Wat is er nieuw

Diepvries voer vragen voor Z-A bestand.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Robin-S
  • Startdatum Startdatum
R

Robin-S

Guest
Aangezien mijn diepvries voer bijna op is, wilde ik morgen een nieuwe lading halen. Ik voer momenteel de volgende soorten:
Rode mug,
Witte mug,
Zwarte mug,
Cyclops,
Artemia,
Daphnia,
Tubifex

Mijn vis bestand bestaat uit: Corydorassen, Apistogramma Agassizzii, Otocinclussen, Cleithacara Maronii's, Laethacara Dorsigera's, Diamanttetra's en koperzalmpjes.

Zijn er nog andere diepvries soorten die ik aan mijn winkelmandje kan toevoegen?
Zijn die grote plakken diepvries voer kwalitatief beter dan de kleine blokjes/blisters? Ik heb artemia in zo'n grote plak en daar wordt gretig van gegeten.

Naast diepvries voer ik ook spirulina en dierlijke tabletten, granulaat en vlokvoer. Dit heb ik allemaal nog meer dan voldoende in huis. Levend voer krijgen ze soms ook maar eigenlijk te weinig.

Zoals je ziet krijgen de vissen geen dag hetzelfde te eten en ben ik erg van het afwisselen. De vissen zijn gezond en zijn allemaal prachtig op kleur.

Mvg Robin

Niks mis mee :thumbs:

Je zou nog kunnen kijken voor mysis.
Volgens mij is er nauwelijks verschil tussen die plakken en blisters qua inhoud. Blisters zijn natuurlijk wat handiger (maar ook duurder).

~ Ivo

Bedankt voor je antwoord Ivo.

Als ze het hebben neem ik dus ook mysis mee.
Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat de kwaliteit van de plakken beter is dan de blisters. Geen idee wat hier van waar is en de bron kan ik ook niet meer achterhalen. Het had uit mijn hoofd iets te maken met het land van herkomst of zo.

Gr Robin

Robin-S zei:
Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat de kwaliteit van de plakken beter is dan de blisters. Geen idee wat hier van waar is en de bron kan ik ook niet meer achterhalen. Het had uit mijn hoofd iets te maken met het land van herkomst of zo.
Het zou natuurlijk goed kunnen dat het land van herkomst van invloed is op de kwaliteit.
Maar dat wilt dan dus niet zeggen dat de vorm waarin het voer wordt aangeboden (plak of blister) van invloed is op de kwaliteit.

~ Ivo

Grote platen(500 tot 1000 gr.)worden meestal door grootgebruikers gebruikt, blisters door kleinverbruikers.

Nu is het zo dat ik iemand ken die beide(grote platen en blisters)vergeleken heeft.
Bij blisters was het zo dat er merken waren die 38 gram en een beetje meer dieren op 100 gramblokjes maten,
bij de grote merken was het zo dat er tot 60 gram dieren op 100 gram blister zaten.
De rest was water.

Grote platen scoren hierin meestal veel beter, dat ging zelfs tot 85 gram dieren op 100 gram diepvriesplaat.
Nadeel is dat je stukken eraf breekt wat lijdt dat je elke dag verschillende hoeveelheden geeft.
Heb je verschillende voederdieren in platen dan maakt het niet veel uit, dit omdat je toch dagelijks andere voederdieren geeft.

DHeb je een grotere of meerder bak(ken) en een diepvriezer dan ben je beter af met bv. diverse 500/1000 gram platen.

Toch eens op gaan letten dan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan