Diffusor schiet los


Mattijs

Well-known member
Lid geworden
1 november 2015
Berichten
165
Locatie
Den haag
Beste allemaal,
Ik heb nu anderhalve week een co2 set aangesloten op mijn nano cube. Nou schiet de laatste paar dagen bij het aangaan van het magneetventiel de slang van de diffuser. Het is een Colombo andvance set met bijbehorende 3 in 1 diffuser. Weten jullie hoe ik dit kan voorkomen? Als het allemaal aanstaat kleurt de dropcheker netjes groen.
Alvast bedankt
 
Hoe hoog is je werkdruk?

Zie trouwens al een potentieel probleem met de diffuser en dat is dat er geen borg moer op zit
 
Hoe hoog is je werkdruk?

Zie trouwens al een potentieel probleem met de diffuser en dat is dat er geen borg moer op zit

Idd als zo'n vastdraairing eenmaal vastzit schiet ie er echt niet zomaar af, dus waarschijnlijk heb je die er niet aanzitten?
 
Klopt zit geen borg ring bij, vond ik ook niet zo handig. Andere mensen ervaring met deze diffuser? Of gewoon beter een andere kopen en zo ja welke
 
Klopt zit geen borg ring bij, vond ik ook niet zo handig. Andere mensen ervaring met deze diffuser? Of gewoon beter een andere kopen en zo ja welke

Maar hoe hoog is je werkdruk nu dan? Wellicht los je het probleem daar mee op
 
Er zit maar 1 meter op, dit is de fles druk denk ik, het is de Colombo andvance set
 
En wat geeft die meter aan?

Hoe ver zit eigenlijk je slangetje erop?
Miss dat je hem verder erop kan drukken dat ie dan wel blijft zitten
 
Die meter staat op 800. Ja ik heb hem nu er zo ver mogelijk opgeschoven. Het is alleen en taps toe lopend stukje glas, verder niks waar het achter kan blijven zitten
 
55 bar.. je flesdruk dus

Raar dat het wel werkt bij andere mensen, anders zouden ze het niet zo verkopen lijkt mij..
 
Nee vind het ook raar, enige wat ik kan bedenken is dat niet de bijgeleverde slang er op zit, deze was te kort. Nu van de fles naar het magneetventiel origineel en van magneetventiel naar de diffusor van een ander merk (sera geloof ik). Zou dit kunnen uitmaken?
 
Ja zou het anders ook niet zo kunnen bedenken. Eens even zoeken of ik een Colombo slang kan bestellen ergens :)
 
Als het probleem enkel optreedt bij het openen van het ventiel en niet wanneer je hem daarna opnieuw monteert, dan kan je dit mogelijk oplossen door de druk langzamer te laten oplopen.
bvb. door een buffervatje te monteren of door een slang te gebruiken met een groot volume.

upload_2017-11-3_11-48-56.png
 
Koop een Intense Bazooka diffuser. Ze zijn erg goedkoop én goed. Je kan voor je nanobak met de kleinste toe! Er zit een borgring bij. Eventueel met bijpassende slang waar op het eind een plat deel aan zit voor extra borging.
 
Bedankt voor de tip, ziet er goed uit inderdaad. Vanavond komt de nieuwe co2 slang,eerst dat eens proberen en als dit niet werkt probeer ik die bazooka!
 
Nee vind het ook raar, enige wat ik kan bedenken is dat niet de bijgeleverde slang er op zit, deze was te kort. Nu van de fles naar het magneetventiel origineel en van magneetventiel naar de diffusor van een ander merk (sera geloof ik). Zou dit kunnen uitmaken?
Als het een luchtslang is ipv een Co2 slang kan dat erg veel uitmaken...
 
Ja dat weet ik, heb daarom speciaal co2 slang erop zitten. Gisteravond nieuwe slangen binnen gekregen dus van het weekend maar eens proberen
 
Net een nieuwe slang bevestigd, toen ik die oude eraf haalde zat er water in. Gezien er een terugslagventiel in de diffuser zit lijkt me dat ook niet de bedoeling toch? Even kijken hoe het nu gaat anders bestel ik een andere
 
Ik heb altijd al losse terugslagkleppen gehad, vertrouw die ingebouwde toestanden niet.

Maar blijft je slang nu wel goed zitten?
Miss dat er water in is gekomen door het losschieten van de slang
 
Is mn eerste co2 set dus weer wat geleerd in ieder geval, over een half uur gaat hij aan dus eens kijken hoe het houdt allemaal
 
Verdorie, gezien er na het aanzetten van de co2 geen feedback meer gekomen is, zullen we er moeten van uitgaan dat de TS daarbij iets overkomen is. Jammer, heel erg jammer. :'(

Ik heb er nooit bij stil gestaan dat het zo'n gevaarlijke hobby is.

Ik wens hem bij deze alvast een goed herstel en duim er ook voor dat het met de planten en vissen nog goed gaat.
:D:sorry::D
 
Tot nu toe blijft de slang zitten maar aangezien dat bij de vorige ook ongeveer een week was dus nog geen update.

Geduld is een schone zaak
 

Terug
Bovenaan