Wat is er nieuw

Diepvriesvoer voor zoutwatervis aan zoetwatervis

Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Per ongeluk heb ik een tijd geleden diepvriesvoer , de specialmix voor zoutwatervissen van het merk Marin gekocht , terwijl ik een zoetwater aquarium heb. Daarin zit : mosselvlees, garnalenvlees, mysis, krill, artemia, zeewater rotifeers, kreefteneieren, spirulina, zalmolie en nog meer visvlees, kortom lekker eiwitrijk.
Ik vond het al een raar kleurtje hebben, maar misschien is de samenstelling veranderd, dacht ik.
Vandaag las ik dat het voor zoutwater was.
Het is enkele malen gegeven, maar heb er niet op gelet of het wel of niet wordt gegeten.
Het visbestand is : marmer bijlzalmen
Rode minor
Citroentetra
Apistogramma agazissi
Otocinclyssen
Voor de otocinclyssen heeft het geen meerwaarde omdat zij meer plantaardig voedsel eten, voor hen is het niet belangrijk.
De vraag is dus, kan ik dit geven of is het te eiwitrijk en maar beter niet doen en heeft het invloed op het water.
Ik hoor het graag.

Als het wordt gegeten zou ik t gewoon opvoeren.

Kan geen kwaad hoor. Gewoon voeren.
Mijn ancistrussen en pleco's eten ook heel graag de mosseltjes. Welke ook worden verkocht voor het zoutwateraquarium.

Nog wel een side note:

gezien het zo eiwitrijk is wel in hele kleine porties voeren, ik weet namelijk niet 100% zeker hoe apistogramma's reageren op een overvloed hieraan.

Ik geef ook wel restjes diepvriesvoer voor de zeewaterbak aan de zoetwatervissen. Niet erg vaak maar af en toe krijgen die een restje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan