Wat is er nieuw

Digitale temperatuurmeter

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Op anderhalf jaar tijd heb ik 2 digitale thermometers versleten. De eerste was van superfish en was al na een paar maanden stuk. De tweede was van Juwel en heeft het ongeveer een jaar uitgezongen.

Ben van plan om een analoge thermometer aan te schaffen tenzij iemand een tip kan geven betreffende een kwalitatief goeie digitale thermometer...

Nog geen 2 euro van ebay af.. voldoet prima!

url]

Ik gebruik deze. Geen idee hoe lang hij het vol gaat houden, maar hij draait nu sinds oktober...

Merkloos uit China. Zoals deze
Deze zit nu een jaar ongeveer in de kap.
Zit draadje aan met sensor dus je kan hem mooi wegwerken.

Starter72 zei:
Merkloos uit China. Zoals deze
Deze zit nu een jaar ongeveer in de kap.
Zit draadje aan met sensor dus je kan hem mooi wegwerken.

Ja, merkloos. Dus die kan nog altijd van kwaliteit verschillen met een ander product, ook merkloos.

En met de producten van China, weet je het ook nooit zeker.

Heb er al veel over gelezen, maar gelukkig (nog) niet zelf meegemaakt.

Ach, die thermometer van Superfish komt 99% zeker ook uit China.
Heb al schepnetjes, rvs scharen en pincetten, ornamenten, etc uit China gehaald. Prima spul.

Dat zijn allemaal spullen waar stroom/elektriciteit geen rol speelt.

Heb je het over verlichting, verwarming, ledlampen e.d. dan is er toch het nodige al voorbij gekomen op dit forum over de 'kwaliteit' ervan.

En ,wat wil je, voor 2-3 euro.
voor die prijs bestel je er gelijk 10.

Sanneke80 zei:

Heb je het over verlichting, verwarming, ledlampen e.d. dan is er toch het nodige al voorbij gekomen op dit forum over de 'kwaliteit' ervan.
Inderdaad, maar ook deze digitale dingen..
Zelf gebruik ik niets anders meer dan analoog, idealiter 2, zie je vaak nog afwijkingen tussen die 2 trouwens, ook als het 'merken' betreft.
Het blijft iets weghebben van koffiedik-kijken.

kellemes zei:
Sanneke80 zei:

Inderdaad, maar ook deze digitale dingen..
Zelf gebruik ik niets anders meer dan analoog, idealiter 2, zie je vaak nog afwijkingen tussen die 2 trouwens, ook als het 'merken' betreft.
Het blijft iets weghebben van koffiedik-kijken.

Ik heb ook een analoge precisie thermometer. Is erg nouwkeurig en verloopt alleen als die gebroken is. Die gebruik ik alleen om de verwarming in te stellen. Daarna weer in de kast.

Op mijn grote bak, zit een simpele plakthermometer. Waarom? Het is ter indicatie. Als dat ding iets anders aangeeft dan normaal, dan ga ik eens kijken wat er scheelt.
En 1-2 graden verschil, wat maakt het uit. Nu staat hier op 26-27 graden. Normaal 25. Dus het is zomer in de bak.

Die digitale dingen stoppen er op den duur gewoon mee. Draad wordt stug ( weekmakers in je bak) en breekt dan.
Of de batterijen zijn op, dan zijn nieuwe batterijen weer duurder dan die hele meter.

C�dric Vleminckx zei:
Coos zei:
Ik gebruik deze. Geen idee hoe lang hij het vol gaat houden, maar hij draait nu sinds oktober...

Die lijkt goed op die digitale thermometer van APO.

<< klikker de klik >>

Die heb ik ook, alleen via Ebay gekocht (3 keer zo goedkoop 😉 Maar deze meet bij mij erg onnauwkeurig en wijkt heel veel af van de werkelijke temperatuur. Ik blijf toch maar bij een ouderwetse thermometer.

Ludger zei:
C�dric Vleminckx zei:
Coos zei:

<< klikker de klik >>

Die heb ik ook, alleen via Ebay gekocht (3 keer zo goedkoop 😉 Maar deze meet bij mij erg onnauwkeurig en wijkt heel veel af van de werkelijke temperatuur. Ik blijf toch maar bij een ouderwetse thermometer.
Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen; ik heb dan kennelijk geluk, die van mij doet het prima, en wijkt nauwelijks af van de werkelijke temperatuur. Wel valt me op dat hij duurder is geworden...

Als ik 3 gewone ouderwetse thermometers in 1 bak hang dan geven ze ook allemaal andere waarden aan. Een afwijking van max 2 graden.

Ik heb ook een Eheim digitale thermometer, die geeft weliswaar een graad warmer aan als de Chinese, maar het verloop bij temperatuurschommelingen is hetzelfde.
De Chinese meter die ik gebruik kan ook droog gebruikt worden, en dan geeft hij hetzelfde aan als mijn weerstation. Beide geven dan weer een halve graad kouder aan als mijn kamerthermostaat.

Het blijft natuurlijk allemaal niet heel precies, maar naar mijn mening precies genoeg.

zelf heb ik die van juwel in 1 van mijn bakken, bevalt nog goed maarja... zit er pas 4 maanden in.

kellemes zei:
Wat ik me dan afvraag is hoe je dan die werkelijke temperatuur meet?

Met 5 andere thermometers 😉 Vorige week was het op de zolderkamer waar het aquarium staat wel 30 graden, het water was ongeveer 28 graden echter volgens die digitale thermometer 22.....

Ik denk dat het bij de meeste vissen ook niet op een graad aan zal komen. Toch zijn er wel gevallen waarin ik liever wel wat nauwkeurig de temp wil weten. Wij hebben hier de cb TB garnalen en die zitten liever niet boven de 25 graden dus dan is een redelijk nauwkeurige thermometer wel zo prettig.

Ludger zei:
C�dric Vleminckx zei:
Coos zei:

<< klikker de klik >>

Her heb ik ook een klassieke thermometer.

Vertrouw de elektrische ook niet.

ik heb verschillende merken digitaal gebruikt,ze wijken allemaal af,nu kun je wel zeggen wat maakt het uit 1 of 2 graden verschil,leg dat maar aan de discus vis uit ,als die op 27 graden zit in plaats van 28,5,,ik gebruik nu alleen nog de analoge precisie thermometer van jbl,deze zijn nauwkeurig.

groet benlj

Coos zei:

Deze gebruik ik ook sinds het begin van het jaar. Ideaal!! Probe in de bak, display onder in de kast achter het deurtje ;-)

benlj zei:
ik heb verschillende merken digitaal gebruikt,ze wijken allemaal af,nu kun je wel zeggen wat maakt het uit 1 of 2 graden verschil,leg dat maar aan de discus vis uit ,als die op 27 graden zit in plaats van 28,5,,ik gebruik nu alleen nog de analoge precisie thermometer van jbl,deze zijn nauwkeurig.

groet benlj
Heb je op zich wel een punt! 😉 Altijd belangrijk om dat gene te kiezen wat in jouw situatie het beste lijkt, en waar je het beste gevoel aan over houdt... 😉

Niwla zei:
Coos zei:

Deze gebruik ik ook sinds het begin van het jaar. Ideaal!! Probe in de bak, display onder in de kast achter het deurtje ;-)
Idem dito 🙂

Voor ieder wat wils dus! 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan