelf op een pizza op.

Ik haal ze ook gewoon bij de AH. Had ze eerder altijd voor mijn Tetraodon schoutedeni. Ancistrus eet daar graag van mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan