Wat is er nieuw

Dimmer voor Aqualantis Easy Led Universal 2.0

Hans Hauer

Active member
Lid geworden
13 april 2017
Berichten
34
Leeftijd
76
Ik zoek een eenvoudige dimmer voor mijn Aqualantis Easy Led Universal 2.0. Graag jullie advies! Bij voorbaat dank!
 
Het aansluiten van de TC420 is redelijk eenvoudig, je dient alleen even een losse conector te halen waar je de stekker van de Ledbalk in kunt doen (anders moet je de stekker eraf knippen)
En je moet zelf een programma maken op de PC met de gewenste tijden, je kan ook de TC421 aanschaffen, dan kan je de tijden instellen met een Smartphone of tablet (via wifi)

De controller van mijn link is helemaal plug and play, en daar kan je ook zonsop en ondergang mee creëren, geen software bij nodig.
Volgens mij zitten er een de Easyled dezelfde stekkers als aan die controller?
 
Kijk anders hier even.

 
Het aansluiten van de TC420 is redelijk eenvoudig, je dient alleen even een losse conector te halen waar je de stekker van de Ledbalk in kunt doen (anders moet je de stekker eraf knippen)
En je moet zelf een programma maken op de PC met de gewenste tijden, je kan ook de TC421 aanschaffen, dan kan je de tijden instellen met een Smartphone of tablet (via wifi)

De controller van mijn link is helemaal plug and play, en daar kan je ook zonsop en ondergang mee creëren, geen software bij nodig.
Volgens mij zitten er een de Easyled dezelfde stekkers als aan die controller?
Aan de Easyled zitten 2 contrastekkers terwijl ik op de foto van de controller 1 stekker en 1 contrastekker zie; past die controller dan wel op de Easyled?
 
Ja want deze dimmer komt ertussen, (tussen de voeding en de Led) dus vandaar één mannelijke en één vrouwelijke stekker.
 
Kijk anders hier even.

Dank voor de informatie over de tc421. Ik heb de indruk dat de installatie voor mij te ingewikkeld is; ik zoek een eenvoudiger oplossing.
 
Dank voor de informatie over de tc421. Ik heb de indruk dat de installatie voor mij te ingewikkeld is; ik zoek een eenvoudiger oplossing.
Hallo Hans,

ik heb van dit soort zaken totaal geen verstand. Veel hulp op het forum gehad en gelukt. Het is echt te doen.
Fantastische dimmer, daar ga je geen spijt van krijgen.
 
Ja want deze dimmer komt ertussen, (tussen de voeding en de Led) dus vandaar één mannelijke en één vrouwelijke stekker.
moet die dimmer dan tussen de rode of tussen de zwarte stekkers?
 
Erg duur ja, maar veel mogelijkheden zijn ook niet nodig alleen zonsop en onder heeft hans nodig, en ook maar één lamp.
Dan is die controller van Ali een goede optie, TC kan natuurlijk ook maar dan wordt er maar één kanaal van gebruikt.
 
Ja het gaat om één led balk met twee contrastekkers waarop de voeding is aangesloten
Zitten er twee stekkers aan die Ledbalk? plaats anders even een foto van het geheel, voeding en de aansluitingen.
 
Erg duur ja, maar veel mogelijkheden zijn ook niet nodig alleen zonsop en onder heeft hans nodig, en ook maar één lamp.
Dan is die controller van Ali een goede optie, TC kan natuurlijk ook maar dan wordt er maar één kanaal van gebruikt.
Die zonsondergang is heel beperkt. Max een uur. En als je de lampen bv maar 6 uur laat branden is het max een half uur.
Ligt er inderdaad aan wat TS nodig heeft. Maar avondverlichting is hiermee bv niet mogelijk.
 
Die zonsondergang is heel beperkt. Max een uur.
Avondverlichting kan niet met die dure van Aquatlantis bedoel je? met die van Ali wel had ik ergens gelezen, in totaal kan je 8 cyclussen instellen
 
Zitten er twee stekkers aan die Ledbalk? plaats anders even een foto van het geheel, voeding en de aansluitingen.

Ik heb vergelijkbare lamp. Het zijn 2 kanaal ledbalken. rode connector is voor rood blauw en warmwit. de zwarte connector is voor wit.

bij mijn balk delen de kanalen over de + dus is het niet apart te dimmen met de TC420. Maar je kan de kanalen dus wel samen dimmen. werkt prima. ik heb zelf van Aliexpress 3 led strips besteld om toch wat met kleuren te kunnen doen. samen werkt dit alles prima op de TC420.
 
