Discus bak opstarten


$

$japie$

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een rio 125 en ben helemaal gek geworden van de hobby.
Nu is het dus zo dat ik veel gelezen en gezien heb over discussen dus heb even rondgesnuffeld op mp en heb tot mijn grote verbazing een gratis vision 450 gevonden van juwel welke ik binnenkort op ga halen.

Nu is alleen de vraag of jullie wat tips hebben voor het opstarten en voor de planten ik wil namelijk graag een beetje een aquascape maken met veel planten spiderwood en stenen dit vind ik gewoon supermooi.
Nu lass ik alleen dat er weinig planten zijn die tegen deze temperaturen voor de discus kan dus zou graag horen of er mensen met ervaring zijn die mij kunnen vertellen wat wel en niet lukt samen met discussen.

Zodra de bak er is zal ik wat fotos maken en het opstarten bij houden.

Mvg jasper
 
Hallo Jasper,

Uit je verhaal maak ik op dat je heel erg enthousiast bent en nog niet zoveel ervaring hebt met het verzorgen van een aquarium. Je wilt graag een soort van scape maken en tegelijk discusvissen gaan houden. Beide horen niet bij de gemakkelijkste dingen op aquariumgebied, laat staan als je ze samen wilt combineren.
Omdat je een overstap gaat maken naar een aquarium dat flink groter is dan je huidige zou ik je willen adviseren om eerst in dat aquarium een hele goede scape te maken. Google eens naar Manuel Krauss, Aqua Romy en Filipe Olieviera. Zij zijn erg goed in het maken van scapes. Kijk eens wat voor vissen zij als combinatie gebruiken en vraag je tegelijk af waarom ze geen discusvissen in hun scales hebben. Voor jou lijkt het me nu even een brug te ver.

Succes en Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan