discus grote vervuiler?


S

Sterrekind

Guest
Ik las ergens dat een discusvis 7 keer zijn eigen lichaamsgewicht per dag poept en piest, maar dat kan toch heel niet kloppen?

Stel een volwassen discusvis weegt 100 gram. Dan zou 1 volwassen discus 7 ons per dag kakken? En als je dus een groep van laten we zeggen 5 discussen hebt, dan zou je dus 3 en een halve kilo vissenkak in je bak hebben elke dag

Dat kan toch niet kloppen? Of maak ik nu een rekenfout? ze eten niet eens 1 kilo per week, hoe kunnen ze dan 3500 gram uitpoepen?
 
En beelddenker die ik ben, dat ziet er dan toch ook niet uit, 3,5 kilo kak in de bak :D
 
Ga maar snel een mesthoop aanleggen dan :p

Maar het lijkt me inderdaad niet te kunnen kloppen. Ze kunnen nooit meer uitpoepen dan ze opeten en 7x hun eigen lichaamsgewicht per dag? Geen enkele vis eet toch zoveel?
 
Dat discus grote vervuilers zijn is een puntje van aandacht, maar dit geloof ik niet.

~ Ivo
 
Dat verhaal heb je zeker hier gelezen :rolleyes:

PIu-hz9UKyI-sBotCJ8P71bHA80GVwA9.jpeg
 
Ik zal niet zo onbeleefd zijn om er namen bij te noemen maar ik heb het op meerdere plekken gelezen, onder andere hier op het forum ;-)
 
Mijn sluiers zijn trouwens grotere vervuilers. Elk brokje wat er in gaat komt er aan de achterkant gelijk weer uit :D
 
Nee hahahaha gelukkig niet zeg, zeven keer hun lichaamsgewicht, dat zou niet best zijn
 
Er staat echt 7 x ... google maar, je komt het op heel veel plekken tegen. Alsof 1 iemand een keer dit geroepen heeft en de hele goegemeente dit dan klakkeloos overneemt.
 
Ik heb zo links en rechts eens gekeken en daar wordt ook met name de urine erbij geteld. Omdat een vis de hele dag in water zwemt neemt hij natuurlijk ook de hele dag water op wat hij op een of andere manier weer kwijt moet, en dat gebeurt uiteraard door te urineren. Maar dit geldt dan niet alleen voor discussen maar voor alle zoetwatervissen. Om het dus alleen op het bordje van de discus te gooien lijkt me dus ontzettend overdreven. Bovendien is de vervuiling die daardoor optreedt miniem. Alleen aan poep is dus ten enen male onmogelijk, geen enkele vis (dus ook niet een discus) krijgt behalve als hij jong is zoveel voer. Want alleen wat er in gaat kan er ook uit komen. Een onzin verhaal dus

PS

Zoetwatervissen drinken niet of nauwelijks. Doordat het lichaam van de vis zouter is dan het water waar hij in zwemt neemt hij door de huid water op en dat scheidt hij vervolgens ook weer uit

Zoutwatervissen daarentegen drinken w�l aangezien daar de zaken omgekeerd zijn, het water waar ze in zwemmen is zouter dan hun lichaam. Als ze niet zouden drinken zouden ze uitdrogen

zie ook http://www.dierennieuws.nl/vissen/drinken-vissen
 
Dat komt door de snelle stofwisseling, en het klopt wel.
Echter oudere dieren, worden bij voorkeur minder gevoerd. Daarmee gaat het belasten natuurlijk minder worden.
 

Terug
Bovenaan