Ja het gaat om één led balk met twee contrastekkers waarop de voeding is aangesloten
Heb het al gevonden, deze heb je dus.

bij mijn balk delen de kanalen over de + dus is het niet apart te dimmen met de TC420. Maar je kan de kanalen dus wel samen dimmen
Precies, dat wilde ik net zeggen, maar ze delen juist de min, en aangezien de TC dimt over de min kan het dus niet apart van elkaar geregeld worden, de twee stekkkers moet je dan samen op één kanaal zetten (met een splitter of de stekkers los knippen.
Of in het geval van mijn geplaatste dimmer van AliExpress en splitter halen waar beide kabels in kunnen, om zodoende op de controller aan te sluiten.

Of.... twee van die simpele controllers halen, dan kan je blauw en wit apart regelen, tussen de rode stekkers een controller en tussen de zwarte.
 
Laatst bewerkt:
Of.... twee van die simpele controllers halen, dan kan je blauw en wit apart regelen, tussen de rode stekkers een controller en tussen de zwarte.

Gaat niet werken. de led balk deelt de -. + geeft altijd stroom dus als 1 van de balken aan gaat gaan ze beide aan. alleen als je een oplossing weet te vinden waarbij over de + gedimmed kan worden. ik heb hierover al eerder een topic gehad waar uitgelegd staat hoe je de TC420 kan aanpassen hiervoor maar heb dat zelf niet aangedurft.
 
Met twee losse controllers kan het wel, dus één tussen de rode en één tussen de zwarte, dan worden beide kanalen helemaal los van elkaar gestuurd.

Ze kunnen toch ook ieders apart branden als je een stekker los neemt.

Met de TC kan het niet idd, met die kleine losse controllers wel (wel met twee dan uiteraard)
 
ja tuurlijk omdat je dan ook de plus er af haalt.

als je 2 controllers heb je allebei de kanalen altijd +. dus tenzij je na dimmen over plus gaat het niet werken.
 
Deze is dat ja,
Je hebt de LED control 1 en de LED control 2.
Ik dacht eigenlijk dat de 1 voor 1 balk is en de 2 voor 2 balken?
Zal me er nog eens in verdiepen.
 
Ah zie het al. TS heeft 1 balk, dan zat ik fout.
 
Je hebt de LED control 1 en de LED control 2.
Ja dat zie ik nu ook, maar bij de led control 1 staat ook dat je twee kanalen hebt 😀 om het makkelijk te maken
TS heeft dan wel één lamp maar wel met twee aparte kanalen, om het nóg makkelijker te maken
 
Ja dat zie ik nu ook, maar bij de led control 1 staat ookdat je twee kanalen hebt 😀 om het lekker makkelijk te maken
Dat was bij de versie die ik had nog niet. "My Bad" :stom:
 
Bij Aquaplantsonline hebben ze het maar over 1 kanaal, om het simpel te houden :br:

Ook staat er:

Het nieuwste model heeft 4 schakelmogelijkheden, 2 keer aan en 2 keer uit per 24 uur.

Dat was bij mijn versie ook. Het is goed om te weten dat beide branduren dezelfde lichtsterkte gebruiken. Je kunt dus niet overdag bv op 80% laten branden en 's avonds bv op 5%.
Volledigheidshalve maar erbij, dat dit bij mijn versie zo was.

Het is dus alleen leuk als je midden op de dag een licht pauze wil in lassen.
 
Als de lichtsterkte niet apart te regelen is tussen beide branduren heb je daar in de avond weinig aan ja, enkel voor een lichtpauze idd.

Maar als ik TS was had ik dus of een TC genomen, 9evt.de 421) dan hoef je geen software te installeren, en dan beide kleuren van die balk samen laten dimmen op hetzelfde kanaal.
Nog makkelijk is dan die goedkope controller uit China, DC splitter erbij aan en je kunt beide kabels van de Ledbalk zo samen op de uitgang aansluiten

Dat ding heeft 8 cyclussen en een nacht stand had ik ergens voorbij zien komen, de nachtstand kan dan ook als avond stand dienen lijkt me.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even lekker gewandeld
      Terug
      Bovenaan